Registrul Comerţului pune la dispoziţie serviciile sale on-line

* Interviu cu IOAN TURC, directorul Oficiului Registrul Comerţului de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud.

- Cum o duce Oficiul R.C. în acest context al crizei, care nu ocoleşte nici instituţia dvs.?

Ioan Turc: - Cred că modul în care funcţionează Oficiul Registrului Comerţului, fără să fiu subiectiv, este unul deosebit de bun. Mă refer la profesionalismul şi promptitudinea cu care personalul, colegii mei soluţionează toate cererile pe care beneficiarii serviciilor noastre ni le adresează.

Stabilitatea pe funcţii a personalului este unul dintre motivele care asigură această bună funcţionare.

- La precedenta noastră discuţie, în martie anul trecut, aţi prefigurat un program de reproiectare a sistemului informatic al instituţiei.

I.T.: - Este cel mai important program care vizează modernizarea sistemului informatic derulat la nivelul instituţiilor publice. Este gestionat de la nivel naţional şi este menit să îmbunătăţească pe fond activitatea generală a Registrului Comerţului.

- În ce stadiu se află introducerea lui?

I.T.: - În prezent se derulează aplicaţiile informatice care sunt, de fapt, „teste” de funcţionare practică a noului sistem. Începând cu luna noiembrie, sistemul vechi şi nou vor funcţiona în paralel, ca într-un interval scurt de timp să trecem exclusiv pe noul sistem de operare.

Unul dintre cele mai importante avantaje ale noului sistem se referă la posibilitatea de a beneficia de serviciile Oficiului Registrului Comerţului on-line. Fără a mai fi necesară deplasarea la sediul instituţiei. Concret, vor putea fi adresate on-line solicitări, cum ar fi: înmatricularea unei societăţi şi vor putea fi făcute plăţi, scurtându-se timpul de rezolvare a unei probleme legate de instituţia noastră.

De asemenea, publicitatea legală care se realizează, în prezent, prin intermediul Monitorului Oficial, se va face prin intermediul unui portal propriu. Avantajele ţinând nu numai de timp cât şi de taxa care va fi percepută, mult mai mică, pentru publicitate.

- Cât de departe este acest „vis”?

I.T.: - Începând, repet, cu luna noiembrie a.c. vor fi primele aplicaţii ce vizează funcţionalitatea internă, pentru ca apoi, la începutul anului 2012, toate componentele noului sistem să funcţioneze în noii parametri.

- La acest moment, care este „viteza”, ca să spunem aşa, de soluţionare a unei cereri?

I.T.: - Termenul de soluţionare a unui dosar de înmatriculare a unei societăţi comerciale sau a unei menţiuni (modificări) este de maxim 3 zile din momentul depunerii dosarului. Un certificat constatator poate fi obţinut pe loc, în regim de urgenţă. Iar în regim normal, termenul este de cel mult 3 zile.

- E mulţumitor?

I.T.: - În condiţiile în care timpii necesari pentru soluţionarea unei cereri s-au micşorat, ca de exemplu, de la o săptămână pentru un certificat constatator, la posibilitatea ridicării pe loc, consider că este evident progresul în ce priveşte operativitatea.

- A intrat în vigoare, de la 1 octombrie, noul Cod Civil. Ce aduce acesta nou şi pentru activitatea instituţiei Registrului.

I.T.: - Nu aş intra în detalii tehnice. Aş spune doar că noul Cod Civil aduce modificări şi în ceea ce priveşte Registrul Comerţului. Acestea au fost analizate şi la nivelul instituţiei noastre, pentru a aplica prevederile legale.

- Cum se vede mediul de afaceri, prin activitatea Registrului Comerţului?

I.T.: - Prin prisma operaţiunilor de Registru, activitatea economică se află într-un progres faţă de anul 2010. Câteva exemple: dacă în perioada ianuarie – septembrie 2010 am înmatriculat un număr de 369 de societăţi comerciale, în aceeaşi perioadă a acestui an avem 603 înmatriculări. Adică, o creştere cu 63,41%. În ce priveşte suspendările, dacă anul trecut, până la 30 septembrie, am avut un număr de 695 cereri de suspendare, în acest an avem doar 87 de cereri de suspendare. Deci, observăm o scădere evidentă, ceea ce este îmbucurător. Cât priveşte deschiderea procedurii de insolvenţă, în prezent avem 620 de firme pentru care s-a deschis procedura, faţă de 422 de firme în 2010.

- Ce semnal avem în ce priveşte tinerii, conform Ordonanţei nr.6/februarie 2010, privind stimularea înfiinţării de microîntreprinderi de către tinerii până la 35 de ani?

I.T.: - Până în acest moment, am înmatriculat 95 de societăţi care respectă criteriile prevăzute de Ordonanţa nr. 6. Toate aceste societăţi au fost înmatriculate gratuit, fiind una dintre facilităţile acordate tinerilor.

- Vă mulţumim!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5