Storytelling și scenariu de film la Bistrița

În perioada noiembrie-decembrie 2022, ASOCIAȚIA DEPARTE în parteneriat cu Colegiul Național „Andrei Mureșanu” și Biblioteca Județeană „George Coșbuc”, Bistrița-Năsăud derulează proiectul de educație nonformală prin scriere creativă, storytelling și scenariu de film, WRITE RIGHT.

Conceput ca o formă de evadare din canoanele textului literar prevăzut de programa școlară, dar și ca o formă de educație nonformală, în care elevii să-și dezvolte noi competențe de comunicare prin scriere creativă, storytelling și scenariu de film, proiectul WRITE RIGHT s-a adresat elevilor din trei licee bistrițene: Colegiul Național „Andrei Mureșanu”,  Colegiul Național „Liviu Rebreanu” și Liceul de Muzică „Tudor Jarda”. În urma selecției au rezultat două echipe de câte 8 elevi care au conturat profiluri ale unor personaje inedite, de data aceasta din perspectiva auctorială, reușind să impresioneze prin note de originalitate și chiar de umor fin.

Atelierul pune un dublu accent atât pe scrierea literară, cât și pe scrierea pentru imagine sau pe adaptarea textului literar scris la scenariul de film.

Ședință după ședință, elevii au învățat cum se dezvoltă un personaj complex, cu emoții și motivație. Structura textului și a poveștii au fost construite în etape succesive, diversitatea temelor propuse de aceștia dându-le elevilor autonomie și multă libertate de alegere. Cu toate acestea, elevii au aflat că scrisul presupune multă muncă, decantare, reveniri asupra unei idei și, uneori  renunțarea la scenele cele mai dragi care, la un moment dat, nu se mai potrivesc în economia poveștii și mesajului transmis. Au învățat astfel că a scrie înseamnă a rescrie.

Întâlnirile din cadrul atelierului au reprezentat de fiecare dată o nouă șansă de a se cunoaște și de a empatiza cu propriile personaje, dar și cu cele ale colegilor, oferindu-și de fiecare dată feedback constructiv. Consultarea în echipă a oferit tuturor bucuria unei activități interactive, relaxante,  dar și responsabile, care le-a stimulat creativitatea și capacitatea de a pune în practică informațiile teoretice deprinse în școală, îmbinate cu noile perspective asupra actului creator. Elevii au aflat astfel că între lectura, observarea și încadrarea unui text scris de un autor și tranziția către propriul text este o mare diferență și aceasta a fost cea mai grea provocare…

Acest proiect este finanţat prin programul Start ONG, program lansat de Kaufland Romania şi implementat de Act for Tomorrow.

Pop Eliza, reporter de liceu

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5