Drumurile din judeţ cer aproape 13 milioane lei doar pentru întreţinere şi modernizare

Multe din drumurile judeţene nu se deosebesc prin nimic de cele forestiere: făgaşe adânci de 20-30 cm pe drumuri în care nu se intră decât cu tractorul şi pe timp frumos, şosele pe care piciorul se afunda în nămol până deasupra gleznei, toba maşinii ajunge să se înfunde efectiv cu nămol, iar roţile să patineze în gol, vagi urme de pietriş spălat de ploi, găuri în asfalt care forţează şoferii la un slalom uriaş pe distanţe de câţiva kilometri. Cifrele seci sunt încă şi mai sumbre. Un sfert din drumurile judeţene sunt simple cărări bătătorite pe pământ. Un procent de 98% din drumurile asfaltate au durata de viaţă depăşită, încât ar fi trebuit casate demult daca ar fi fost tractoare sau strunguri.

În 2009, costurile refacerii la un nivel mediu, a infrastructurii rutiere judeţene şi comunale se ridica la aproape 13 milioane lei, bani care de abia ajung pentru menţinerea stării actuale a infrastructurii, darămite pentru modernizare.

În proiectul de buget propriu al Consiliului Judeţean pe 2009 expus pe site-ul instituţiei www.cjbn.ro, sunt prevăzute următoarele sume: pentru servicii pregătitoare aferente întreţinerii şi reparării drumurilor publice (721.430 lei), pentru lucrări şi servicii privind întreţinerea curentă a drumurilor publice (5.908.000 lei), pentru lucrări şi servicii privind întreţinerea periodică a drumurilor publice (1.837.000 lei), iar pentru reparaţii curente (4.071.570 lei).

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5