Garsoniere de închiriat în Iași – De ce să semnezi un contract de închiriere
Garsoniere de închiriat în Iași apar ca ciupercile după ploaie. Oraș universitar de prestigiu și important centru IT, Iașiul găzduiește mii de persoane în căutarea unor locuințe de închiriat. Și, de reținut, pentru proprietari și pentru potențialii chiriași, contractul de închiriere nu se mai înregisrează la organele fiscale.
Deși mulți dintre cei care dețin sau caută garsoniere de închiriat în Iași au înțeles contrariul, contractele de închiriere nu au dispărut. E drept că legislația în vigoare elimină obligativitatea înregistrării acestora la organul fiscal. Dar asta nu înseamnă scutirea plăților, nici lipsa obligațiilor părților.
Contractul pentru garsoniere de închiriat în Iași nu dispare
Încă din primăvara anului trecut, obligativitatea proprietarilor de garsoniere de închiriat în Iași sau de alte imobile în toată țara de a înregistra la organul fiscal, în termen de 30 de zile, contractele de închiriere a dispărut. Totuși, cine dorește o poate face în continuare. Contractele de cedare a folosinței bunurilor, știute drept contracte de închiriere, continuă să existe. Și înregistrarea la organul fiscal este preferată de către chiriașii cărora angajatorii le decontează costurile aferente chiriilor. Totuși, trebuie subliniat faptul că există o mare diferență între înregistrarea la organul fiscal şi obligaţia declarării veniturilor obținute din chirii. Așadar, înseamnă că declararea veniturilor este obligatorie!
Obligațiile fiscale trebuie îndeplinite!
Oricare persoană realizează venituri din activități economice sau alte categorii de venituri are posibilitatea să le declare online. Există formularul electronic inteligent al Declarației Unice, disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV). Formularul electronic calculează automat suma impozitelor și contribuțiilor datorate de persoanele fizice. Poate fi accesat pe portalul ANAF, la rubrica Descărcare declarații. Prin intermediul SPV se poate accesa oricând situația fiscală personală. Și se pot primi sau transmite o serie de documente, declarații fiscale și alte informații fiscale utile, în orice moment.
Citiţi şi:
- Înregistrarea în SPV va deveni obligatorie începând cu 1 martie 2022!
- Ec. Dorina Cicioc, şef AJFP BN: Spațiul Privat Virtual- modalitatea de comunicare securizată cu ANAF
- Paşi în crearea/accesarea SPV la persoane juridice şi asocieri fără personalitate juridică care deţin cod fiscal şi obţinerea dreptului de a depune declaraţii în numele clientului
- Finanţe: Ordinul de plată multiplu electronic (OPME), în sprijinul IMM-urilor!
- 25 mai 2021- Termenul limită pentru depunerea declaraţiei unice
Adaugă comentariu nou