Din 15 septembrie, Primăria Bistriţa va plăti contractele încheiate de unităţile şcolare cu firmele de pază

Începând cu 15 septembrie, Primăria şi Consiliul Local Bistriţa vor suporta cheltuielile contractelor cu firmele de pază ale unităţilor şcolare de pe raza municipiului, contracte care sunt parafate, în prezent, de asociaţiile de părinţi. Aceasta este concluzia întâlnirii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, la care au participat directorii şcolilor bistriţene, preşedinţii asociaţiilor de părinţi, reprezentanţi ai elevilor şi, nu în ultimul rând, prefectul Ovidiu Frenţ, primarul Ovidiu Creţu şi şefii Poliţiei judeţene şi municipale, ai Jandarmeriei, ISU şi ai Poliţiei locale.

         Tema întâlnirii mediate de inspectorul şcolar general Camelia Tabără a reprezentat-o implementarea planului teritorial de acţiune pentru creşterea gradului de siguranţă a elevilor şi personalului didactic şi prevenirea delincvenţei juvenile în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ din Bistriţa. Şeful ISJ a punctat necesitatea revizuirii acestui plan de acţiune local, a procedurilor interne ale şcolilor, a Regulamentelor interne şi îmbunătăţirea planurilor de intervenţie comune.

         „Procedurile prin care vom ajunge să rezolvăm din punct de vedere al legislaţiei acea pază sau acei gardieni care fac pază în şcoli este mult mai lungă. Nu vom reuşi foarte repede să rezolvăm toate problemele. Doamna inspector general şcolar a venit cu o propunere pe care eu o îmbrăţişez, ca din 15 septembrie, deci anul şcolar următor, să preluăm nu contracte ci finanţarea paznicilor sau a firmelor respective care sunt contractate şi în paralel să mergem cu procedurile, să rezolvăm problema, care probabil îşi va găsi o soluţie în bugetul anului viitor.

         Să plătim noi din 15 septembrie gardienii care sunt angajaţi la ora actuală şi rămânem pe situaţia aceasta pentru că este o situaţie bine gândită, în sensul că atunci când omul scoate banii proprii din buzunar se gândeşte de trei ori. Facem rectificarea de buget în vară pe baza solicitării Consiliului de Administraţie din fiecare şcoală la nivel actuial al pazei, al contractelor care există. Bineînţeles, argumentaţia ar trebui să fie una solidă, că nu poţi să dai bani publici, aşa că ne înţelegem eu şi cu doamna  Şigovan (n.n. director Gimnazială 1) să dăm nişte bani. (...)  Bănuiesc că până la sfârşitul anului vom reuşi să finalizăm procedurile pe baza legislaţiei şi începând cu 2017 să trecem pe formula nouă. Şcolile care au avut nevoie, asociaţiile de părinţi au făcut eforturi şi au finanţat această problemă”, a explicat primarul Ovidiu Creţu, în cadrul întâlnirii.

         Prefectul Ovidiu Frenţ a menţionat că siguranţa în şcoli reprezintă o temă importantă, atât din punct de vedere instituţional, „dar şi ca părinte”, astfel că Instituţia Prefectului şi celelalte instituţii vor acorda o exigenţă maximă măsurilor ce vor fi luate.

Adjunctul şefului IPJ BN, comisarul şef Alexandru Bogdan, a precizat, cu subiect şi predicat, că instituţiile din subordinea MAI asigură securitatea elevilor în zona adiacentă a şcolilor pe timpul afluirii şi defluirii de la şcoală. Altfel spus, de la poartă încolo, responsabilitatea revine şcolii.

               În cadrul discuţiilor, directorul CN Liviu Rebreanu, Constantin Rus, a adus în discuţie posibilitatea şcolilor de a-şi modifica organigrama în sensul de a avea un „portar” cu acte în regulă, iar nu o femeie de serviciu, care, „prin cumul de funcţii”, în timp ce face curăţenie pe coridor şi încă 10 săli de clasă este şi paznic la intrare.

         Nu în ultimul rând, există şi o situaţie specifică a şcolilor care nu au în prezent paznic, asta chiar dacă s-ar justifica. Pentru aceste cazuri, se impune o expertiză care să justifice contractarea unor astfel de servicii şi, ulterior, CA al respectivei şcoli va putea solicita Primăriei Bistriţa decontarea cheltuielilor.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5