La Budapesta, sesiune de formare pentru cadre didactice din unitățile de învățământ incluse în Consorțiul CJRAE BN, acreditare Erasmus+ , anul II

În perioada 25-30.11.2024, 8 cadre didactice din cadrul proiectului Erasmus+  ”SMART Mobility BN 1.0”  cod  2024-1-RO01-KA121-SCH-000226937 au învățat despre incluziune și educație pentru mediu outdoor într-o mobilitate în orașul Budapesta, Ungaria. Unitățile de învățământ care fac parte din Consorțiul CJRAE BN în anul 2 sunt: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 Bistrița, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Beclean, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima” Unirea -Bistrița, Liceul Tehnologic „Florian Porcius” Rodna, Școala gimnazială nr. 7 Bistrița, Creșa Bistrița și CJRAE BN.

 Aceste sesiuni de formare au fost concepute pentru a sprijini cadrele didactice în dezvoltarea de practici inovatoare, incluzive și sustenabile în procesul educațional. Cursul ”Art for inclusion” a abordat o gamă largă de activități și metode creative menite să faciliteze incluziunea în mediul școlar. Printre temele principale s-au numărat: Cultura și interculturalitatea: participanții au explorat stereotipurile, prejudecățile și valorile culturale, prin jocuri interactive și activități de colaborare.

Comunicarea și dinamica grupului: au fost discutate teoriile dizabilității ca construcție socială și importanța integrării artei în procesul educațional, completate de exerciții practice, cum ar fi crearea unei hărți conceptuale despre clase incluzive.

Metode non-formale: profesorii au descoperit tehnici de integrare a artei și muzicii pentru sprijinirea sănătății mintale și a colaborării între școală, profesori și familii.

Managementul conflictelor și medierea: cursurile au inclus activități de coaching, tehnici de rezolvare creativă a conflictelor interculturale și introducerea metodei teatrului forum.

Cel de-al doilea curs, Environmental Education Outdoor, a fost axat pe metode de predare sustenabile și activități practice în aer liber. Tematicile cheie au inclus:

Educația pentru Dezvoltare Durabilă (ESD): profesorii au învățat despre obiectivele de dezvoltare durabilă și au participat la ateliere de adaptare a jocurilor educative pentru diferite grupe de vârstă. Educația în aer liber: sesiunile au pus accent pe leadership și strategii pentru educația ecologică, combinând abordările cognitive, emoționale și practice.

Ambele cursuri s-au încheiat cu o evaluare detaliată a activităților și planificarea unor proiecte de diseminare a cunoștințelor dobândite. Profesorii au primit certificate Europass, confirmând competențele dezvoltate în cadrul proiectului.

Impact și perspective: Prin participarea la aceste cursuri, profesorii și-au consolidat abilitățile de a crea un mediu educațional incluziv și sustenabil, capabil să răspundă nevoilor diverse ale elevilor. Proiectul Erasmus+ continuă să reprezinte o oportunitate valoroasă de dezvoltare profesională, sprijinind implementarea bunelor practici în școlile din întreaga Europă.

Prof. Hudrea Daniela Maria

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5