Unul dintre evenimentele de vârf, oferit de „un cuplu puternic fuzional”, la Galeriile UAP

Un eveniment mai aparte în peisajul cultural bistriţean a avut loc la Galeria Arcade 24. Andreea Gal şi-a lansat volumul de versuri „Bad skin”, apărut la Editura Nosa Nostra într-o formulă inedită, în care poeziile sunt însoţite de ilustraţiile în acuarelă ale artistului Paul Târziu. De altfel, cei doi soţi nu sunt la primul proiect de acest gen, pictura lui şi poezia ei făcând împreună casă bună.
Cartea a fost lansată la vernisajul expoziţiei „Frenzy/Emptiness”.
Evenimentul a fost deschis de artistul platic Marcel Lupşe, coleg cu protagoniştii la Liceul de Arte „Corneliu Baba”, acolo unde cei doi sunt profesori. „Această galerie este un pod în care expoziţia şi cartea sunt lansate împreună. Le dorim autorilor să poposească de acum în cât mai multe locuri ale lumii”, a spus gazda evenimentului, Marcel Lupşe.
„Lansăm doi autori care constituie un tandem spiritual şi cultural. Andreea Gal a debutat în literatură cu „Cartea ploii”, prezentată tot într-o expoziţie a lui Paul Târziu. Acum vine cu un nou discurs complementare al expoziţiei lui Paul. Violetul, atât de prezent în carte, se datorează pictorului Paul Târziu, fiind dominanta picturii acestuia, sau poate Paul a descoperit violetul datorită poetei.
Andreea Gal este o femeie superior cultivată, un poet inteligent şi viu care-şi desfăşoară în faţa tuturor hrana existenţială. Cred că Andreea şi Paul sunt primul cuplu puternic fuzional între pictură şi poezie, exprimând dinspre poezie înspre pictură formele de criză ale eului, un eu multiplu, multipersonal. Această expoziţie, cu complementul ei poetic, este unul dintre momentele de vârf al programului expoziţional din acest an”, a declarat criticul de artă Mircea Oliv.
„Mie mi se pare că, înainte de toate, suntem captivi într-un univers structurat ligvistic, o structură care ne conţine şi care seamănă cu o reţea de fire verzi, care ne traversează, ne despică într-un fel anume, ca razele unui computer tomograf. În Bistriţa există doar câteva persoane conştiente de această trăsătură lingvistică. Miracolul intervine în momentul în care universul ei se intersectează cu al nostru, un univers greu şi coerent care ne pune pe gânduri şi în acelaşi timp ne oferă şi libertatea de a trece dincolo de limite”, a spus scriitoarea Ioana Bradea.
Editorul cărţii, Marin Ecedi, a vorbit despre modul în care s-a lucrat, împreună cu colectivul redacţional, pentru ca poeta să obţină exact modelul de carte pe care şi l-a dorit. „Cartea aceasta este exact aşa cum şi-a dorit Andreea să fie. Este cel mai elaborat proces de tipărire a unei cărţi pe care l-am avut până acum”.
În cuvântul ei, poeta a declarat: „Experienţa acestei cărţi a fost una extraordinară, fiind câteva luni în care am căutat cele mai bune variante de alb, de violet, cele mai subţiri linii posibile. Mulţumesc Editurii Nosa Nostra pentru că a făcut ca această poveste să fie a noastră. Este un proiect care există în minţile noastre de foarte mulţi ani, concretizându-se acum într-o carte-obiect care nouă ne este foarte dragă şi simţim că ea ne reprezintă şi că ea suntem noi şi noi suntem ea”.
Evenimentul, aflat sub culoarea violet, atât prin lucrările în acuarelă prezentate pe simeze, cât şi prin coperta cărţii, dar şi prin îmbrăcămintea celor doi protagonişti (inclusiv culoarea părului), s-a încheiat prin acordarea de autografe. Printre cei prezenţi au fost scriitori, artişti plastici, dar şi colegele de română ale poetei, în frunte cu inspectorul Adriana Ramona Salak. Doi tineri artişti ai oraşului şi-au realizat încă un vis la care vă invităm şi pe dumneavoastră să fiţi părtaşi prin vizitarea expoziţiei de la Galeria Uniunii Artiştilor Plastici de la Sugălete, şi prin lecturarea unei cărţi ce vă va încărca cu lumină.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5