Scrisoare deschisă la un discurs de șefă de promoție BAC: „Școala m-a învățat să mint, să fiu ipocrită, superficială....”

    Domnișoară, fată hăi, de la Ineu (Arad)! 
        Am căutat prin tot curriculum-ul de liceu și n-am găsit nicăieri obiectele, de unde zici tu, I. C., că ai învățat așa „cinstite” lucruri ca cele enumerate mai sus. Nici la opționale n-am aflat.
Asemenea deprinderi „alese” nu te învață școala, ci le-ai deprins singură,  șlefuindu-le poate și în timpul școlii, iar cu unele - crede-mă -  chiar te-ai născut.
Știi, când voiau să-ți ia păpușa și să te trimită la culcare, ce furioasă erai? Ai fi lovit, dac-ai fi avut putere. 
I., n-ai observat cât de drăguț mint copiii? Cum se prefac micii mincinoși! De tot hazul. Am și eu un nepot, vorba lui Caragiale:„Să te prăpădești de râs!”
 
     Familia te poate îndrepta, să-ți arate frumusețea adevărului, a blândeții, a hărniciei, a dreptății, așa, ca niște semințe  așezate în ogorul vieții. Din trandafir, dacă este trandafir, trandafir răsare, nu ambrozie sau urzică. (Familia te-o fi terorizat să aduci acasă note mari. Tu ai adus, cum se vede, dar cine nu e în stare să ia note mari, minte, ca să nu fie certat și bătut!)
 
   Școala aduce florilegii de învățături despre frumosul din lume și Univers, despre farmecul științei, care schimbă secolele de progres, cu mari exemple de oameni iluștri care au luminat veacurile, cu descoperiri ce uimesc mintea omenească. „Utile, dulci”, adică și folositoare și frumoase toate. Ce au descoperit Newton, Lavoisier și Mendel într-o viață, le înveți în câteva ore. E ceva „fantastic de frumos” (după expresia favorită a părintelui profesor Nicolae Feier).
 
De acolo poți învăța virtuțile cele mari, zbaterea omului și umanității spre lumină și biruință, dragostea de Dumnezeu și de oameni, eroismul, iar dumneata zici încruntată, în zi de mare sărbătoare, că:
„În loc să fie un loc al învățării și dezvoltării, școala a devenit  o sursă de frustrare (sic!) și dezamăgire pentru mulți //.../școala m-a învîțat să mă conformez, să mint, să fiu superficială, ipocrită, să-mi șterg cu buretele personalitatea,  să mă ascund în spatele unor standarde absurde”.
 
Eu cred că planeta noastră, puțin-puțin și-a mai frânat mersul la emiterea unor asemenea elucubrații.
În vremea profesoratului meu, mai verificam discursuri ca ale tale, să nu se spună trăznăi publice, dar ție ți-au dat libertatea de a-ți exprima necenzurat gândurile, având încredere în generozitatea ta, în capacitatea de a fi recunoscătoare celor ce te-au ridicat la statutul de Om. Că de pe la 18 ani...Tu însă, le-ai dat o palmă strașnică tuturor, buni și răi, la grămadă. Acu nu te mai temi de note; obrăznicia și ingratitudinea sunt la liber.
 
Zici că Școala e „sursă de frustrare și dezamăgire”. Păi , dezamăgire era de n-ai fi putut termina liceul, să nu iei BAC-ul, Doamne ferește; nu să fii șefă de promoție. 
Spui că școala te-a învățat să te „conformezi”. Asta se traduce ca fiind disciplină, dar fără disciplkină, „o școală e ca moara fără apă” zice Pwstalozzi, marele pedagog ceh. 
Ar trebui mai multă disciplină, dar nu se poate, din cauză că acum părinții nepricepuți dau lecții profesorilor, iar elevii  au drepturi cu nemiluita și facilități aiuritoare.
Zici că „elevii au devenit oportuniști, vânători de note, nu-i mai interesează valorle etice.”
 
  Nimeni nu te oprește să înveți cu drag. Ești stimată de colegi, de profesori, de părinți, Răsfățată, tu ai învețat cu silă și te-ai ales cu paie în loc de grâu.
I., cunosc foarte bine elevii ca tine:„tocilarii și tocilărițele”, papagali cu pene false, trăind pentru note. Când ajung în viață, valoarea lor ca oameni scade până la invizibilitate.
Școala ”șterge -zici- personalitatea”. Unde altundeva deci ți-ai putea-o forma și manifesta? În baruri, discoteci, în parcuri. cu prietenii dezastruoase? La școală iei cuvântul, acolo poți avea opinii, înveți arta tăcerii și vorbirii elevate, academice, a respectului. Poate „homescooling”-ul? Absurditatea că înveți și te educi acasă? Să nu murim de râs!
În aroganța ta, recunoști că ești  „mincinoasă și superficială, ipocrită”. Să știi că ai toate șansele să faci masterat din ele. De nu te vei trezi.
 
Deci are învățâmântul românesc probleme? Are, vezi-bine, nu doar el, ci char și în cele mai avansate țări din lume, numai că asemenea probleme mai înalte, nu-și au locul la o asemenea festivitate. Te-ai transformată din eleva bănuită a fi de excepție, într-un „stricător de sărbători”. 
 
La un botez nu te duci să ții discurs despre înmormântări, la o nuntă  nu vorbim nuntașilor despre războiul din Ucraina și în ziua alegerilor  despre sistemele de fraudare.
Cu bune și mai puțin bune, ai ajuns  -fata mea- într-un pisc al adolescenței. De aici se poate zări scânteind oceanul vieții:  o Universitate, un loc de muncă, familie dacă nu mai ai răbdare.. 
Dacă ai parcurs o asemenea etapă, era bine să-i mulțumești lui Dumnezeu că te-a adus până în acea zi  (puteai fi bolnavă sau să nu...), să mulțumești profesorilor tăi (că știm ce fac), și multora.
Dacă chiar ai  avut  idei de ministru al Instrucțiunii, pentru ce nu le-ai expus când erai elevă? De frică, din lașitate. Astea cine te-a învățat? Așa-i că frica de note mici? Frica și lașitatea ta, nu a școlii.
 
  „Am petrecut ani de zile -spui-  pentru note și valoare academică”  
 
Ereditatea, familia, mediul social formează omul.  Ipocrit, mincinos, superficial, gol sufletește, sunt o alegere proprie, căci nu toți devin precum zici că ai devenit. 
Despre modestie, recunoștință, păreri de rău, iubire pentru profii tăi și colegi, era loc larg cât Marea Neagră, dar... Vei vedea dumneata,  când vei naviga singură pe oceanul verde al vieții  cum stau lucrurile, fiindcă „ceea ce dai, aceea și primești”, cu dobânzi mari.
Domnișoară I. C., ți-ai afișat falimentul, eșecul personal în public, în loc să ții un discurs al bucuriei, fericirii și mai ales al speranțelor.
                                     Prof. Vasile Găurean
 

Comentarii

11/06/24 10:58
Tică fără frică.

Felicitări pentru articol. Trebuie dat peste nas la paiațe.

11/06/24 11:08
Grigore Salvan

Felicitări, domnule profesor, pentru eleganta și bine argumentata punere la punct a unei tinere teribiliste, a cărei ieșire publică, total nepotrivită cu momentul și locul ales, a generat un adevărat circ mediatic. Ieșie cauzată de frustrare și dorință de epatare, așa cum mai vedem la unii tineri de-ai noștri, dornici de a ieși în evidență prin ceva șocant și mediatizat.

11/06/24 13:10
prof. Vasile G

E un răspuns și pentru mulțimea de adulatori de pe rețele sociale și din presă, regretabil, chiar profesori.

11/06/24 13:47
Rus Augustin

STIMATE DOMNULE PROFESOR,
Mă așteptam, cu experiența de profesor, pe care o aveți, să dați o replică pe măsură unei asemenea absolvente de liceu, pe care nu o înțeleg ce a vrut să spună prin cele afirmate. La conglomeratul format în mintea ei, cred că a contribuit mai puțin școala și profesorii.
Cei care au răspândit afirmațiile ei, ar fi bine să ne informeze de „realizările” ei în viitor.

11/06/24 17:49
Maria

Felicitări din suflet d-le Profesor !

11/06/24 20:34
Marius Constant...

Dl. "profesor" ,care face parte din tagma celor cu fondul clasei, cadouri de sfarsit de an si alte atentii, mai bine isi leaga o funie de gat si ...gata!
A... si inainte sa citeasca si sa conspecteze "Liceu cimitir al tineretii mele" de Bacovia!
Imi este rusine ca nu pot avea o actiune DIRECTA si DISPROPORTIONATA asupra acestui biped si a celor ca el, pentru a curata invatamantul romanesc de astfel de indivizi, naraviti la pipait eleve, fondul clasei, meditatii samd..

11/06/24 21:04
Catalin Juganaru

Domnule profesor Vasile Gaurean, faptul ca dumneavoastra ati fost crescut si educat dupa niste principii nu inseamna ca detineti adevarul absolut. Eu am absolvit Automatica la UPB. Sunt inginer si ma mandresc cu asta. Dar colegi de-ai mei de generatie, cu mai putina dragoste de carte, s-au facut profesori. Sistemul de valori, nivelul de pregatire, au scazut la un minim istoric. Cu tot respectul, dar astazi sunt profesori doua categorii de oameni. Cei care sunt pasionati si fac asta din pasiune, din chemare si cei care nu au reusit in alte domenii. Invatamantul de azi accepta tot felul de persoane mediocre si nepregatite, atat din punct de vedere tehnic si cat si mental. Personal ii port un mare respect profesoarei mele de matematica doamnei Stanciu Garoafa. A stiu ce sa faca, cum sa faca. Nu pot sa spun acelasi lucru despre restul majoritatii. Mama mea a fost profesor si am trecut alaturi de ea prin toate etapele. Stim cum se dau posturile, stim cum se manaresc si aranjeaza toate treburile sa le fie lor bine. Pe nimeni nu intereseaza ca la ora de informatica copiii stau pe telefoane, pe nimeni nu intereseaza ca la ora de romana se preda superficial, astfel incat sa faci meditatii in privat (unde se poate preda bine). Pe nimeni nu intereseaza nimic despre ce simte un copil cu adevarat la scoala. Sunt promovati si protejati cei care vin la meditatii, cei ai caror parinti cotizeaza, etc, etc. Asta este realitatea zilelor noastre. Lipsa totala de empatie si pot sa spun lipsa iubirii fata de copii si fata de meserie. Trebuie sa invatati dragi profesori, ca inainte sa blamati un copil, sa tipati la el, sa-l jicniti sau mai rau, sa va puneti in locul lui si sa-l intrebati ce suparari are si cum il puteti ajuta. De fapt asta va e menirea. Nu mai etichetati, nu mai faceti diferente intre copii si mai puneti mana pe cursurile de pedagogie de formare profesionala, etc, etc. Analfabetii functionali sunt creatia scolii dumneavoastra de astazi. Asadar dati-va silinta mai mult si intr-un final o sa va iasa. Si lasati copii in pace, nu au nici pregatirea dumneavoastra si nici experienta de viata.

11/06/24 21:08
Anca DARAMUS

Domnule profesor, mesajul Dumneavoastra mi'a mers la suflet. Ati atins, maiestrit, esentialul dezbaterilor care au impartit lumea'n doua. E de un bun simt stelar, in siajul unei logici elementare, tot ce ati puncta. Si nu contenesc sa ma uimesc cum de ceva atat de transparent e trecut, de oameni cu pretentii as fi zis, printr'un filtru atat de opac incat se pierde miezul problemei. VA MULTUMESC ! Ati reparat niste fracturi de gandire si simtire.

11/06/24 21:14
Catalin Juganaru

Domnule profesor Vasile Gaurean, faptul ca dumneavoastra ati fost crescut si educat dupa niste principii nu inseamna ca detineti adevarul absolut. Eu am absolvit Automatica la UPB. Sunt inginer si ma mandresc cu asta. Dar colegi de-ai mei de generatie, cu mai putina dragoste de carte, s-au facut profesori. Sistemul de valori, nivelul de pregatire, au scazut la un minim istoric. Cu tot respectul, dar astazi sunt profesori doua categorii de oameni. Cei care sunt pasionati si fac asta din pasiune, din chemare si cei care nu au reusit in alte domenii. Invatamantul de azi accepta tot felul de persoane mediocre si nepregatite, atat din punct de vedere tehnic si cat si mental. Personal ii port un mare respect profesoarei mele de matematica doamnei Stanciu Garoafa. A stiut ce sa faca si cum sa faca. Nu pot sa spun acelasi lucru despre restul majoritatii. Mama mea a fost profesor si am trecut alaturi de ea prin toate etapele. Stim cum se dau posturile, stim cum se manaresc si aranjeaza toate treburile sa le fie lor bine. Pe nimeni nu intereseaza ca la ora de informatica copiii stau pe telefoane, pe nimeni nu intereseaza ca la nu stiu ce ora se preda superficial, astfel incat sa faci meditatii in privat (unde se poate preda bine). Pe nimeni nu intereseaza nimic despre ce simte un copil cu adevarat la scoala. Sunt promovati si protejati cei care vin la meditatii, cei ai caror parinti cotizeaza, etc, etc. Asta este realitatea zilelor noastre. Lipsa totala de empatie si pot sa spun lipsa iubirii fata de copii si fata de meserie. Trebuie sa invatati dragi profesori, ca inainte sa blamati un copil, sa tipati la el, sa-l jicniti sau mai rau, sa va puneti in locul lui si sa-l intrebati ce suparari are si cum il puteti ajuta. De fapt asta va e menirea. Nu mai etichetati, nu mai faceti diferente intre copii si mai puneti mana pe cursurile de pedagogie si de formare profesionala, etc, etc. Analfabetii functionali sunt creatia scolii dumneavoastra de astazi. Asadar dati-va silinta mai mult si intr-un final o sa va iasa. Si lasati copii in pace, nu au nici pregatirea dumneavoastra si nici experienta de viata. Cand vreti sa le mai dati o lectie, incepeti mai intai cu dumneavoastra. Si la final o recomandare, comunicati mai mult cu ei, cu parintii, dezbateti mai mult, chiar daca uneori devine mai intens. Iar in final cei mai castigati vor fi copii. Cu drag, ing. Catalin Juganaru

11/06/24 21:31
if

Laudă intervenția ”domnului profesor” doar elefanți nostalgici ai unei epoci (sperăm definitiv) apuse. Greșeala fetei este că a ieșit din turmă, că a încălcat canoanele : ”nu era locul”, ”nu era cazul și ocazia”, adică un pumn în gură unor tineri care au ceva de spus: bun sau rău după părerea noastră, dar real și actual după percepția lor. N-avem lecuire câtă vreme regulile le fac tot talibanii fundamentaliști, stăpâni peste limba de lemn.

11/06/24 22:24
Rus Augustin

Cinstiți cititori ai ziarului „Răsunetul”
Oare dacă citiți comentariul individului care semnează Marius Constant... nu vă puneți întrebarea ... Prin ce școli a „umblat” el, ce vrea să transmită prin ideile și constatările lui, are vreun amestec în învățământ ?.

12/06/24 12:22
Andries Lucian

Mda...scoala nu are nici o vina, totul e bine ... ingropam rahatul sub pres, elevii sint vinovati etc.
Scoala nu te invata valori ...hmmm ... cind profesorii dau note mari elevilor de la care au primit cadouri ... aia ce valoare te invata ? Sau cind profesorii dau note la fel de mari pe referate copiate de pe net ... Ce crede un copil care invata acasa sa nu fure dar vede ca iau note mari aia care fura/copiaza munca altora ... scoala nu are nici o vina ...
Iti exprimi opinia ca elev la scoala ... serios ? Cind se intimpla asta ? Cind tre sa reciti/scrii comentariile dictate la limba romana ...

12/06/24 14:17
prof. Vasile Găurean

Pentru ce este pus un șef/-ă de promoție să vorbească la un final al anilor de studiu? Aceasta e problema.Fiindcă el a reușit ceva aparte față de toți. El/ea, poate să arate cum a reușit această performanță, în pofida tuturor greutăților întâmpinate,cum a reușit escaladarea „everestului”școlar, spre a fi de folos tuturor celor ce vor să îi urmeze, ca un model luminos. Are și școala gunoiul ei etic și multe au decăzut, dar nu fiți demolatori, ci constructori și vizionari. Nu, dle., inginer, nu e sigur că cei care au optat pt. a fi profesori au avut dragoste de carte insuficientă, cum ziceți. Minciuna, ipocrizie, superficialitatea...nu se predau în școală. Nu se predau!!Unele păsări zboară, găinile nu. În cele mai grele condiții, trebuie să avem un orizont în care să ne înfăptuim visele. Avem papagali obișnuiți să atace totul: Biserica, armata, școala. sănătate.Ați văzut că s-a ridicat Catedrala Neamului? Unde-s lătrătorii? Așa să facem și cu școala.

13/06/24 15:20
Eliza

Argumentarea dv. este imbatabilă, dle.prof.Vasile Găurean. Mă bucur.Toate felicitările!

14/06/24 06:25
Imbatabilul Găurică

Pestalozzi a fost un pedagog elvețian.

14/06/24 06:39
Nuca-n perete

Pasărea - ciocănitoare,
Face-n zid o hrănitoare.
Cum cară-n perete nuci,
Scriu cronici, doi eunuci,
Cum le prinde, le vâjește
Și le strânge ca în clește,
Potrivite scurt - din cioc,
Fără maltăr sau cancioc.
Pe garduri pândesc ereți,
Cum dă găuri prin pereți.
Unde-i șoimul-dunărean,
Să-l prindă pe găurean?

14/06/24 09:11
John

Vouă v-a fost dragă școala ca la câine bătaia. ”Obiecții...să fie.

14/06/24 13:36
prof. Vasile Găurean

Mulțumesc tuturor participanților onești, care, cu sinceritate, s-au dovedit sensibili la o problemă ce ține de prezentul și viitorul neamului românesc. (Numele meu vine de la satul numit Găureni, mai sus de Târlișua, de unde au descins bunicii și străbunicii mei. Un nume trebuie să purtăm cumva și dacă poate să amuze pe cineva, nu e nicio problemă. Umorul e uleiul din candela vieții noastre. Da, Pestalozzi este helvet, pedagog și reformator. Scuze pt. eroare.)

14/06/24 21:59
Doru Tiplea

Cu regret domnule profesor dar nu pot sa nu remarc ca sunteti ipocrit desi "pozati" in onest..! Nu pot sa nu ma gandesc cum arata "onestitatea" dvs. pe timpul "defunctului regim comunist" Sunt aproape sigur ca ati fost un fel de despot care nu prea ati tolerat alte puncte de vedere, diferite fata de cele ale profesorului..! In fapt invatamantul romanesc este "varza" si caderea accelerata a inceput inca din deceniul 8 a secolului trecut cand dvs erati tanar cadru didactic si ati contribuit din plin la degradarea invatamantului romanesc..! Pentru ca in scoala romaneasca s-a tolerat ipocrizia si minciuna, coruptia iar profesorii in loc sa se ocupe de educatie s-au ocupat mai mult de meditatii iar altii de o propaganda desentata si dupa asa zisa revolutie coruptia a intrat in inima invatamantului profesorii lasandu-se "cumparati" cu cele mai mici atentii din parte oricui, alergand mai mereu dupa interese personale! Nu spun ca nu au existat exceptii dar ca si in "proverbul cu padurea" spus "viceversa"... nu se vad copacii vigurosi de uscaturi..! Nu vad de ce aceasta tanara daca ar fi avut sentimente de implinire sibucurie in timpul studiilor nu si le-ar fi existat primat, dar adevarul este ca a simtit ca i s-au taiat aripile si nu este printre putini care au simtit asa.! Din moment ce profesorii inca te obliga sa memorezi ce ti-au dictat ei si nu incurajeaza gandirea proprie, ideile originale binenteles cu obligatia sa le "corecteze"daca le considerau nevalabile si aceasta chiar si in invatamantul superior atunci cum puteti spune ca este" terbilista"..? In ce consta invatamantul romanesc decat reproducerea unor texte tiparite sau dictate..! Si daca tu ca elev la literatura romana sau la stiinte sociale sau chiar la religie (desi aici sunt dogme) esti determinat sa reproduci niste texte fara sa fii incurajat sa ai opinii, sa ai puncte de vedere diferite cum sa nu te simti "inchistat" mai ales daca "te duce mintea.? Dar acesta este adevarul, invatamantul nostru a ramas blocat la jumatatea secolului trecut..!

15/06/24 10:19
Imbatabilul Găurică

Nu vă jenați, domnule. N-ați avut proiecte de parteneriat școlar multilateral Comenius. Toți avem o scuză.

16/06/24 00:07
prof. Vasile Găurean

Domnule Țiplea, greșeala premiantei nu este că a avut un punct de vedere. Ea trbuia să fie concretă: nu mi-au plăcut profesorii de la noi care te silesc să dai la fondul clasei(dacă...), cei care se uită la noi ca la o pradă sexuală, că se dau note pe pile și cadouri, că sunt slab pregătițe unele cadre etc. Pe urmă poți vorbi și în general. A defăima un liceu cu o vorbire generală induce ideea de calomniere a unei instituții. Este neonorantă. Cutezanța tinerească este o virtute, teribilismul nu, ca și impertinența și ingratitudinea. Presupunerile dv. despre mine m-au distrat enorm. Winston Churchil zice că, dacă în drumul nostru ne-am opri de fiecare dată să dăm cu o piatră în câinii care ne latră, n-am ajunge niciodată la destinație.De astă dată m-am oprit.Scuze!

16/06/24 12:39
Fost elev în Ro...

Domnule profesor, presupunerile altora despre dumneavoastră v-au distrat enorm, însă asemenea presupuneri ați făcut și dumneavoastră despre subiecta acestei scrisori...că a fost învățată acasă să mintă, că ar fi fost obligată să aducă note mari.
Adevărul e, sistemul public al țării noastre merge în jos, cu toate că aparențele se vor păstrate și chiar cei din funcțiile cele mai de sus ale sistemului spun că nu înțeleg ce ne nemulțumește. Am învățat la cel mai bun liceu din Sibiu, standarde înalte cât se poate. Presiunea nu a fost doar pe elevi, ci cu atât mai mult pe profesorii noștri. Lupta de a rămâne în topuri, de a demonstra lumii cât de bună e conducerea liceului, a transformat liceul într-un loc puțin agreat de elevi și profesori deopotrivă. Am avut binecuvântarea de a avea câțiva profesori puțin mai neconformiști, care și-au luat timp pentru a vorbi cu noi despre viață, despre ce ne doare, unde chiar ne-am putut exprima dorințele, frustrările, și ne-am simțit înțeleși. Ceilalți profesori s-au asigurat că vom rămâne cu gust amar gândindu-ne la ceea ce ar fi trebuit să fie cei mai frumoși ani ai vieții.
Luați în râs posibilele rezultate pe care le-ar avea homeschooling-ul. Va încurajez cu respect sa va luați timp pentru a studia fenomenul și rezultatele excepționale pe care acesta le aduce în SUA de ani de zile, și, mai recent, la noi. Speram ca o minte deschisă sa-si demonstreze altfel punctul de vedere. Înțelegem ca ati practicat, la rândul dvs., cenzura exprimării libere, ori, într-o democrație, tocmai asta ne e libertate.

16/06/24 13:27
Grigore

Felicitari pentru raspuns domnului Catalin Juganaru si domnului Doru Tiplea. Asta este cruda realitate, indiferent ca ne place sau nu.

16/06/24 18:29
Mona Panait

Stimate Domnule profesor, asa cum eleva a generalizat, asa ati făcut și dvs. Suntem tentați sa generalizam când cazurile întâlnite depășesc jumătatea, iar în învățământul romanesc, depășesc! Nepotism, servilism, plagiere, bulling de la profesori și colegi, în egala masura, sunt unele dintre problemele sistemului romanesc, dar noi ne ascundem după deget. Am 3 copii la scoala, nepoți și propri-?mi experienta... mai bine profesorii ar analiza obiectiv discursul fetei și poate ar ajuta si un chestionar anonim dat elevilor și părinților deopotriva, asa ati afla părerea adevărată a cetățenilor. E ușor sa aruncam pisica moarta in gradina celuilalt și sa zicem ca n-am mâncat usturoi....știți dvs zicalele. Numai bine!

17/06/24 16:17
prof. Vasile Găurean

Vă spuneam despre părinții nepricepuți care dau lecții profesorilor și își expun păreri despre învățământ. Ați avut aici câteva exemple. Nu mi-am propus să discut despre starea învățământului românesc la ora actuală, ci doar despre incongruența discursului unei premiante cu momentul. Elevul din ro, să știi că homescooling-ul merge doar dacă ai părinți de o înaltă pregătire inetelectuală, capabili să te ghideze. Altfel începi vițel și termini bou. Doamana Panait, dacă veți aștepta un învățământ fără probleme, o să vă rămână copiii cu două clase. Lozinca vieții mele de elev a fost: nu privi în stânga și dreapta, nu te compara cu nimeni, numai cu tine însuți. Alții au pile, sunt cu părinți bogați- nu contează. Pregătește-te să ai bursă, fiindcă altfel...pieri. Să ai note bune și mergi înainte spre Universitate. Am fost iubit de profesori și colegi pentru modestia și hărnicia mea.N-am putut fi aviator, nici preot, dar -am zis- voi fi un bun profesor. Voi iubi elevii, iar ei vor fi iubitori de Literatură și Logica vorbirii(Gramatica) și ei mă vor iubi și pe mine. Mi-am înfăptuit toate visele. Îi sfătuiesc pe toți să facă la fel. Când mă va chema Dumnezeu din această lume, nu voi avea regrete. N-am iubit darurile, am vrut totdeauna să fiu drept.A fi bun e ceva, dar a fi drept este idealul omului profesionist și creștin, care le face toate ca și cum Stăpânul Universului ar veni mâine să-i dăm seama.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5