Senatorul Deneş l-a interpelat pe ministrul Remus Pricopie pe tema testărilor naţionale

Senatorul social-democrat Ioan Deneş a formulat o interpelare adresată ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, având ca temă testările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Documentul a fost prezentat atât în plenul Senatului, cât şi la şedinţa grupului parlamentar al PSD, la care a fost prezent ministrul Pricopie.

          „E o perioadă a bilanţului, a însumării şi interpretării unor rezultate pentru toţi aceia implicaţi în ceea ce generic s-ar numi „învăţământul românesc de astăzi”. Întâlnim o situaţie fără precedent, şi anume faptul că mai bine de 40.000 absolvenţi ai clasei a XII-a de liceu (cam un sfert din numărul total al absolvenţilor!) nu s-au înscris pentru susţinerea examenului de bacalaureat şi, totodată, ţinând cont de faptul că anul acesta au fost introduse, tot în premieră, şi din punctul meu de vedere în mod neinspirat, testările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, vă solicit să formulaţi un punct de vedere asupra următoarelor întrebări:

          Ţinând cont de presiunea psihică existentă îndeosebi asupra elevilor din ciclul primar în perspectiva şi în timpul acestor testări naţionale, vă întreb dacă ele au fost organizate şi pe baza unor studii de impact psihic şi emoţional asupra elevilor la o vârstă la care asemenea experienţe pot marca esenţial profilul lor uman şi educaţional?

          Având în vedere sistemul complicat de evaluare a testelor naţionale pentru clasele a II-a şi a IV-a şi recomandarea de a nu exista o departajare evidentă între elevi la acest ciclu de învăţământ în urma interpretării rezultatelor, vă întreb dacă „experimentul” a avut ca miză principală evaluarea elevilor sau mai ales a învăţătorilor?”, precizează senatorul Deneş.

          Nu în ultimul rând, parlamentarul bistriţean întreabă dacă  toate aceste „experimente” educaţionale care s-au derulat în procesul de învăţământ în ultimii zeci de ani pot conduce şi ele sau au condus deja la refuzul participării la încheierea unui ciclu de învăţământ, adică la abandonul şcolar de parcurs sau cel de final.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5