Primăria Bistriţa a cumpărat sediul LDP. Ioan Turc: Starea Civilă şi Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei vor avea sediu nou. Aici se va muta şi Poliţia Locală

Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, a anunţat într-o conferinţă de presă că a cumpărat fostul sediul al LDP Bistriţa. Suprafaţa de teren este de 3564 de mp, suprafaţa clădirilor administrative - 480 mp, din care sala de şedinţe - 142 mp, birou proiectare – 124 mp, birou control – 31 mp. Preţul a fost de 775.725 euro, fără TVA, raportat la o valoare de circa un milion de euro a acestui activ care înseamnă clădire plus teren.
"În spiritul unei transparenţe reale, vreau să vă pun la dispoziţie toate datele reale de care eu cred că opinia publică trebuie să beneficieze. Care sunt argumentele achiziţiei? Imobilul cu destinaţia sediu administrativ aflat în Piaţa Centrală nr. 2, în care în momentul de faţă îşi desfăşoară activitatea servicii publice de interes major se află într-o stare accentuată de degradare şi, ca atare, urmează să facă obiectul unui proces investiţional de fond. În aceste condiţii, am dat un anunţ public prin care am testat piaţa în vederea achiziţionării unei alte clădiri cu teren aferent generos. Intenţia este una foarte clară: dorim ca serviciile pe care le oferim populaţiei să fie de o calitate mult, mult mai bună. În identificarea noii locaţii am ţinut cont de nevoia de a facilita accesul spre viitorul amplasament tuturor celor care vor avea nevoie – şi nu sunt puţini – atât de Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei, cât şi serviciile Stării Civile, dar şi de decongestionarea zonei istorice a oraşului. Aşa cum se ştie, zona centrală a Bistriţei este foarte-foarte aglomerată, chiar şi în condiţiile în care am identificat soluţii pentru amenajarea de noi parcări, soluţii care vor fi puse în operă în perioada imediat următoare, pe termen scurt, centrul oraşului este şi va fi şi în continuare destul de aglomerată. Aici vom avea servicii de Stare Civilă şi de Evidenţa Informatizată a Persoanei. Ţin să precizez faptul că sunt arondate la Serviciul de Evindenţa Persoanelor a municipiului Bistriţa 22 de unităţi administrativ-teritoriale, două dintre ele, Tiha Bârgăului şi Prundu Bârgăului urmează să se autonomizeze, în sensul că serviciile de evidenţă informatizată vor fi realizate la dânşii acasă, dar tot rămân 20 de unităţi administrativ-teritoriale, în deosebi din zona de jos a oraşului, care vor veni la Bistriţa. Deci, fluxul este unul foarte mare. Referindu-mă la serviciile de stare civilă, cununiile civile vor avea loc în interiorul Palatului Culturii în sezonul rece şi la filigoria din parc în sezonul cald. Accesul la această locaţie poate fi realizat de pe două străzi, atât de pe str. Cuza Vodă, cât şi de pe str. Zefirului. Pentru toţi cei care vin din zona de nord a oraşului sau pentru cei care vor veni din restul judeţului, accesul se va putea realiza foarte uşor, Drumul Cetăţii este în proximitate. Mai mult decât atât, pentru beneficiarii de servicii aflaţi la sud de calea ferată accesul este, de asemenea, facil, cu atât mai mult cu cât ne propunem să realizăm un pasaj subteran care să lege str. Tărpiului de str. Gării. Avem o suprafaţă generoasă de teren pe care o putem amenaja aşa cum se cuvine, putem obţine un număr arhisuficient de parcări într-o perioadă în care problema parcărilor este una foarte mare şi putem oferi şi facilităţi pentru cei care doresc să aştepte în aer liber. În momentul de faţă, locaţia în care Starea Civilă şi Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei îşi desfăşoară activitatea este, din punctul meu de vedere, absolut jenantă şi astfel calitatea serviciilor nu poate fi oferită la standard atâta timp cât condiţiile şi logistica sunt extrem de precare. Vă mărturisesc că a fost unul dintre dezideratele pe care mi le-am propus de la începutul mandatului şi anume, acela de a muta Serviciul de Stare Civilă şi Evidenţa Informatizată a Persoanei într-o altă locaţie, în aşa fel încât oamenii să poată beneficia de servicii de cea mai înaltă calitate. Suntem un oraş european, ne pretindem a fi un oraş european, deci calitatea serviciilor publice trebuie să fie de nivel european" a declarat primarul Ioan Turc. În acest spaţiu va fi mutată şi Poliţia Locală şi Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență Bistrița, iar pentru fostul sediu din centru se va gândi o altă destinaţie după renovare.
https://www.facebook.com/1615030948747835/videos/481639327321238

Comentarii

18/10/22 16:05
Paul

Lucrăm cu materialul clientului. In campania electorală Ioan turc promitea reducerea numărului de de personal din cadrul primăriei Bistrita si dimensionarea corectă a aparatului primăriei, numeric și profesional, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituției: ”Dacă pleacă cumva cel mai mare angajator, rămâne primăria cel mai mare angajator din oraș. Nu se poate. O instituție publică nu trebuie să fie altceva, cuib, pepinieră, incubator”. Acum după doi ani de mandat, primarul Ioan Turc ori face pe prostul ori chiar a uitat de promisiunile electorale. Dacă ar fi procedat la restructurarea organigramei asa cum a promis cu sigurantă primăria nu ar fi avut nevoie de alte spatii pentru functionarea tuturor tuturor structurilor din subordine.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5