ZI DE SĂRBĂTOARE la Rebra

Serbările sunt activităţi educative, un mijloc de dezvoltare a aptitudinilor creatoare ale preşcolarilor prin conţinutul lor artistic, de dezvoltare a unor trăsături pozitive de caracter, deschizându-le orizontul spre cunoaştere, stimulând interesul artistic al acestora, manifestat prin sensibilitate şi receptivitate faţă de frumos. Toate acestea îmbogăţesc şi nuanţează viaţa afectivă a copilului, creând emoţii trainice, dezvoltând simţul răspunderii faţă de colectiv şi faţă de sarcina care şi-a asumat-o.
Fiind primăvară, luna martie, cu mărţişor şi ,,Ziua femeii”, la Grădiniţa cu Program Normal Nr.1 Rebra , într-o atmosferă de sărbătoare, preşcolarii celor trei grupe au prezentat în faţa părinţilor şi a invitaţiilor un program artistic închinat ,,Zilei mamelor”.
Am observat un mare grad de participare a copiilor la asemenea activităţi fiind plăcute, vesele, relaxante, integrarea copiilor în grupurile de apartenenţă, relaţiile interpersonale, relaţiile cu educatoarea şi cu celelalte persoane cu care vin în contact, în situaţii variate, acest lucru determinându-mă să prezint cu preşcolarii grupei mari sceneta ,,Flori pentru mama”
Această activitate a fost cuprinsă şi în calendarul activităţilor ce se desfăşoară în cadrul Proiectului judeţean ,,Curcubeul schimbării”, fiind implicate şi mămicile, care au dat o mână de ajutor în pregătirea costumaţiei şi procurarea materialelor necesare pentru buna desfăşurare a activităţii.
,,Dragii noştri spectatori
Astăzi noi vom fi actori.
O scenetă prezentăm
Şi vrem să vă bucurăm.
Trei fetiţe surioare
Se vor duce la plimbare,
Flori să aducă acasă
Mamei să le dăruiască.
Prin pădure au fugit
Şi două s-au rătăcit,
Că pe drumul ce s-au dus,
Au ajuns acas’ la urs.
Florile şi Zâna lor,
Le-au venit în ajutor
Un sfat ele au primit
Şi pe urs l-au păcălit.
Căci în coşul aranjat,
Cu prăjituri şi cozonac
Şi fetele s-au urcat,
Însă lor nici nu le pasă
Chiar ursul le-a dus acasă.”
Sceneta a avut un rol educativ, dezvoltând totodată comunicarea, vorbirea coerentă, fluenţa în vorbire a preşcolarilor.
Personajele scenetei au fost: mama, cele trei fetiţe, florile (ghiocei, viorele, brânduşa, narcisa, panseluţa, laleaua), Zâna florilor, Făt- Frumos, prinţul, iepuraşul, ursul.
Într-un decor şi o costumaţie adecvată, activitatea a oferit preşcolarilor posibilitatea şi libertatea de exprimare, de cooperare şi de respectare a unor norme disciplinare. S-a putut urmări modul în care a evoluat competiţia dintre ei cu satisfacţii, bucurii, creând bună dispoziţie.
Nu a lipsit muzica, dansul, deoarece copilăria este însoţită de muzică şi dans prin care copilul îşi satisface necesitatea de acţiune şi mişcare.
Fiind la început de drum, în interpretarea rolurilor, preşcolarii au încercat să fie ,,actori” cât mai buni, să facă spectatorii să zâmbească şi să îi privească cu drag.

Prof. înv. preşcolar
Lenuţa Tîrlişan
Grădiniţa cu Program Normal Nr.1 Rebra

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5