Proiectul Linia Verde, îmbunătăţit. Reţele de internet „îngropate” şi piatră naturală în loc de beton
Primarul Ioan Turc a explicat că municipalitatea nu se rezumă la modul în care administraţia trecută a gândit o serie de proiecte, inclusiv Linia Verde. Potrivit acestuia, toate proiectele sunt îmbunătăţite, inclusiv pistele pentru biciclete.
„Pe Linia Verde, facem câteva lucruri în plus. Îngropăm reţelele de internet pentru că spânzură pe case, pe stâlpi şi nu s-a gândit nimeni că, după ce se face lucrarea nouă, oraşul trebuie să arate într-un anumit mod, zona trebuie să arate într-un anumit mod. Am înlocuit soluţia cu pavaj de beton, care se foloseşte în fundul lumii. Suntem, totuşi, Bistriţa, municipiu reşedinţă de judeţ, oraş din Transilvania. Vom merge pe soluţie cu piatră naturală, dar nu piatră cum a folosit PSD de-şi rup oamenii picioarele în trotuar, ci piatra fasonată”, a explicat Turc.
Primarul Bistriţei a adăugat că, faţă de ce cuprinde proiectul, va fi extinsă reabilitarea la o suprafaţă mult mai mare de carosabil şi trotuar pe traseu, ceea ce va implica cheltuieli mari din bugetul local.
Citiţi şi:
- Primarul Ioan Turc: Lucrările pe strada Gheorghe Șincai se încheie în câteva săptămâni
- Primarul Ioan Turc: Lucrările de pe strada General Grigore Bălan în proiectul Linia Verde, în ritm susținut!
- Ioan Turc: Circulaţia pe str. Gh. Şincai, redeschisă la început de septembrie! Ce cuprind lucrările de reabilitare
- A început asfaltarea tronsonului 2 al străzii General Grigore Bălan
- De luni, circulaţie oprită de la Spitalul Judeţean, la Romsilva, pe Linia Verde! Vor începe lucrările şi pe străzile Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului
Comentarii
Primarul Ioan Turc se laudă că a facut îmbunătățiri la proiectele care țin de Linia Verde, ceea ce nu e adevărat. Mai degrabă este vorba de mici cosmetizări, din moment ce s-a păstrat traseul cu traversarea centrului istoric al orasului, mai exact pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public cu aurobuzele electrice. Dar cea mai mare problemă este că numai in zona centrală a Bistritei vor dispărea 1000 de locuri de parcare, fără a pune nimic in loc.
O îmbunătățire cu adevărat utilă pentru Linia Verde ar fi fost reconsiderarea traseului. Astfel, de pe bulevardul Independentei traseul ar fi trebuit deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde puteau fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii să poată ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Un alt avantaj al acestei modificări, ar fi acela că din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei, asa cum este in prezent.
Adaugă comentariu nou