Experiențe de învățare Erasmus + pentru cadre didactice de la Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare", la Napoli!
În perioada 8-12.10.2023, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” din Bistrița doamnele profesoare Buf Monica, Feldrihan Claudia, Miclea Eugenia și Palalogos Melania) au participat la cursul “Non formal for inclusion” organizat de Asociația Edu2 grow, în Italia, Napoli, în cadrul Proiectului Erasmus +”Între nonformal și outdoor pentru o școală mai incluzivă “ nr. ref.2023-1-RO01-KA122-SCH000133700.
Derulat de-a lungul a cinci zile, cursul a oferit oportunitatea de a experimenta o mentalitate de „educație pentru creștere” printr-o nouă abordare a fenomenului educativ raportat la diversitatea experiențelor de viață și a contextelor în care acestea se realizeză. Considerând elevul o personalitate unică și integrală, viziunea cursului a mizat pe necesitatea cunoașterii clasificării experiențelor de viață în afective, cognitive și psihologice, astfel încât cadrul didactic să poată identifica exact sectorul în care trebuie să-și localizeze intervenția pedagogică. Deosebit de importante, mai ales pentru elevii cu CES, sunt experiențele care vizează dimensiunea afectivă și maniera de gestionare a emoțiilor în viața de zi cu zi prin raportare la conectarea cu natura.
De asemenea, metoda inovativă ORID (Objective, Reflective, Interpretative, Decision) a fost unul dintre punctele centrale ale filozofiei cursului, aceasta fiind eficientă la nivelul micro-grupurilor de învățare, dar și la nivel personal. Practic, toți elevii reușesc să-și integreze noua experiență de învățare în experiențele anterioare, să și-o monitorizeze și să observe în ce măsură noile competențe, informații, atitudini le sunt sau nu, utile.
Un alt element semnificativ vizează activitățile de proiectare ale acestor experiențe de învățare care de-a lungul celor cinci zile au abordat practic, teme de actualitate relevante pentru procesul didactic centrat pe individualizarea învățării și promovarea unei școli mai incluzive prin implementarea unor strategii didactice de tip outdoor, specifice educației nonformale.
Accentuând interculturalitatea, noile paradigme ale comunicării didactice, dinamica micro-grupurilor școlare, metodele nonformale de incluziune, managementul conflictelor școlare și tehnici de mediere, cursul “Non formal for inclusion” finalizat printr-un feedback constructiv adaugă un plus de valoare competențelor profesionale și personale ale participanților, aceștia urmând să implementeze în activitatea la clasă exemplele de bună practică.
Prof. Buf Monica, Feldrihan Claudia,
Miclea Eugenia și Palalogos Melania,
Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Bistrița
Citiţi şi:
- Jocul- activitate formală și nonformală care favorizează incluziunea, la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” din Bistrița
- Mobilitate Erasmus+ a profesorilor de la Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare" în Tenerife-KA122
- Creșa Bistrița în mobilitate internațională Erasmus+, la Budapesta
- Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor, activități desfășurate în cadrul proiectului „Edu Mobility Project BN”
- Profesori din învățământul special și de masă din județ, printr-un proiect de acreditare Erasmus +, la Budapesta
Adaugă comentariu nou