Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, la Praga, printr-un proiect Erasmus+
În perioada 22-26 noiembrie 2021 a avut loc mobilitatea din proiectul Erasmus+ Planning Learning Approaches for Nowadays Students, în Praga, Republica Cehă la Tyršova základní škola a mateřská škola Praha 5-Jinonice. Echipa României a fost formată din profesor Șular Eugenia și informatician Marusac Simona împreună cu 5 elevi ai Școlii Gimnaziale ,,Ştefan cel Mare" Bistriţa. Am pornit în această călătorie bucuroși si nerabdători să cunoaștem celelate echipe ale școlilor participante: Europagymnasium, Kerpen din Germania, IES Sierra de la Grana, Jamilena din Spania, Agrupamento de Escolas nº1 de Abrantes, Abrantes din Portugalia și desigur gazdele noastre din Praga.
Subiectele STEM, problemele de mediu și moștenirea culturală au fost temele principale ale celor cinci zile petrecute în Republica Cehă.
Prima întâlnire cu echipele a avut loc la primăria cartierului Praga 5 unde am fost întâmpinați de doamna primar cu un cuvânt de bun venit. Au urmat prezentările participanților și câteva jocuri de cunoaștere. Am fost întâmpinați la școala gimnaziale cu un frumos concert al trupei școlii cehe. După deschiderea mobilității au urmat zile pline de activități diverse. În aceeași zi ne-am deplasat la Școala Tehnică din Praga 5, unde am participat deopotrivă profesori și elevi la ateliere STEM: Robotică, Modelare 3D și laborator de electronică de bază.
Atelierele din zilele următoare au dus la legarea unor colaborări și prietenii frumoase, dar și rezultate foarte utile ale activităților desfășurate. Profesorii și elevii din toate țările participante au exemplificat care au fost apicațiile folosite în școlile lor în timpul desfășurării cursurilor online, regăsind unele comune dar și învățând despre altele noi. Atenția, curiozitatea și implicarea tuturor a fost maximă când am vorbit despre problemele de mediu, folosind drept spațiu de desfășurare al acestei activități de maxim interes Valea Prokop, rezervație naturală care este un mediu de învățare autentic. S-au format echipe care au avut de rezolvat diferite sarcini și puzzle-uri referitoare la biodiversitate, parcurgând trasee care trebuiau descoperite după ducerea la bun sfârșit a sarcinilor care implicau probleme de mediu întâlnite pe parcursul zilei. Moștenirea culturală definește ceea ce suntem cu toții așa că a fost creat un ghid de călătorie online pentru Praga și toate obiectivele prezentate în acest padlet au fost incluse într-un traseu cultural la pas prin Praga: Catedrala Sf. Vitus, cea mai mare și cea mai importantă catedrală din Republica Cehă, Centrul Istoric unde am admirat de mai multe ori Ceasul Astronomic, Teatrul de Stat, unde a fost interpretată pentru prima dată opera “Don Giovanni” de Mozart, Podul Carol cu o impresionantă structură gotică, Casa care Dansează, muzeul figurilor de ceară ”Madame Tussauds” și nu în ultimul rând târgurile de Crăciun. Tradițiile și obiceiurile de sărbători au fost împărtășite în cadrul atelierului de creație pentru decorațiuni de Crăciun. Colaborarea tuturor a fost pusă la încercare și prin jocuri logice de masă care necesitau viteză de reacție și perspicacitate.
După cinci zile pline a sosit momentul în care toți ne-am luat rămas bun de la prietenii noștri din celelalte țări partenere în proiectul Erasmus+ PLANS. Simțim că am fost parte activă la dezvoltarea colaborărilor dintre statele Uniunii Europene. A fost grozav să ne întâlnim cu prietenii europeni. Vă mulțumim tuturor pentru această experiență unică!
Profesor Șular Eugenia și informatician Marusac Simona, Școala Gimnazială Ștefan cel Mare Bistrița
Citiţi şi:
- Elevi și profesori ai Școlii Gimnaziale ”Ștefan cel Mare” Bistrița, într-un proiect Erasmus+ în Kerpen, Germania
- O nouă experiență pentru elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Ștefan cel Mare, în Portugalia
- Experiență de învățare în Cehia în acreditarea Erasmus+
- Școala Gimnazială Ștefan cel Mare pornește din nou la drum cu Erasmus+!
- Bistriţeni la Sărbătoarea românilor din Praga
Adaugă comentariu nou