“Managementul de caz – Proces de incluziune pe piaţa muncii“, proiect european implementat de către AJOFM Bistriţa – Năsăud
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bistriţa – Năsăud implementează proiectul <<Managementul de caz – Proces de incluziune pe piaţa muncii>> destinat modernizării Serviciului Public de Ocupare (SPO), anunţă directorul executiv Otilia Râpan.
Prin Managementul de caz – Proces de incluziune pe piaţa muncii, cofinanţat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020 (POCU), ANOFM își propune să modernizeze și să adapteze structurile SPO astfel încât să vină în întâmpinarea persoanelor provenind din grupuri vulnerabile prin oferirea de servicii personalizate.
Managementul de caz presupune atât evaluarea nevoilor celor care solicită un loc de muncă, cât și susținerea acestora pe întreg parcursul acestui proces.
Obiective:
- Adaptarea serviciilor de informare și consiliere profesională (inclusiv profilare), pentru persoane provenind din grupuri vulnerabile greu și foarte greu ocupabile prin crearea de proceduri comune pornind de la principiul mangementului de caz. Concret, parcursul unei persoane până la integrarea socioprofesională va fi analizat individual, cu implicarea mai multor instituții competente în soluționarea situației specifice cu care se confruntă persoana respectivă. Principiul de baza va fi acela că fiecare client este un caz special, însă abordarea persoanelor vulnerabile se va realiza unitar.
- Proiectarea de noi servicii / instrumente integrate într-o ofertă coerentă dedicată satisfacerii nevoilor a 21.000 persoane asistate prin servicii de informare și consiliere profesională/ management de caz.
Proiectul se implementează la nivel national fiind implicate toate cele 42 de structuri SPO.
Justificarea nevoii acestui nou proiect se regăsește în faptul că instrumentele de informare și consiliere nu sunt adaptate pentru o mai buna cunoaștere a nevoilor grupului țintă - șomeri de lungă durată, persoane de etnie romă, persoane cu un nivel de studii redus,persoane în varstă de peste 54 de ani, persoane din mediul rural, etc. Formarea personalului corespunde doar parțial necesităților operaționale ale SPO. Persoanele “greu” sau “foarte greu ocupabile” au și alte probleme decât lipsa locului de muncă, de aceea este necesară o cooperare interinstituțională pentru a crește disponibilitatea de a se încadra în muncă.
În urma derulării proiectului Managementul de caz – Proces de incluziune pe piaţa muncii,
POCU/801/3/15/140163, ANOFM estimează o creștere semnificativă a gradului de satisfacție și încredere a clienților, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în special a persoanelor vulnerabile.
Proiectul se implementează pe o perioadă de 27 de luni, până în luna martie 2023, iar bugetul proiectului este de 8.500.000 lei.
Citiţi şi:
- AJOFM Bistriţa – Năsăud implementează proiectul INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele SPO
- Diplomă de Performanță în ocupare, pentru directorul executiv Otilia Râpan, la 25 de ani de activitate a AJOFM BN!
- AJOFM va oferi pachete de măsuri integrate grupurilor vulnerabile și va încuraja mobilitatea forței de muncă
- Şefii Serviciilor Publice de Ocupare din ţările din Sud-Estul Europei s-au reunit la Sibiu
- „Zilele SPUNE SPO”, evenimente interactive ale AJOFM BN
Adaugă comentariu nou