Un drum judeţean (Sărăţel – Chiraleş), cu sute de gropi, aşteaptă constructorii
Ultimul tronson al drumului judeţean Sărăţel – Arcalia – Chiraleş a fost dat în folosinţă, prin tăierea panglicii, în anul 1990. De atunci, periodic, s-au făcut mici reparaţii, plombări până în urmă cu vreo patru ani când şoseaua betonată a fost... părăsită. Nu de conducătorii auto, de participanţii la trafic, de sătenii de zonă, ci de administraţiile ce s-au perindat la cârma judeţului Bistriţa-Năsăud. Mai în glumă, mai în serios, întrebând pe unul dintre mai marii judeţului de la sectorul Drumuri când se va repara acesta, răspunsul a fost o simplă întrebare: dar unde duce acest drum?
La ora actuală, a circula pe aici este o adevărată aventură. Nu atât nervii te pun la încercare ci şi banii care trebuie pentru reparaţii. Am încercat să număr gropile din şosea, de la Sărăţel la Chiraleş. Am numărat până la vreo 300 şi am renunţat. Degeaba le numeri dacă nu sunt reparate. În cartierul Căstăi (Sărăţel), în preajma spaţiului de joacă pentru copii şi a magazinului alimentar nu poţi merge decât cu viteza întâi, sau vorba unui localnic, pe aici nu se trece. Când plouă poţi să şi pescuieşti în bălţile apărute în şosea. În Arcalia, la fel, în zona Şcolii Generale drumul este total impracticabil, la fel ca şi în vecinătatea Parcului Dendrologic. Nu există porţiuni în care să nu te întâlneşti cu capcane în asfaltul betonat. Şoseaua este destul de circulată. De la Bistriţa către Arcalia – Chiraleş – Ţigău – Sâniacob – Feleac pe aici se rulează. Numai în Arcalia sunt cel puţin 200 de autoturisme şi vreo şase agenţi economici, la care se adaugă alte zeci de maşini din celelalte sate. În ultima vreme unii aleg alte variante, mult mai costisitoare spre a ajunge la destinaţie. Cetăţenii sunt foarte nemulţumiţi de starea deplorabilă în care a ajuns acest drum judeţean. Ei speră că, totuşi, în 2016, acesta va fi reabilitat. Idee împărtăşită şi de administratorul judeţului Bistriţa-Năsăud, Florin Moldovan, care ne-a declarat următoarele: „Avem în vedere ca în acest an să turnăm un covor asfaltic pe această porţiune de drum judeţean, în funcţie şi de alocările bugetare existente. Când vremea va fi favorabilă, şi sperăm în luna martie, vom începe şi reparaţiile în aşa fel încât să îmbunătăţim condiţiile de circulaţie pe acest tronson”.
Comentarii
Aici nu mai merge cu reparatii, adica carpeli. Structura de baza exista, din beton. Trebuie o patura asfaltica de cativa centimetri, pastrand rosturile din placi, pt dilatare, si se pune bitum topit intre rosturi, ca sa nu intre apa cu efect de inghet- dezghet. Ce mai atata scofala. Trebuie vointa ! Sunt doar 11 km.
Adaugă comentariu nou