Deputat Cristina Iurișniți: Vot de adoptare în Comisia de Buget de la Camera Deputaților pentru susținerea învățământului profesional dual
Azi, în cadrul Comisiei de Buget a camerei Deputaților, am arătat importanța proiectului pe care l-am inițiat cu susținere transpartinică pentru stimularea din punct de vedere fiscal a operatorilor economici care vor investi în învățământul profesional-dual. În urma intervenției mele în Comisie am primit vot favorabil și raport de adoptare!
Pl-x 218/2020 a fost unul dintre cele mai importante inițiative legislative pe care le-am inițiat sub diferite forme încă din 2017. Iată că într-un final, după multă muncă și lupte de convingere duse cu Ministerul Finanțelor, Parlamentul și-a exprimat voința în mod clar: operatorii economici care sprijină și investesc în învățământul profesional-dual, acordând burse, reinvestindu-și profitul și facilitând formări de calitate elevilor, trebuie susținuți de statul român prin diminuarea obligațiilor lor fiscale. (http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=18538)
Așadar, mai este doar un pas până la momentul votului final al Camerei Deputaților. Totuși, nu pot să nu remarc ipocrizia Ministerului Finanțelor Publice care nu a reușit nici până astăzi să calculeze impactul bugetar al acestui proiect.
În ciuda faptului că programul de guvernare PNL prevede susținerea învățământului profesional-dual, punctele de vedere ale Ministerului și ale Guvernului au fost negative. Iar mai nou, ,,contextul pandemic” a devenit o scuză des folosită de MFP pentru a-și întemeia lipsa de responsabilitate și de interes pentru Educație.
Prof. Cristina Iurișniți,
Deputat USR în Parlamentul României
membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport
președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați
București, 20 octombrie 2020
Citiţi şi:
- Deputatul Iurişniţi: A fost votată legea de neimpozitare a profitului investit în burse și activități profesionale, pentru tinerii din cadrul învățământului profesional dual!
- Învăţământul profesional dual, temă de dezbatere. Deputatul Iurişniţi: Mediul de afaceri trebuie să investească, dacă vrea resursă umană calificată
- Şcolile profesionale, o Cenuşăreasă a învăţământului românesc. Vezi ce soluţii propune deputatul Cristina Iurişniţi!
- Deputatul Cristina Iurişniţi propune suplimentarea numărului de psihologi şcolari şi reducerea grupelor de elevi în învăţământul profesional dual
- Deputatul Iurişniţi propune contracte de muncă part-time pentru elevii din învăţământul dual
Comentarii
Pai, asta-i cea mai buna masura scolara si educationala. Adica, profesiile si meseriile sa fie sustinute total de interesele si solicitarile economiei nationale si socitatile economice sa isi formeze viitorii " lucratori si functionari " inca din bancile scolilor, pe care sa le sustina financiar , cu contracte de munca in " pachete " de 10-15 ani de zile .
Învățământul profesional în sistem dual a fost introdus în România în anul 2012 ca o nevoie de a acoperi „gaura” de meseriași lăsată în 2009, când s-au închis școlile profesionale în urma unei decizii idioate luată de ministrul educaţiei de atunci, Ecaterina Andronescu, pe motiv că nu mai exista cerere din partea tinerilor.
Deși acestea au fost reînființate în 2012 la cererea angajatorilor care nu găseau oameni disponibili, situația nu a fost ameliorată, iar angajatorii se confruntă și în prezent cu o lipsă acută de meseriași.
Sistemul de învățământ dual este înscris în sistemul de stat gratuit, fiind susținut de Ministerul Educației Naționale.
Tinerii care aleg să învețe o meserie în sistemul de învățământ dual cu durata de trei ani beneficiază și de un sistem bursier privat, față de programele obișnuite ale învățământului profesional.
Poate fi accesat de absolvenții de clasa a VIII-a, iar ponderea orelor de pregătire practică și teoretică în fiecare an de studiu este distribuită după cum urmează:
Anul I: 80% ore teorie și 20% ore practică în cadrul companiilor;
Anul II: 50% ore teorie și 50% ore practică în cadrul companiilor;
Anul III: 45% ore teorie și 55% ore practică în cadrul companiilor;
Învățământul dual asigură elevilor înscriși la o școală profesională de stat posibilitatea să își formeze cunoștințele practice în mediul real de munca oferit de companii, să se familiarizeze cu mediul de muncă direct în firma care are nevoie de competențele elevului, ceea ce reprezintă un important avantaj la începutul activității profesionale.
Stimate " vizitator "... nu este suficient. Cred ca s-a cam saturat tzara asta, pe banii publici, sa fie scolarizati in toate meseriile si toate activitatile ( cu sau fara studii superioare )... , FARA UN CONTRACT DE MUNCA OBLIGATORIU, PENTRU CEL PUTIN 10-15 ANI DE ZILE, in care cel scolarizat, sa fie fortzat juridic, sa munceasca acolo unde a fost format, sa-si plateasca scoala si calificarea ... si abia aunci sa i se dea diplomele de scolarizare, iar cine nu se supune si nu respecta aceste contracte , sa fie incrimnata fapta ca infractiune, urmariti prin INTERPOL , prinsi, adusi inapoi in tzara daca fug in strainatati si bagati la puscarie .
Prea am scolarizat si pregatit tot felul de doctori si oameni cu studii ... pe costuri enorme... ca apoi sa-si puna palma-n c*r si sa plece sa munceasca pentru straini, fara sa beneficieze Romania de absolut nimic de pe urma acestor cheltuieli .
" Libera circulatie " ... nu inseamna sa fim prostii Europei ! Toate diplomele, n-ar trebui inmanate celor care si le obtin prin studiile facute pe banii publici, pana nu , ORI SI LE PLATESC INTEGRAL , ORI PRESTEAZA CONTRAVALOAREA LOR PRIN MUNCA IN FOLOSUL ROMANIEI .
ROMANILOR... NU MAI FITI NA.ROZI , IESITI DIN ACEASTA INDO.BI.TO.CIRE IN CARE AM FOST BAGATI DE ACEASTA M...( ue ) , CARE SE BUCURA SI NE FURA INTELIGENTZA ... fara sa ne dea inapoi altceva decat pe acesti " diaspo-virusati " pe care-i " azvarlu " indarat... acasa... sa-i tratam tot pe banii nostri... cand sunt infectati !
Adaugă comentariu nou