Începerea unei afaceri - Autorizații de punere în funcțiune a clădirilor cu birouri
Ca întreprinzător trebuie să știi că deschiderea unei afaceri presupune și anumite activități care pot avea un impact negativ asupra mediului. Unele dintre ele pot produce deșeuri, reziduuri, emisii în atmosferă, zgomote, vibrații, poluarea aerului sau a apelor. Prin implementarea unor măsuri legislative se dorește protecția mediului și a oamenilor, reducerea emisiilor atmosferice, coprocesarea deșeurilor pentru a se proteja resursele naturale, reducerea zgomotului, a emisiilor de praf, a cantității de poluanți.
Principalii factori și surse de poluanți care distrug mediul sunt: emisiile în atmosferă, zgomotul, vibrațiile, deșeurile. Pentru protejarea mediului se dorește reducerea zgomotului, protecția calității apelor, protecția solului și eliminarea deșeurilor.
Zgomotele și vibrațiile sunt produse de anumite utilaje și alți factori (fenomene meteorologice, topografia terenului, vegetație, absorbția undelor acustice în aer și de către sol). De exemplu, pe șantiere, în construcții, principala sursă de zgomot și de vibrații o reprezintă mijloacele de transport și instalațiile de preparare a betoanelor. Pe șantiere se produce o poluare a aerului din cauza activității utilajelor de construcții, transportului materialelor și manipulării acestora, activităților stațiilor de preparare a betoanelor din ciment și altele.
Alte surse de zgomote sunt: centralele termice, ventilatoarele, instalațiile frigorifice, instalațiile sanitare și altele.
În România, societățile care desfășoară anumite activități ce pot afecta mediul, trebuie să obțină obligatoriu autorizația de mediu. Aceasta este impusă de Agenția Națională pentru Protecția Mediului și se solicită de la agenția APM din județul unde societatea își desfășoară activitatea. Administratorul societății depune la agenția APM o cerere pentru obținerea autorizației de mediu, anumite documente și dovada că a încheiat un contract de colectare a deșeurilor, un certificat constatator al firmei. Taxa pentru autorizația de mediu este de 500 Lei, iar valabilitatea autorizației este de 5 ani.
Există firme specializate în servicii și consultanță de mediu care au o echipă de consultanți ce se ocupă cu identificarea și satisfacerea nevoilor fiecărui client în parte pentru evitarea amenzilor ce se dau pentru nerespectarea legilor în vigoare. Pentru a economisi timp și bani, aceste firme fac activitățile birocratice în locul clientului și preiau responsabilitățile sale legate de mediu. Ele oferă servicii de consultanță și informează clientul cu modificările legislative care apar.
Autorizația de mediu este necesară pentru activități precum sunt:
- Creșterea animalelor, cultivarea plantelor, activități în ferme
- Exploatare forestieră, acvacultură, extracția gazelor, minereurilor
- Fabricarea produselor din carne, fabricarea produselor lactate
- Fabricarea înghețatei, prelucrarea ceaiului, cafelei, a condimentelor
- Fabricarea produselor alimentare, a vinurilor, a băuturilor răcoritoare
- Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, de papetărie, a lemnului
- Fabricarea de utilaje, mașini, echipamente și multe altele.
În cazul clădirilor de birouri, firmele trebuie să aibă autorizații și certificări ale punerii în funcțiune. Și din acest punct de vedere s-a dorit ca legislația română să fie la standardele europene, internaționale. Proprietarul și chiriașul unei clădiri cu birouri trebuie să respecte legislația și să obțină anumite autorizații de punere în funcțiune a clădirii. Se ține cont de specificul clădirii și de tipul activității chiriașului.
Un document pe care trebuie să-l obțină proprietarul clădirii este certificatul de performanță energetică al clădirii. Acesta este necesar atunci când se construiește, se vinde sau se închiriază clădirea. Anumite informații care apar în certificat privind performanța clădiri trebuie să apară și în anunțurile de închiriere pe care le dă proprietarul.
Proprietarii unor construcții sau amenajări puse în funcțiune trebuie să obțină o autorizație de securitate la incendiu și alte obligații aferente. Această autorizație trebuie obținută de proprietar înainte de a pune clădirea în funcțiune sau de a o închiria. În contractul de închiriere dintre cele două părți se trec răspunderile care le revin în legătură cu apărarea împotriva incendiilor. Dacă nu se respectă aceste obligații, contravenția se sancționează cu amendă mare, care poate fi și de 1000 Lei.
Proprietarul clădirii de birouri trebuie să obțină o autorizație de protecție civilă, dacă suprafața clădirii depășește 600 mp. Trebuie să aibă și o autorizație de funcționare ISCIR pentru ascensor, centrală termică.
Proprietarul clădiri trebuie să întocmească un plan de protecție și pază a persoanelor, bunurilor, valorilor, obiectivelor din clădire, trebuie să apeleze la serviciile unei societăți specializate. Apoi trebuie să obțină și avizul de la Poliție. O altă obligație a proprietarului este să obțină autorizație de funcționare de la Primărie.
Citiţi şi:
- Vezi noutăţile cu privire la procedura de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu!
- De ce să alegi tavanul casetat pentru un spațiu de birouri?
- Trei sferturi din şcolile judeţului au autorizaţie sanitară. Probleme cu autorizaţiile ISU
- Garda de Mediu a oprit o activitatea unei firme din Beclean şi a amendat-o cu 30.000 lei
- Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud a aprobat recoltarea a sute de tone de ciuperci, trufe și fructe de pădure
Comentarii
Pai, au constatat cei de la " mediu " ca si ei pot face niste bani, cum o fac toti cei care au atributiuni si competente in spatiul public si care pentru orice... musai cate o " stampila "... cu " bani grei "... si intra cineva in " conflict " cu ei si ba !
Sa va dau un exemplu si anume cand mi-am facut casa si am cerut de la primarie autorizatie de constructie si cand , cu toate ca in zona in care am facut casa ( si unde in final locuiesc acuma ) nu exista nici un fel de cale farata, nici un fel de canal sau viaduct, nici un fel de instalatie Telecom, RENEL , gaz sau apa si canalizare ... am fost fortzat sa ma duc sa solicit " AVIZUL " tuturor acestora ... care efectiv mi-au pus cate o stampila doar cu mentiunea " aviz favorabil " ... si nu va spun la ce preturi ... de m-a costat 100 o suta de milioane de lei, numai aceste avize, cu toate ca in zona nu aveam nimic din competentza acestor societati .
Ar fi normal sa fie obligatorii aceste avize, in cazul in care in zona unde soliciti sa faci o anumita construtie, exista aceste utilitati pe care intr-un fel sau altul le " afectezi " sau nu ... dar nu le pasa edililor si te forteaza sa dai bani cu nemiluita efectiv MOCA , tuturor, de parca au incheiat niste conventii ( secrete ) intre ei si toata lumea te fura si te jacmaneste cu nerusinare !
Adaugă comentariu nou