Anul trecut, ISU BN a intervenit în peste 11.000 de situaţii de urgenţă! Col. Constantin Florea: Este rodul muncii unei echipe. Gradul de încredere în instituţie este de 88%

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Bistriţa” al judeţului Bistriţa-Năsăud şi-a prezentat bilanţul activităţii pentru anul 2018, la evenimentul găzduit de Palatul Administrativ participând col. Cristian Radu de la IGSU – şeful Centrului Operaţional Naţional, vicepreşedintele Consiliului Judeţean - Vasile Puica (de altfel preşedintele ATOP), subprefectul Ciprian Ceclan, inspectorul şef al IPJ B-N – comisarul şef Mihai Lupşa, inspectorul şef al IJJ B-N – col. Florin Furnea, col. Marian Cristurean – locţiitor al comandantului Brigăzii 81 Mecanizată „General Grigore Bălan”, comisarul Pavel Leucă – DGA B-N, Cornelia Vlaşin – şef Serviciu Bistriţa-Năsăud al Arhivelor Naţionale, managerul SAJ B-N – dr. Annabella Muzsi, dr. Camelia Stanciu – de la Centrul Medical Judeţean Bistriţa-Năsăud, directorul medical al SJU Bistriţa – dr. Gabriela Deak.

         „Obiectivul fundamental al întregii activităţi desfăşurate la nivelul instituţiei în anul 2018 şi care a mobilizat resursele umane, materiale şi financiare avute la dispoziţie, a fost asigurarea în zona de competenţă, în mod unitar şi profesionist, apărarea vieţii şi sănătăţii populaţiei, a protejării mediului înconjurător, a valorilor materiale şi culturale pe timpul producerii unor incendii, accidente, fenomene meteo periculoase sau a altor situaţii de urgenţă”, a declarat inspectorul şef al ISU B-N, col. dr. ing. Constantin Florea.

         Acesta a subliniat rolul muncii în echipă în cadrul unei instituţii în slujba cetăţeanului, subliniind în context şi gradul mare de încredere de care se bucură ISU la nivel naţional, respectiv 88%. Dintre evenimentele importante care au avut loc în anul 2018, col. Constantin Florea a punctat acțiunile pentru marcarea Centenarului Marii Uniri - ”50 de ani de existență a Grupului de Pompieri Bistrița-Năsăud”, Ziua mondială de comemorare a victimelor accidentelor rutiere, “O viață cât un centenar” - , dar şi faptul că în luna noiembrie au fost sărbătoriţi 10 ani de la operaționalizarea primului echipaj SMURD în zona Sângeorz-Băi din judeţul Bistriţa-Năsăud. De asemenea, anul trecut a fost atribuit contractul de proiectare și execuție pentru realizarea investiției anvelopare și mansardare sediu Inspectorat.  

În judeţul Bistriţa-Năsăud s-au înregistrat 11.414 situaţii de urgenţă (o scădere cu 2,97% faţă de anul 2017), dintre care 224 incendii, 10. 508   situaţii pentru ajutor medical de urgenţă, 32 de incendii de vegetaţie şi altele, 122 cazuri de asistenţă a persoanelor, 86 de ale situaţii de urgenţă, 442      intervenţii pentru protecţia comunităţilor şi 1864 deplasări fără intervenţie, alerte false, întoarse din drum şi asigurări/supravegheri.

         Repartiţiile situaţiilor de urgenţă pe subunităţi arată că cele mai multe cazuri – 3979 – au revenit Gărzii de Intervenţie Bistriţa, urmată de Garda de Intervenţie Sângeorz Băi şi Garda de Intervenţie Prundu Bârgăului.

         În ceea ce priveşte sursele de aprindere care au provocat incendii, cele mai multe situaţii au fost determinate de instalaţii electrice improvizate şi coşurile de fum necurăţate – cu o pondere de câte 26%, urmat de focul deschis. În scădere sunt cazurile în care incendiile au fost declanşate din jocul copiilor cu focul (3 cazuri), ceea ce arată rolul activităţilor preventive din şcoli. Cele mai multe incendii s-au produs în gospodăriile locuitorilor – 169, la operatorii economici – 21, la mijloace de transport – 17 şi instituţii publice – 12.

Pe timpul intervenţiilor (cu excepţia celor S.M.U.R.D.) a fost salvată viaţa a 61 persoane (55 adulţi şi 6 copii) şi au fost protejate bunuri în valoare de 31,92 milioane lei. Cu toate eforturile depuse de forţele profesioniste, în urma incendiilor din anul 2018 au fost înregistrate 2 decese şi 16 răniţi.

         Timpul mediu de răspuns per total intervenţii sunt de 05 minute şi 58 secunde în mediul urban şi 17 minute şi 18 secunde în rural.

         La aproximativ 92,96% din intervenţii, pacienţii au beneficiat de management care să respecte principiul ,,orei de aur’’. Pe timpul intervenţiilor echipajelor SMURD, după manevre de BLS (suport vital de bază) urmate de ALS (suport vital avansat) precoce au fost resuscitaţi 187 pacienţi în stop cardio-respirator.

“Pe parcursul anului 2018 activitatea echipajelor SMURD a fost intensă. Confruntându–ne permanent cu intervenţii complexe atât medicale cât si accidente şi incidente, considerăm că în majoritatea intervenţiilor s–a răspuns prompt şi s–au aplicat cele mai bune măsuri de asistenţă medical”, a precizat  inspectorul şef al ISU BN. 

*** 

Pentru anul 2019, principalele direcții de acțiune vizează perfecţionarea continuă a personalului pentru îndeplinirea cu succes a tuturor misiunilor încredinţate; intensificarea şi eficientizarea activităţii de prevenire; asigurarea condiţiilor optime de muncă şi logistică pentru îndeplinirea cu succes a tuturor misiunilor; dezvoltarea unei mentalităţi adecvate la nivelul comunităţilor locale pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri specifice prin campaniile desfășurate; implicarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă în informarea preventivă a populaţiei, continuarea procesului de  creștere a capacității de intervenției a acestora; aplicarea Strategiei de prevenire şi combatere a corupţiei în cadrul inspectoratului; menținerea climatului de încredere în instituţie; continuarea modernizării reţelelor de comunicaţii pentru a se reduce timpul necesar  alertării gărzilor de intervenţie şi a timpului de răspuns; lucrări la baza de pregătire în funcție de buget; continuarea reînnoirii parcului auto al inspectoratului; derularea și finalizarea contractului pentru mansardarea și anveloparea clădirii; demersuri pentru înființarea a noi puncte de lucru; un dispecerat nou la standarde europene; finalizarea preluării autospecialei pentru transport persoane și victime multiple (ATPVM) de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”SEMENIC” al județului Caraș-Severin.

În finalul evaluării, apreciez că activitatea instituţiei a fost exclusiv dedicată protecţiei populaţiei, bunurilor şi mediului în situaţii de urgenţă și aş dori să mulţumesc atât colegilor care au susţinut activitatea desfăşurată, cât și tuturor instituţiilor care ne-au sprijinit pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5