DIDACTICA NOVA

Profesor psihopedagog Simona Daiana Sidor : SGR, prietenul nostru pentru un mediu curat

Educația ecologică reprezintă un pilon important în formarea atitudinilor și comportamentelor responsabile față de mediu, iar în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), aceste activități au un rol esențial în dezvoltarea abilităților de autonomie personală și socială.

În cadrul programului „Săptămâna Verde”, am desfășurat o activitate ce a vizat sensibilizarea elevilor cu CES față de importanța reciclării, activitate prin intermediul căreia elevii clasei a VIII-a, elevi cu dizabilități intelectuale ușoare și moderate, au învățat despre Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) și importanța reciclării și colectării selective a deșeurilor/ambalajelor, într-un mod accesibil și atractiv.

Obiectivele activității:

  • Familiarizarea elevilor cu conceptul de reciclare și impactul deșeurilor asupra mediului
  • Însușirea noțiunilor despre Sistemul de Garanție-Returnare (SGR)
  • Dezvoltarea deprinderilor de viață independentă și responsabilitate civică

Activitatea a avut două componente: una informativă, în care elevii, prin intermediul materialelor prezentate, prin intermediul jocurilor au învățat despre reciclare, tipuri de deșeuri, timpul de descompunere al materialelor, importanța protejării mediului, funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) și importanța reciclării ambalajelor; și una practică, constând în vizită la aparatele de reciclare din cadrul magazinului Kaufland din orașul nostru, Bistrița, unde elevii au avut ocazia să experimenteze reciclarea prin intermediul automatelor special amenajate pentru preluarea ambalajelor. Sub îndrumarea mea, fiecare elev a introdus personal recipiente în automat, observând modul în care funcționează sistemul și primind bonurile valorice aferente. În acest fel, elevii contribuind activ la protejarea mediului și descoperind cum deșeurile pot fi transformate în resurse.

Mai mult, elevii au avut ocazia să exerseze și abilități sociale (interacțiunea în spațiul public, respectarea regulilor, așteptarea rândului) și motrice (manipularea ambalajelor), dobândind încredere în forțele proprii și bucurându-se de succesul propriei acțiuni.

Activitatea a avut un impact pozitiv asupra elevilor. Ei au manifestat interes și curiozitate, iar implicarea directă în procesul de reciclare i-a ajutat să înțeleagă mult mai ușor și concret scopul acestor acțiuni. Elevii au conștientizat faptul că pot contribui, la rândul lor, la protejarea mediului și că reciclarea este un comportament firesc.

            Prin gesturi simple, cum ar fi returnarea ambalajelor, fiecare dintre noi contribuie la protejarea naturii și la construirea unui viitor mai verde.

Așadar,

         Reciclează! Returnează! Respectă natura!

Profesor psihopedagog Sidor Simona Daiana

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Bistrița

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5