PUG - ul Bistriţei, un măr al discordiei
Consilierii municipali vor aproba în şedinţa ordinară de joi forma finală a Planului Urbanistic General (PUG), ce va fi valabil 10 ani. Preşedintele Asociaţiei Bistriţa Civică, Florin Chereji, într-o scrisoare deschisă adresată secretarului municipiului Bistriţa, Floare Gaftone, îi reaminteşte acesteia atribuţiile principale conform Legii nr.215/ 2001, ,,în contextul în care documentaţia de actualizare a PUG-ului prezintă încălcări flagrante ale legislaţiei", spune Florin Chereji.
,,Pe lângă multe probleme de legalitate pe care le prezintă documentaţia de actualizare PUG, vă atragem atenţia asupra următoarelor încălcări flagrante ale legislaţiei de către documentaţia supusa aprobării:
1. Varianta ocolitoare Bistriţa SUD 2 are 5 km (3 km după serviciile Primăriei municipiului Bistriţa) prin intravilanul localităţii, fapt ce contravine prevederilor art. 37 din OG 43/1997 privind regimul drumurilor;
2. Traseul propus pentru varianta ocolitoare nu respectă nici prevederile art.43 din OG 43/1997, care stabileşte o distanţă de minim 50 m de la îmbrăcămintea asfaltică până la construcţiile de lângă varianta ocolitoare;
3. Propunerea de actualizare PUG încalcă prevederile Legii mediului (OUG 195/2005, art.70, 71);
4. Documentaţia de actualizare PUG Bistriţa nu are avizele necesare adoptării documentaţiei ( nu vi le menţionăm pentru că trebuie să ştiţi ce avize lipsesc);
5. Documentaţia de actualizare PUG încalcă prevederile Constituţiei României , art.34 (privind dreptul la ocrotirea sănătăţii) şi art. 35 (privind dreptul la un mediu sănătos);
6. Traseul prin intravilan a fost declarat ilegal de doua instanţe de judecată, prin sentinţe definitive şi irevocabile; credem că nu trebuie să vă detaliem ce înseamnă nerespectarea unor sentinţe judecătoreşti (lege în România);
Având în vedere cele de mai sus, sperăm că vă veţi exercita atribuţiile strict în conformitate cu prevederile legale ale importantei funcţii pe care o deţineţi în administraţia locală a municipiului Bistriţa. Nu dorim să ne puneţi în situaţia de a sesiza organele de anchetă în cazul în care nu vă veţi exercita atribuţiile de serviciu strict în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare din România”, se precizează în scrisoarea deschisă.
Greutatea acestui proiect este imensă
,,PUG –ul reprezintă în majoritatea cazurilor o problemă care trebuie tratată într-un mod special, având în vedere că implică municipalitatea pe un interval de cel puţin 10 ani, cu implicări pot spune şi peste 10 ani, atâta timp cât urbanismul va fi condus şi gestionat corect, astfel încât să ne dăm seama la un moment dat cum se dezvoltă oraşul Bistriţa, pe orizontală, pe verticală", declara consilierul municipal PNL Gelu Muthi, în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit consilierului PNL, sunt câteva puncte la care acest proiect de actualizare al PUG-ului va trebui să răspundă: ,,care sunt proiectele majore urbanistice care trebuie încurajate, care dimpotrivă trebuie descurajate, şi în aceste condiţii considerăm că greutatea acestui proiect este imensă”, a menţionat Muthi.
Proiectului de hotărâre privind „Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Bistriţa şi Regulamentul local de urbanism”, conform proiectului, elaborat de SC Blom SRL.Târgovişte, va fi supus votului în cadrul şedinţei de joi. Perioada de valabilitate a documentaţiei de urbanism este de 10 ani.
Citiţi şi:
- Scrisoare deschisa d-nei Floare Gaftone – Secretarul municipiului Bistrita
- Valabilitatea PUG-ului si Regulamentului local de urbanism, prelungitã pânã la 30.09.2011
- Ovidiu Creţu: A fost un fel de conjuraţie împotriva variantei ocolitoare. Unii au probleme mari cu DNA
- Petiţia „Salvăm Pădurea Codrişor” trimisa premierului Ponta
- Adrian Chereji face 3 propuneri de traseu pentru varianta ocolitoare a Bistriței, toate la nord!
Comentarii
Avand in vedere ca recent, in presa locala a aparut o referire la un proiect complex denumit ”Mărirea gradului de siguranţă a acumulării Colibiţa”, proiect în care vor fi cuprinse şi lucrări de amenajare a Râului Bistriţa pe întreg cursul de apă (din aval de baraj până la confluenţa cu Râul Şieu). Acest proiect este gestionat de Sistemul de Gospodarire a Apelor (SGA) Bistrita-Nasaud si se afla in stadiul de elaborare a studiului de fezabilitate. Obiectivul din acest proiect pentru orasul Bistrita apare sub enuntul : “Amenajarea Râului Bistriţa între Podul Jelnei şi Podul Budacului, ca zonă de recreere şi promenadă”, ceea ce este insuficient. Reamintim ca in anul 2006, a fost elaborat proiectul: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill), care prevedea amenajare de alei pietonale, piste de biciclete, locuri de recreere aferent malurilor intre Podul Budacului si podul Jelnei cu legaturi spre Parcul municipal si Dealul Codrisor. Dupa acest model, ar trebui extinsa elaborarea unui proiect integrat de amenajare si dezvoltare turistica si de agreement a albiei riului Bistrita intre Unirea si Viisoara care sa prevada intre altele amenajarea unei artere de circulatie de tip splai pe malurile raului Bistrita .
De aceea, o artera de circulatie in partea de sud a orasului , fara functia de centura ocolitoare (care oricum nu ocoleste nimic) poate fi realizata foarte simplu pe la poalele padurii Codrisor, facand astfel legatura dintre Podul Budacului si Podul Jelnii. Astfel, nu-i nevoie de sacrificarea padurii ca sa ajungi din Unirea la Viisoara pe malul stang al Bistritei.
Tinand cont ca ponderea traficului greu vine dinspre nord si vest (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului, in cea mai linistita zona la mai putin de 500 m de parc , de casa de cultutura, de stadion si pe la poarta spitalului TBC. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras. Ar fi bine sa mai fie luata in considerare si o alta Varianta ocolitoare pentru trafic greu prin nord ar urma sa porneasca din DJ 151 deviata spre Valea Boilor, pe dupa ROMBAT, urmand pe dupa firma Leoni apoi pe dupa Cartierul Subcetate, pe la Statiunea pomicola facand jonctiunea cu DN 17C de unde descarca traficul de tranzit dupa care se indreapta catre iesirea din Unirea spre Livezile. O prelungire de cca 5 km, din DJ151 pe langa lacul Sigmir pe Valea Magherusului ar putea prelua si traficul de pe DN15A, undeva intre Crainimat si Sieu Magherus.
Orice primar intreg la minte se lupta sa scoata traficul de tranzit din localitatea pe care o pastoreste (vezi centura ocolitoare a Clujului, a Sibiului sau chiar a Gherlei). Ce poti sa spui despre un primar care vrea cu orice pret sa introduca traficul greu si de tranzit prin oras? Daca nu e tampit, atunci sigur are un interes personal. Iar cand este orbit de interese personale e in stare de orice tampenie. Fiindca nu poate fi numita altfel decat tampenie alegerea unui traseu care presupune defrisarea padurii de pe un versant care se confrunta cu probleme de alunecari de teren.
Primul lucru pentru construirea unui drum este evitarea zonelor predispuse alunecarilor de teren, cunoscut fiind faptul ca vibratiile produse de zgomot si de trepidatiile traficului favorizeaza fenomenul de alunecare. Orice manual de Imbunatatiri Funciare precizeaza ca defrisarea padurii favorizeaza alunecarile de teren si recomanda impadurirea ca masura de prevenire a fenomenelor de alunecare. Ori in cazul dealului Codrisor, cunoscut fiind faptul ca locul este instabil supus fenomenului de alunecari de teren tocmai padurea este cea care tine sub control cel mai bine manifestarea fenomenului de alunecare. Astfel Padurea Codrisor si raul Bistrita au fost martori a istoriei aproape milenare a Bistritei. Se vorbeste de lucrari de consolidare impotriva alunecarilor de teren. In general se recomanda ca astfel de lucrari sa fie asociate cu impaduriri si nu cu drumuri S-au vazut situatii cand ziduri de sprijin din beton nu au facut fata fenomenului. Se vorbeste de cca 69 milioane de euro pentru lucrari de consolidare a dealului Codrisor. Fals, deoarece nu-i vorba de consolidarea dealului in intregime ci de consolidarea structurii portante a drumului. Si in plus cu acei bani s-ar putea construi in plus cca 10 km de sosea la standardele de cost prevazute pentru zona de munte. Aceasta ar permite alegerea unui alt traseu de drum de centura care sa ocoleasca cu adevarat orasul. Traseul 2Sud, fara functia de centura ocolitoare (care oricum nu ocoleste nimic) poate fi realizat foarte simplu pe la poalele padurii Codrisor, facand astfel legatura dintre Podul Budacului si Podul Jelnii. Astfel, nu-i nevoie de sacrificarea padurii ca sa ajungi din Unirea la Viisoara pe malul stang al Bistritei.
Deja m-am saturat de atata circ mediatic facut de acest Chereji... ( cel mai slab primar pe care l-am avut vreodata in Bistrita ) si profesorul ala facut "popa" pe chestionare tip grila... cu toata gasca lui de "Gica Contra" din Bistrita si de faptul ca municipalitatea-i tot "canta-n struna" si nu fac ceea ce au de facut.
Indiferent pe unde si indiferent cine plateste sau nu, orice artera de circulatie in Bistrita este imperios necesara, apoi zica-i Codrisoru, zica-i Valea nu stiu cum... deoarece nu mai incap masinile prin Bistrita de aglomeratia creata si odata ce exista un proiect deja aprobat si fonduri "moca" de la CE... nu inteleg ce se mai tot "asteapta" ?
Nici cand s-a facut "centura" Bistrita-Nord, care astazi nu mai exista, intravilanul municipiului trecand demult peste ea... nu toata lumea a fost de acord si cei direct afectati, in mod firesc si normal au protestat asa cum fac si acesti Gica Contra din acest caz, pe buna dreptate de altfel, dar interesele generale, trebuie sa primeze celor de grup, care nu reprezinta pentru Bistrita nici macar 1 % raportat la popualtie si numarul de "soferi" care vor folosi aceste drumuri...
Adaugă comentariu nou