Ghid esential pentru protejarea angajatilor

Monitorul Oficial cuprinde inca din anul 2006 o lege foarte transparenta in privinta reglementarilor legate de apararea angajatilor impotriva incendiilor, aceasta constituind una dintre activitatile primordiale de care ar trebui sa se ingrijeasca fiecare angajator in parte. Insa, normele acestei legi nu trebuie sa fie bifate doar de catre antreprenori, ci de toate persoanele aflate in pozitii de conducere ale institutiilor publice sau ale firmelor private.

Asadar, o postura de administrator sau de angajator atrage dupa sine numeroase obligatii raportate la protejarea angajatilor fata de incendiile survenite la locul de munca. Astfel, pentru a evita corespunzator amenzile usturatoare si sanctiunile pagubitoare impuse de sectorul PSI - acela care vizeaza apararea angajatilor impotriva incendiilor, dar si pentru a va mentine proprietatea sau spatiul in care va desfasurati afacerea in parametrii optimi, dumneavoastra trebuie sa respectati normele impuse de legea 307/2006.

Astazi va vom prezenta un ghid succint ce cuprinde pasii esentiali pe care dumneavoastra trebuie sa ii indepliniti pentru a va asigura de faptul ca le respectati angajatilor dreptul la protectia muncii in domeniul PSI. Acesta incepe cu obligativitatea de a va securiza proprietatea impotriva incendiilor. Din acest punct de vedere, fiecare administrator al unei institutii sau firme trebuie sa se ocupe de intocmirea unui scenariu de securitate pentru situatiile de incendiu, dar si de organizarea procedurilor de obtinere a avizelor de functionare. Fie ca apeleaza la o firma specializata in SSM, SU & PSI sau nu, angajatorul trebuie sa prezinte autoritatilor locale documentatiile si formularele specifice activitatii sale, completate intr-o maniera corespunzatoare.

De asemenea, angajatorul este obligat sa cunoasca si sa evalueze intr-o maniera obiectiva riscurile la care angajatii sai se supun in fiecare zi de lucru. Mai mult decat atat, acesta trebuie sa identifice sursele ce pot provoca incendiile nedorite, dar si sa le clasifice din punct de vedere al riscurilor. Apararea impotriva incendiilor intruchipeaza un domeniu vast de informare, insa pentru ca postura de angajator sa nu fie potentata de amenzi ursturatoare si de controale interminabile, dumneavoastra trebuie sa va asigurati de faptul ca detineti cunostintele necesare pentru a mentine pericolele de incendii in parametrii legali.

Un alt pas se raporteaza la masurile de precautie si la mijloacele de aparare pe care trebuie sa le abordeze fiecare angajator in parte. In prima instanta, ele sunt reprezentate de angajarea unui personal specializat care sa va proiecteze cladirea, sediul sau punctul de lucru. In executarea lucrarilor acestia trebuie sa se asigure de faptul ca nu omit detalii si nu folosesc materiale de constructie ce ar putea ajuta la propagarea unui eventual incendiu. Mai mult decat atat, angajatorul trebuie sa se ocupe de achizitionarea mijloacelor tehnice, respectiv a echipamentelor de protectie si aparare impotriva incendiilor, dar si de autorizarea unor persoane care sa se ocupe personal de monitorizarea acestora.

Nu in ultimul rand, angajatorul trebuie sa ramana constant la curent cu masurile de preventie a incendiilor, fie ca se raporteaza la suportul legal (teoretic) sau la sfaturile pe care le poate culege de la fiecare specialist in parte. Mai mult decat atat, instructajul personalului in segmentul PSI trebuie sa fie unul profesional, alcatuit atat din seminarii, cat si din sesiuni de simulare a incendiilor. Nu uitati, organizarea, informarea si responsabilitatea intruchipeaza cele trei aspecte cheie care va pot mentine firma departe de pericolele si consecintele incendiilor la locul de munca.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5