Primarul Ioan Turc: Instituţiile abilitate s-au autosesizat pe tema urbanismului, buboiul era prea mare! Contracte de muncă suspendate, trei angajaţi detaşaţi disciplinar

Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, susţine că administraţia locală a luat măsuri cu privire la situaţia urbanismului, primele demersuri fiind făcute încă din luna februarie. Acesta a ţinut să precizeze că nu se bucură de necazul cuiva şi că-şi doreşte ca toţi să-şi rezolve problemele, însă trebuie rezolvate şi problemele oraşului.
Potrivit acestuia, în 24 februarie, a avut loc o întâlnire cu arhitectul şef şi cu toţi cei care lucrează la Serviciul de Urbanism, cărora le-a solicitat, ca urmare a discuţiilor din spaţiul public, că ar exista mai multe variante de PUG, să facă o comparaţie între varianta electronică şi cea de pe suport hârtie, adică între varianta de pe CD, adoptată de Consiliul Local în 2013, şi cea de pe planşele existente în arhivă, cele 42 de UTR-uri. În 25 februarie, a fost dată o notă internă pe această temă, iar în 10 martie s-a revenit şi s-au cerut note explicative. Mai mult, în 22 martie, deoarece nu toţi angajaţii au transmis raportul, a fost demarată o cercetare administrativă. De asemenea, a fost solicitat către Ministerul Dezvoltării, Instituţia Prefectului, OCPI etc., să precizeze documentele pe care le-a primit în urma aprobării din 2013.
„Dacă nu ar fi venit anumite instituţii abilitate, la această oră un număr de colegi de la Urbanism ar fi fost detaşaţi, cu caracter disciplinar, pe alte poziţii. Acest lucru se va întâmpla în această săptămână. Am declarat nu odată în spaţiul public că ştiu, cunosc ceea ce se discută şi am văzut cu ochii mei că sunt neconcordanţe între variantele electronice şi varianta pe suport de hârtie. Am solicitat auditului Primăriei să facă o cercetare cu privire la acest lucru. Din păcate, cei care au făcut cercetarea au omis sau mai degrabă au refuzat să facă comparaţia între cele două variante, invocând argumente de doi lei, fapt pentru care am refuzat să însuşesc Raportul de audit. Veţi vedea că nici instituţiile specializate ale statului nu vor rezolva problema, nici într-o săptămână, nici în două, adică, aşa cum am spus, eu nu sunt organ de anchetă, dar am invitat instituţiile specializate să vină şi să facă lumină”, a explicat Ioan Turc.
Potrivit acestuia, trei angajaţi de la Urbanism au fost detaşaţi la Direcţia de Servicii Publice, la Arhive etc.. De asemenea, în baza deciziei procurorului, au fost suspendate contractele de muncă ale secretarului general al municipiului Bistriţa şi al arhitectului şef, atribuţiile acestora fiind preluate de un director executiv şi un şef serviciu.
Primarul Bistriţei a menţionat că într-un termen scurt va trebui luată o decizie cu privire la una din cele două variante de PUG pe care se va lucra în continuare, pentru a nu bloca oraşul. De asemenea, Serviciul de Urbanism va avea două fluxuri, unul pentru cei care-şi construiesc propria locuinţă, altul pentru dezvoltatorii imobiliari.
„Îmi doresc ca în Bistriţa să se construiască mult, ca economia oraşului să duduie, pe de altă parte, avem nevoie de curăţenie în această materie, iar ceea ce s-a întâmplat prin venirea instituţiilor la Primărie eu cred că e de bun augur pentru că buboiul era mare”, a menţionat Ioan Turc.
Potrivit municipalităţii, varianta electronică a PUG ar fi mai permisivă, în timp ce varianta tipărită ar fi una mai restrictivă, atâta ca limite de înălţime, dar şi sub alte aspecte. Varianta electronică ar fi pusă sub semnul întrebării, deoarece nu a existat o semnătură electronică.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5