Dosarul electronic de sănătate va intra în funcţiune

Fiecare român, indiferent dacă este asigurat sau nu, va avea un astfel de dosar electronic. Iniţializarea dosarului se face cu ocazia unui prim consult. Dosarul electronic de sănătate va conţine toate informaţiile medicale care, în mod normal, sunt în fişele de observaţie, foile de observaţie şi registrele de consultaţii ale pacienţilor. Foarte importante sunt informaţiile din istoricul medical al pacientului utile în situaţii de urgenţă şi considerate a fi vitale: alergii, grupa de sânge, boli cronice, proteze, dispozitive, internări şi ultimele prescripţii, ultimele două introduse la cererea medicilor. La dosarul electronic au acces proprietarii datelor, adică pacienţii şi medicii curanţi. Accesul la dosarul electronic de sănătate se poate face fără acceptul pacientului doar într-o singură zonă, cea de urgenţă, iar restul, numai cu acordul acestuia.

,,Dosarul electronic va intra anul acesta în funcţiune. Au fost instruiţi oameni din cadrul caselor judeţene de sănătate, au fost organizate instruiri şi cu furnizorii pe regiuni, noi am fost arondaţi la Cluj. Au fost medici de familie din cadrul spitalelor, din cadrul paraclinicilor. Dosarul electronic va fi iniţiat la prima consultaţie pentru un anumit asigurat, indiferent unde va fi acea consultaţie, dacă este la urgenţe, dacă va fi la medicul de familie, dacă este la un cabinet de specialitate. Ce înseamnă iniţierea? Înseamnă că respectivul medic va deschide un dosar cu principalele date ale pacientului şi cu informaţii privind consultaţia pe care i-a făcut-o şi reţeta pe care i-a prescris-o, urmând ca celelalte date să fie introduse de medicii de familie odată cu prezentarea asiguratului cu o ocazie sau alta la medicul de familie. În dosarul electronic se trec câteva informaţii obligatorii cu privire la grupa de sânge, la alergii, dacă sunt sau nu cuprinşi în programe naţionale de sănătate, ce boli cronice au, celelalte informaţii fiind opţional trecute la dorinţa pacienţilor”, a afirmat Camelia Ilişuan, preşedinte CJAS BN.

Matricea de securitate este proprietatea pacientului. Aceasta va fi dată pacientului de către orice medic, inclusiv de spital, ambulator sau de familie. Pacientul poate să vadă cine i-a accesat dosarul, ora, ziua şi IP-ul calculatorului de pe care s-a făcut acest lucru.

,,Orice asigurat va putea să-şi accese dosarul electronic de pe orice computer. Sigur, va avea o parolă, va avea nişte coduri de securitate prin care poate intra în dosarul electronic. Mai mult, poate să adauge în dosarul electronic dacă consideră şi vede că nu e trecut acolo şi consideră că este util la secţiunea de antecedente. Întotdeauna se va vedea în dosarul electronic cine a trecut aceste antecedente, deci dacă le trece asiguratul, se va vedea că sunt trecute de asigurat. Dosarul electronic va putea fi accesat de alţi medici numai cu acordul asiguratului. Singurii care au dreptul să acceseze dosarul fără acordul asiguratului sunt medicii din cadrul secţiilor sau spitalelor de urgenţă, pentru că într-un caz de urgenţă nu poţi cere acordul asiguratului”, a precizat preşedintele CJAS BN.

CNAS şi UTI România au semnat, în 28 martie 2013, contractul privind implementarea sistemului informatic integrat pentru Dosarul Electronic de Sănătate, care, potrivit autorităţilor, reuneşte întreg tabloul clinic al pacienţilor asiguraţi, sprijinind astfel corectitudinea deciziei medicale bazate pe informaţii corelate din surse diferite, dar disponibile în timp real (on-line) şi securizat.

Comentarii

06/06/14 17:24
crin

Alti bani, alta distractie, alta pesederizare, alt mod de urmarire a cetateanului.
Pana cand va suporta Dumnezeu batjocura asta?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5