Proiectul pentru promovarea produselor tradiţionale coordonat de Camera de Comerţ şi Industrie B-N, la final

*Ideea care a stat la baza proiectului este aceea că domeniul meşteşugurilor şi produselor tradiţionale reprezintă nu doar o alternativă economică în contextul actual, ci are şi importanţă majoră pentru turismul rural.

 *Rezultate finale: un site-web al proiectului; o reţea Pan Europeană a meşteşugurilor şi produselor tradiţionale: catalog on line; o colecţie documentară –DVD; evenimente locale şi internaţionale.

 Ieri, în sala de conferinţe a Hotelului ,,Coroana de Aur” din Bistriţa a avut loc întâlnirea finală a partenerilor din cadrul proiectului ,,Sprijin pentru dezvoltarea zonelor rurale –EU4USs”, finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Grundtvig Parteneriate.

    Proiectul a debutat în urmă cu doi ani, fiind implementat de Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud – coordonator, în parteneriat cu Castlereagh Enterprises - Irlanda de Nord, Marea Britanie, Lawton School - Spania şi Camera de Comerţ Tarsus - Turcia.

    Parteneri asociaţi la nivel local: Centrul Judeţean pentru Cultură Bistriţa-Năsăud, Asociaţia Meşterilor Artizani de pe Valea Bârgăului, Grup de Acţiune Locală „RURALIS” pentru dezvoltare durabilă în microregiunea Bistriţa-Şieu-Someş, Asociaţia Culturală Bistriţa Medievală.

    Programul a urmărit printre altele, promovarea spiritului antreprenorial şi a creativităţii în rândul persoanelor din zona rurală, creşterea gradului de conştientizare, în rândul artizanilor, cu privire la protecţia, calitatea şi marketingul produselor şi meşteşugurilor tradiţionale.

    ,,Au fost organizate întâlniri de proiect în fiecare ţară parteneră. Am realizat o pagina web a proiectului care include catalogul on-line cu peste 100 de artizani din cele patru ţări, precum şi DVD-ul „EU4Us” – o colecţie de filme documentare de scurtă durată care prezintă procesul de producţie a opt produse meşteşugăreşti reprezentative pentru zonele în care sunt localizate organizaţiile implicate în proiect.

    Nu au lipsit evenimente locale realizate în fiecare ţară parteneră: târguri, expoziţii, ateliere, seminarii de instruire”, a declarat Elena Bărbos, coordonatorul de proiect.

    ,,Punctul culminant îl reprezintă evenimentul „Scena vie a meşteşugurilor şi produselor tradiţionale” cu care vor debuta Serbările Bistriţei Medievale, ediţia a VI-a 2012. Artizani din Irlanda de Nord (Ciara Campbell – ceramică), Spania (Maria Jesus Rodriguez Buelga şi Maria Isabel Rodriguez Buelga - bijuterii şi accesorii hand made, Maria Jose Fernandez Gonzales – şaluri tradiţionale croşetate, Mercedes Elizalde Solis – pictură), Turcia (Seyhun Dogu - accesorii, pictură pe lemn), alături de meşteri populari din Bistriţa-Năsăud, care au participat activ în cadrul proiectului (Asociaţia meşterilor artizani Bistriţa-Năsăud – cusaturi şi broderie, ţesături, produse de piele, Virginia Linul - cusaturi şi broderie, clop cu păuni şi costume populare, Raveca şi Cristian Nicora – ţesături artizanale), vor expune şi vor produce produsele proprii, în cadrul standurilor amenajate pe Pietonalul „Liviu Rebreanu”, seara încheindu-se cu proiecţia DVD-ului documentar, la scena mică”, a mai spus Elena Bărbos.

    În urma acestui proiect, partea română şi-a propus să încheie parteneriate cu ţările care au experienţă în domeniu, cum sunt Spania şi Irlanda de Nord care deja au sute de produse atestate.

    La nivelul Uniunii Europene sunt recunoscute 844 de produse tradiţionale. În clasamentul pe ţări cu produse certificate şi recunoscute la nivelul UE, întocmit la finele anului trecut, România ocupa ultimul loc. Italia, Franţa şi Spania ocupă primele trei poziţii, semn că unde există interes din partea factorilor de răspundere, se pot obţine rezultate remarcabile.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5