Lucrările de cadastru, făcute în ritm susţinut la Budacu de Jos, remarcate de OCPI. Primarul Simionca: Nu e simplu, fiind o fostă zonă cooperativizată

Primăria Budacu de Jos derulează lucrările de cadastru şi carte funciară, în urma contractului semnat cu Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.  Este vorba despre contractul de finanţare pentru lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor în sectoarele cadastrale aparţinând unităţii administrativ-teritoriale Budacu de Jos în vederea înscrierii imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.

         Săptămâna trecută, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural, ing. Emil Mănășturean, directorul executiv al OCPI Bistrița-Năsăud remarca implicarea autorităților locale din Budacu de Jos în implemnetarea acestui proiect, în comparație cu alte administrații, ţinând cont că acest contract de finanţare a fost semnat doar în acest an. „Unitatea administrativ teritorială Budacu de Jos s-a mișcat mai repede. E foarte complexă lucrarea (n.n. – de cadastru general) și implică multe, de la situația juridică a terenurilor unor firme, la aplicarea legilor fondului funciar. Am modificat în comisia județeană sute de titluri cu nume scrise greșit, dar asta e, nu avem ce face”, declara ing. Mănăşturean.

         În fapt, deşi contractul de finanţare a fost parafat de-abia la începutul lunii aprilie, iar procedura de achiziţie publică s-a încheiat în iulie, prin implicarea firmei care şi-a adjudecat licitaţia şi a celor doi ingineri din Primăria Budacu de Jos, rezultatele au apărut deja.

„De data aceasta, licitaţia a fost adjudecată de o firmă foarte serioasă din municipiul Bistriţa, care colaborează foarte bine şi cu cei doi specialişti de la primărie. Contractul de finanţare a fost semnat pentru 12 sectoare cadastrale, având în jur de 174 imobile. Două dintre sectoarele cadastrale vor fi deja afişate, cu 41 de imobile, alte două au fost depuse la Oficiul Judeţean de Publicitate Imobiliară, iar măsurătorile au fost realizate pentru toate sectoarele. De asemenea, am depus solicitare şi pentru Finanţarea 6, unde vom cuprinde cât mai multe imobile. Cred că ne-am mişact foarte repede, ţinând cont de timpul efectiv de lucru şi de faptul că suntem într-o zonă care a foost cooperativizată, iar lucrurile sunt mai complicate. Am fost nevoiţi să schimbăm şi multe titluri de proprietate prin Comisia Judeţeană, pentru diverse greşeli”, ne-a explicat primarul Florin Sandu Simionca.      

         Potrivit acestuia, acest proiect reprezintă o oportunitate pentru locuitorii comunei, pentru a-şi rezolva problemele de proprietate şi posesie, mai ales că se asigură gratuitate.

Înregistrarea tuturor proprietăților imobiliare din România într-un registru unic este un deziderat comun al statului și cetățenilor care va asigura realizarea unui inventar complet al imobilelor; siguranța circuitului civil al imobilelor;  clarificarea regimului juridic al proprietăților imobiliare publice și private şi  dezvoltarea economiei și a agriculturii la toate nivelurile.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5