Protecţia Consumatorilor a aplicat în iulie amenzi de aproape 73.000 lei

În luna iulie, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa – Năsăud au desfăşurat acţiuni de control conform tematicilor naţionale si regionale,  la operatori economici de pe raza judeţului. Pentru abaterile constatate au fost întocmite 34 de procese verbale prin care s-au aplicat amenzi în valoare de  aproximativ 73. 000 lei.

Vezi care a fost tematica controalelor:

Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea brichetelor

Principalele abateri constatate au fost:

- existenţa la comercializare a brichetelor care nu prezintă caracteristici de siguranţă pentru copii.

- comercializarea de brichete fără informaţii de securitate (instrucţiuni sau avertismente) necesare informării consumatorilor.

Verificarea modului de respectare a conformităţii calităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în chioşcurile şi unităţile de alimentaţie publică din incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, precum şi în zonele de agrement, parcuri de distracţie, debarcadere etc.

Principalele abateri constatate au fost:

-        existenţa la comercializare a produselor cu data durabilităţii minimale depăşită;

-        lipsa existenţei aparatelor de măsurare verificate metrologic în unitate;

-        neafişarea în mod vizibil a preţurilor de vânzare şi a preţurilor pe unitatea de măsură, precum şi lipsa afişării cantităţii nete a unor preparate servite consumatorilor.

 

Verificarea modului de respectare a prevederilor legale la prestarea serviciilor in incinta strandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, precum si in zonele de agrement, parcuri de distractie, debarcadere, etc.

Principalele abateri constatate au fost:

-        neafisarea autorizatiei de functionare si a certificatului de inregistrare cu codul CAEN si a denumirii unitatii

 -        lipsa apei calde la grupurile sociale si dusurile din incinta strandurilor, gresia de la grupurile sociale deteriorata pe alocuri, necesitand inlocuirea, lipsa sapun si prosoape de hartie la grupurile sociale;

-        neprezentarea registrului unic de control pentru consemnarea controlului.

 

Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de comercializare şi etichetare al fructelor şi legumelor proaspete şi a pastei de tomate

Principalele abateri constatate au fost:

-        existenţa la comercializare a fructelor şi legumelor pentru care consumatorii nu

sunt informaţi complet cu privire la elementele de identificare a producătorului, sau ambalatorului, a denumirii soiului produsului, a ţării de provenienţă şi clasei de calitate;

-        informaţiile privind condiţiile de păstrare sunt incorect traduse de pe ambalajul original, în sensul că nu se menţionează durata de utilizare după deschiderea ambalajului.

 

Verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind calitatea serviciilor prestate în unităţile de alimentaţie publică din gări

Principalele abateri constatate au fost:

-        lipsa afişării preţurilor de vânzare, precum şi a preţurilor pe unitatea de măsură a

produselor expuse la comercializare;

-        starea salonului de consumaţie şi a terasei aferente necorespunzătoare în sensul

că mobilierul existent este deteriorat, podeaua de pe terasă pe alocuri ruptă, condiţiile de igienă din incinta salonului de consumaţie necorespunzătoare, pereţii necesitând igienizare.

-        nu este declarata destinaţia spaţiului Fumători sau Nefumători, deşi în unitate la

momentul controlului s-a constatat că se fumează.

 

Verificarea serviciilor prestate în unităţile de cazare şi unităţile de alimentaţie publică din cadrul acestora

Principalele abateri constatate au fost:

-        nerespectarea vecinătăţii produselor şi depozitarea în mod aglomerat în acelaşi

spaţiu a materiilor prime şi produselor servite consumatorilor;

-        verificarea metrologică cântarelor existente în bucătării nu este efectuată la zi;

-        existenţa de materii prime şi produse care nu sunt însoţite de eticheta cu

elementele de identificare-caracterizare;

-        nerespectarea temperaturilor de păstrare a produselor indicate pe eticheta de

producător, fiind identificate produse păstrate în stare congelata, deşi pe etichetă este indicată temperatura de refrigerare;

-        existenţa în unităţile verificate de materii prime şi produse cu data durabilităţii

minimale depăşită;

-        consumatorii nu sunt informaţi cu privire la serviciile gratuite, precum şi serviciile

cu plata prestate în funcţie de categoria de clasificare a unităţii de cazare;

-        neafişarea în mod vizibil şi într-o  formă echivocă a tarifelor aferente serviciilor

prestate în unităţile de cazare.

 

Produsele controlate care au fost depistate cu deficienţe au fost eliminate definitiv sau temporar de la comercializare în funcţie de abaterea constatata.

 

Comisar Şef Adjunct,

Iuliana Deneş

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5