Posibila Centură Nord Reală!?
Mar, 08/20/2013 - 09:51
Prof. Florin I. Bojor
Publicat de Florin Ioan Bojor
În aşteptarea răspunsului CNADNR cu privire la traseul nord al centurii ocolitoare a municipiului Bistriţa, găsesc oportună o enumerare a punctelor tari pentru care, în cazul unui posibil referendum pentru alegerea variantei mai bune, centura Nord reală ar fi atractivă alegătorului.
Noua Centură Nord Reală Bistriţa este optimă deoarece:
1. ocoleşte oraşul Bistriţa, Viişoara şi Unirea, fără a străbate porţiuni din oraş sau a îngrămădi imobilele localnicilor – este în extravilanul municipiului Bistriţa;
2. lasă o zonă de respiraţie între oraş şi viitorul trafic de pe centură;
3. se încadrează ca spaţiu utilizat caracteristicilor necesare unei centuri cu două benzi pe sensul de mers;
4. lasă posibilitatea de dezvoltare a oraşului;
5. urmăreşte altitudinea de 400 de m prin partea limitrofă a depresiunii Bistriţa;
6. nu se interesectează cu multe imobile private sau publice;
7. străbate terenuri din extravilanul localităţilor învecinate;
8. se intersectează cu principalele căi de acces spre centrul oraşului Bistriţa: D151 – strada Soarelui; D 173 B – strada Drumul Tărpiului; D 17 C – strada Drumul Cetăţii / Lucian Blaga; D 172 B – cartier Unirea; strada Subcetate – cartier ANL; strada Drumul Dumitrei Vechi – partea de sus a oraşului.
9. nu este străbătută de nici o cale ferată (nu e nevoie de pod special);
10. nu este străbătută de nici un râu, sau în vecinătatea acestuia – pericolul de erodare;
11. anticipează viitoarea autostradă care va lega cândva Transilvania de Bucovina prin Pasul Tihuţa;
12. ajută direct traficul firmelor din fosta zonă industrială (prin Strada Căstăilor şi Strada Soarelui – Rombat SA, Iproeb SA, Dedeman, Radiatoare din Aluminiu SA, Comelf SA, Mebis SA, Miro SA, etc., prin strada Drumul Tărpiului – Leoni Wiring Systems Ro S.R.L., prin strada Subcetate – Electroplast SA, Biasicom SRL, Schreiner, Don Tour, etc.
13. asigură traficul la obiective strategice de siguranţă – penitenciarul, unitatea militară de la Slătiniţa;
14. asigură accesul rapid la cimitirul Bistriţa;
15. scurtează şi face mult mai flexibil accesul la groapa de gunoi de la Tărpiu;
16. nu distruge nici o zonă de agrement şi conservă mediul ambiant;
17. asigură o privelişte de panoramă asupra oraşului necesară turismului;
18. captează traficul dinspre Cluj-Napoca şi Baia Mare (E 58 – DN 17), Târgu Mureş (E 578 – DN 15A), Suceava (E 576 – DN 17);
19. nu periclitează dezvoltarea Aerodromului Bistriţa (viitorul aeroport) şi este aproape pentru drumul de legătură cu acesta;
20. are un cost mult mai limitat de 15 milioane de euro pe kilometru.
Dacă în Spania se estimează costul mediu al unui kilometru de autostradă ca fiind 6 milioane de euro (2007), prin Noua Centură Nord Reală, cu siguranţă nu s-ar ajunge la 15 milioane de euro.
Toate aceste puncte fac din Noua Centură Nord Reală Bistriţa un proiect folositor, economic, practic, sigur, estetic şi o alternativă clară faţă de varianta disputată Sud 2.
Citiţi şi:
- Florin I. Bojor: Scrisoare deschisă CNADNR 2: Care este varianta nord reală pentru centura Bistriţa?
- Florin I. Bojor: Campania Civică: Vreau Autostradă Urgent la Bistriţa!
- CNADNR răspunde celor 2 scrisori deschise despre centura Bistriţei
- Sens giratoriu la intersecţia str. Tărpiului-Livezi-Drumul Cetăţii, pentru fluidizarea circulaţiei în zonă
- Centru intermodal de transport public şi piste de biciclişti în Bistriţa, proiecte de peste 63 milioane lei finanţate din fonduri europene
Meniu principal
Ultimele stiri
Dum, 20:56
O nouă carte semnată de Traian Săsărman Cultura
Comentarii
Leon Pintea -
Dum, 18:18
In atentia d-lui Daniel (da)Vid: Din batrani asa-i lasat / Scoala nu-i camp de arat/ Nici...
Elena Parauan -
Sâm, 14:23
Felicitări!
Dragos Iacob -
Vin, 14:20
Felicitări D'le colonel. Cine are ochi sa citească si cine are minte sa ia socoteala la ideile...
Dorel de Bistrita -
Joi, 10:47
Ar trebui modificata legea si cate UN SALAR ( neimpozabil ) ... este suficient fiecruia cand ajunge...
cititor -
Mie, 19:40
Dacă vrei să lași un bolnav în fața unui cabinet medical sau a unei farmacii, cum procedezi?
Aniversări
La popas aniversar, îi transmitem părintelui paroh Ludor Mureșan de la Ilișua, gânduri frumoase, însoţite de urări de sănătate, împliniri şi bucurii...
Ziua de naștere a doamnei profesor Mihaela Maria Cozma, directorul Școlii Gimnaziale Urmeniș, ne oferă deosebita plăcere de a transmite cele mai...
În zi de naștere, adresăm sincere urări aniversare domnului prof. Ilie Silviu Grapini, director adjunct al Școlii Gimnaziale "A.P. ALEXI" Sângeorz-...
Comentarii
Aceasta este ideia si propunerea unui oarecare domn Ungur... (cel care a candidat pentru functia de primar ...cred ca ) deoarece am mai citit in ziar despre aceasta ...
Ideia in sine este excelenta, dar in acest caz, problema trebuie rezolvata de Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud, pentru ca lucrarea de arta, se intinde si peste unele terenuri care nu apartin Bistritei... si atat proiectul viitorul indepartat, cat si filele care se vor afla in/la dosar, cu toate vor avea aceiasi "culoare" ca si cel al "Centurii Bistrita-Sud"...
Cred ca este cea mai acceptabila varianta pentru toata lumea... numai ca este de o perspectiva foarte idepartata. Aici, nu exista nici proiect, nici aprobari si nici fonduri alocate de cineva... si pana se va raliza, "pica " USL-ul de la putere, vin "altii"... si iar povestea se repeta , pentru ca in mod cert, care vor veni, vor fi tot un fel de "Gica Contra"... deoarece, proiectul si filele din acesta nu vor avea..." culoarea partidului lor "... si uitati asa... "toata lumea, isi bate joc de toata lumea"... !
La noi la romani, daca vrei sa NU FACI ceva... te apuci si "consulti populatia"... si daca vrei cu adevarat SA FACI... te apuci si iti "astupi urechile"... si "tai in carne vie"... si faci ce ai de facut si RAMANE BUN FACUT !
Asa a facut si "Ceau"... pe vremea sa si absolut tot ceea ce este construit ori inceput sa se construiasca in Romania, este urmarea "politicii sale"... si apreciez ca BINE A FACUT !
Deci, eu doar va spun sa stati linistiti, ca nu este o ideie rea, ci chiar foarte buna, dar NU SE VA REALIZA poate niciodata !
La noi, dupa asa zisa Revolutie, inafara catorva tronsoane de autostrazi... absolut nimic nu s-a facut, sa treaca peste mai multe "tipuri" de guvernare.
Dupa elemetele prezentate in articol aceasta nu este o varianta ocolitoare:
Va avea o gramada de intrari si iesiri in loc de numai doua.
Va strabate portiuni din Oras.
Urmarird coama dealulului, va fi supusa la alunecari de teren si tupul efectiv de parcurgere va fi mare.
Spre deosebire de aceasta Varianta Monar-Jelna este singura care ocoleste complet orasul (cum se spune este "dupa deal").
Adaugă comentariu nou