Opt elevi şi trei profesori de la Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu din Năsăud, printr-un proiect Erasmus, în mobilitate în Italia
În perioada 24-29 noiembrie, opt elevi însoțiți de 3 profesori ai Școlii Gimnaziale ”Mihai Eminescu” din Năsăud au participat la activități din cadrul Proiectului Erasmus+ ”Stand up! Speak out” desfășurate la IS ”Duca Abruzzi- Libero Grassi” din Palermo, Italia. În cadrul întâlnirii, elevii din Italia, Lituania, România și Spania au prezentat activitățile desfășurate în țările de origine, au dezbătut, au argumentat, au realizat produse finale legate de felul în care tinerii se implică în viața comunității, iau atitudine, încearcă să contribuie la schimbarea mentalității civice a tinerilor și nu numai, cunosc ce implică sintagma de ”cetățean UE”. Întâlnirea a avut și o componentă socială, de comunicare directă, de cunoaștere a culturii și specificului național.
Prof. Anamaria Muthi, Mărioara Secheli, Georgeta Urzică – membri în echipa de proiect
Citiţi şi:
- STAND UP! SPEAK OUT!, proiect ERASMUS + al Şcolii Gimnaziale Mihai Eminescu Năsăud
- STAND UP. SPEAK OUT! LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAI EMINESCU” NĂSĂUD
- Polițiștii de prevenire vin în sprijinul dascălilor, în cadrul unui proiect Erasmus +, de formare continuă a cadrelor didactice
- Elevi și profesori de la Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu din Năsăud, în mobilitate Erasmus, în Grecia
- Elevi de la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Năsăud, în mobilitate Erasmus, în localitatea Isernia din Italia
Comentarii
Una caldă, una rece. Felicitări elevilor de la Şcoala Gimnazială Mihai Eminescu din Năsăud, si altora ca ei implicati in proiecte care fac cinste scolii românesti. Insă cu o floare nu se face primăvară.
Din păcate, intr-un recent raport PISA cu referire la performanța sistemului de învățământ, se arată că in România procentul de analfabetism funcțional este de 41%, în creștere față de 2015.
Puțin peste 50% dintre elevii români sunt capabili să-și folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi. România a obținut rezultate mai slabe la testele PISA 2018 comparativ cu testările din 2015 și 2012, atât la matematică – 430 puncte, cât și la Științe – 426 puncte și la Citire – 428 puncte, potrivit raportului publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Rezultatele de la testarea din 2018 sunt mai slabe decât la cea din 2015, an în care România a fost în ușor regres față de 2012. Rezultatele PISA din 2018 mai arată că România se înscrie în rândul celor trei țări în care performanțele la matematică au scăzut. Raportul PISA 2018 arată că numai în Malta, România și Taiwan, scorul la matematică este mai mic în 2018 față de 2015.
În privința României, raportul arată că elevii au obținut scoruri mai mici decât media OECD la lectură, matematică și științe. Raportul arată că în comparație cu media țărilor OECD, o proporție mai mică a elevilor a obținut cel mai mare nivel de competență (nivelul nivel 5 sau 6 ) la cel puțin un subiect. În același timp, o proporție mai mică din elevii români a atins un nivel minim (nivel 2 sau superior) de competență la cel puțin un subiect.
Adaugă comentariu nou