Specialiştii caută soluţii pentru amenajarea trotuarelor, la Tiha Bârgăului! Investiţia, corelată cu introducerea reţelelor de apă şi canalizare

Problema lipsei trotuarelor pe DN 17, în special pe raza comunei Tiha Bârgăului, rămâne de actualitate, administraţia judeţeană, cea locală, dar şi cei de a Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri căutând soluţii.

         Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a menţionat că cea maimare problemă în vederea amenajării de trotuare o constituie lipsa spaţiului

„Cea mai mare problemă pe Valea Bârgăului o reprezintă lipsa spaţiului, pe lângă lipsa fondurilor. Noi, împreună cu domnul Alexandru Slavita (n.n. – şeful Secţiei Drumuri Naţionale BN) am fost acolo, împreună cu conducerea Poliţiei. Colegii de la Cluj şi-au arătat toată disponibilitatea ca împreună cu Primăria Tiha Bârgăului să găsim nişte soluţii. Primăria Tiha Bârgăului a contractat nişte specialişti care să ne spună care este modalitatea de a face o cale de acces pietonal, să scoatem oamenii de pe şosea. Dar este o zonă de munte, de deal, cu colectare de torenţi la adâncime, poduri şi şanţuri, la 2-2,5 m, pentru că altfel nu face faţă. Vom vedea, eventual un trotuar metalic, suspendat. Ştiu că e în lucru un studiu de fezabilitate, domnul Slavita, împreună cu primarul Şut şi cu proiectanţii se vor duce la domnul director Ilie Băruţă şi împreună vor lua o hotărâre, pentru că lucrurile sunt foarte delicate. Vorbim de drum european, de siguranţa traficului şi nici ei nu pot autoriza orice.  Autorizează ceva ce nu e în regulă, dacă se întâmplă ceva, sunt direct răspunzători”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

Preşedintele Moldovan a menţionat că a discutat cu oamenii, după tragicul eveniment din Ajunul Bobotezii, dar a spus că problema va fi soluţionată şi ţinând cont de investiţia în reţeaua de apă şi canalizare.  „Nemulţumirile oamenilor sunt mai mult decât justificate, dar e foarte complicat să găseşti soluţii când gardul e în buza şanţului. Şanţul are doi metri jumătate, iar apoi e şoseaua. Avem Master Planul de apă şi canalizare. Tiha Bârgăului nu are apă, nu are canal. Au peste 8 milioane de euro prinse în proiectul de apă şi canal. Dacă ne apucăm să astupăm şanţuri, pe urmă le spargem pentru conducte... Acum au fost contractate studii pentru a găsi soluţii. Dacă există varianta să dalăm şanţurile, se va merge pe varianta aceasta”, a completat preşedintele Moldovan.

Potrivit acestuia, oamenii mai aveau şi alte nemulţumiri. Unii şoferi au reclamat faptul că nu există spaţii amenajate pentru staţiile de autobuz, acestea oprind direct pe drumul european. Şi pentru aceste probleme,  se caută soluţii.

         În context, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a precizat că în momentul în care un drum naţional a fost proiectat printr-o localitate, au fost incluse şi trotuarele. „Doar în municipii problema trotuarelor este problema autorităţilor publice locale. Din păcate au existat unele constrângeri financiare, care spuneau că „voi vă ocupaţi de drum, de trotuare se ocupă autorităţile publice”. Este vorba de finanţare, fie din împrumut, fie din finanţare europeană. Este o constrângere strict financiară.

Noi am încercat împreună cu autorităţile publice locale, pentru că nu discutăm doar de oraşe, discutăm de comune, unde locuinţa practic vine exact în buza drumului. Am încercat şi încercăm în continuare să găsim posibilitatea amenajării unor zone pe unde ar putea să treacă pietonii. Aici discutăm despre siguranţa traficului,  a persoanei şi de o liberă circulaţie de pe o parte spre cealaltă a drumului, spre zonele în care oamenii locuiesc”, a completat Neaga.

        

 

 

Comentarii

14/06/18 11:41
Cititor

Io zic sa faceti cate un trotuar pe mijlocul drumului, ca oricum ci.o.mar.lanii nostri pe acolo circula si cu calu' si cu vaca si carutza ori pe jos...

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5