Florin I. Bojor: Campania Civică: Vreau Autostradă Urgent la Bistriţa!

 
Posibila Centura Nord Bistrita

Posibila Centura Nord Bistrita

Începând de joi, 5 septembrie 2013 în Bistriţa are loc campania de conştientizare civică: Vreau Autostradă Urgent la Bistriţa!Zilnic sunt împărţite la mai mult de 300 de locuinţe fluturaşi cu textul campaniei civice.

De ce campania civică: Vreau Autostradă Urgent la Bistriţa?

 Încăpăţânarea morbidă a politicienilor pentru un anumit traseu de variantă ocolitoare, nestudierea totală a posibilelor variante ocolitoare (conform răspunsului CNADNR), costul exacerbat (174 milioane euro), utilitatea extrem de redusă a proiectului (drum simplu cu o singură bandă pe sens), experienţele încetăţenite în România de furt a banilor europeni şi naţionali, etc. ne fac să credem, pe noi cetăţenii simpli, că este foarte probabil ca finanţarea din banii europeni a viitoarei centuri de ocolire Sud Bistriţa să întâmpine probleme reale de finalizare…

Întrucât în România după orice năzbâtie făcută de către politicieni, aceştia nu plătesc niciodată, iar datoriile europene şi internaţionale cad pe umerii simplilor cetăţeni şi indirect pe copiii noştri, considerăm oportună o conştientizare civică asupra necesităţii construirii unei autostrăzi în extravilan pe la Nord de Bistriţa. Această autostradă trebuie să aibă un multiplu rol de variantă ocolitoare reală, centură şi început de tronson pentru viitoarea autostradă Cluj-Napoca – Suceava.

 Vă rugăm să descărcaţi textul campaniei civice şi să ne ajutaţi să-i convingem pe politicieni că vrem autostrăzi reale, nu poteci, uliţe şi interese personale! Binele comun înaintea intereselor de partid!

Prof. Florin I. Bojor

Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a unei variante ocolitoare pe traseul DN 17-Parcul Industrial-Dealul Cighir-Dealul Codrişor-Complex Wonderland-intrarea în DN 17?

Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a unei variante ocolitoare pe traseul DN 17-Parcul Industrial-Dealul Cighir-Dealul Codrişor-Complex Wonderland-intrarea în DN 17?

Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a unei variante ocolitoare pe traseul DN 17-Parcul Industrial-Dealul Cighir-Dealul Codrişor-Complex Wonderland-intrarea în DN 17?

Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a unei variante ocolitoare pe traseul DN 17-Parcul Industrial-Dealul Cighir-Dealul Codrişor-Complex Wonderland-intrarea în DN 17?

 

Comentarii

08/09/13 18:23
... cititor ...

Stimate domn,

Actualmente, Padurea Codrisoru, este un loc plin de gunoaie si de bordeie cu tigani cersetori, care-si fac veacul pe langa Bistrita. Este un teren instabil, care curge intr-una in Raul Bistrita si nicidecum nu este un loc de agrement, ci o "viroaga" imputita si plina de gunoaie de tot soiul...
DA, SUNTEM PENTRU construirea prin aceasta padure, a unei artere de circulatie, ocazie in care se vor consolida si malurile acestei "rape" ( pentru ca este un fel de "rapa"... la urma urmei...) , se va igieniza si va deveni un teren util pentru Bistrita.

Nu mai bateti campii domnule profesor, pentru acesti bani au fost cu destinatie speciala si anume, fara sa fie rambursabili, sunt exclusiv pentru aceasta artera de circulatie si nu pentru Bistrita-Nord, cum tot "trambitati" tare si mare...

Stimati domni "Gica Contra"... nu va mai dati de "ceasul mortii"... si lasati lucrurile asa cum este normal si firesc sa fie. Pentru Bistrita, Dvs, cei circa 500-1000 de persoane... nu reprezentati nici 0,004% din populatia acestei urbe si pe moment ce pentru construirea acestei artere rutiere deja exista in faza terminala un proiect deja aprobat si exista si banii alocati de la Comunitatea Europeana ( nerambursabili...) atunci ... VOM VOTA CU DA ... foarte clar si raspicat, sa se construiasca aceasta "centura" sau cum ( d.r.a.cu ) i-o zice... pentru ca deja prin Bistrita , efectiv nu mai incap masinile de aglomeratia care exista.
Nu zice nimeni ca este cea mai viabila si cea mai fericita varianta, dar pana una alta, daca sunt deja banii destinati si aprobati, DA... suntem de acord sa se faca si de perspectiva, "alesii" nostri ... n-au decat sa faca formalitatile si pentru construirea "centurilor" varianta Bistrita-Nord si varianta Saratel-Jelna-Livezile... ca nu zice nimeni NU.

Asa ca ... " DA, absolut toti soferii Bistritei si nu numai... SUNTEM DE ACORD si cu DEFRISAREA SECTORULUI PRIN CARE VA TRECE DRUMUL... SI CU construirea ACESTUI DRUM OCOLITOR ... prin acel loc ", chiar daca nu este pe placul tuturor !!!!

09/09/13 13:02
Vizitator

Ideea ca drumul de centura ocolitoarea a Bistritei sa fie proiectat si executat ca tronson dintr-o viitoare autostrada merita atentie. In felul acesata cu siguranta vor fi respectate criteriile de “drum de tranzit” situat inafara localitatilor. Pe de alta parte, o astfel de abordare a centurii ca tronson de autostrada, ar putea rezolva problema scoaterii traficului de tranzit din mai multe localitati din jurul orasului Bistrita. La fel s-a intamplat si cu tronsonul de autostrada A3 intre Gilau si Campia Turzii, despre care multi nestiutori spun ca nu duce nicaieri. In realitate, de la darea in folosinta a rezolvat problema traficului infernal din Cluj-Napoca, dar si pentru orasele Turda si Campia Turzii, care nu mai au nevoie de alta centura ocolitoare.

09/09/13 13:16
Vizitator

Cu mai multa judecata si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite.
Pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de amenajare si regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5