AJOFM BN: Măsura şomajului tehnic şi cea a reducerii timpului de lucru au fost prelungite în 2021!
Pentru susținerea agenţilor economici în contextul pandemiei de Covid-19, Guvernul a emis o serie de reglementări pentru prelungirea acordării unor ajutoare în domeniul relațiilor de muncă și pe parcursul anului viitor. Modificările legislative au apărut urmare a prelungirii stării de alertă şi a certitudinii că aceasta va fi menținută pentru o bună perioadă de timp și în anul următor. Aceste modificări se referă la:
1. Prelungirea unor măsuri de sprijinire a angajaților și profesioniștilor
2. Modificări privind reducerea timpului de lucru (kurzarbeit)
3. Extinderea ajutorului de telemuncă și pentru salariații care au lucrat în telemuncă pe durata stării de alertă
1. Prin intermediul OUG nr. 211/2020 se prelungește, până la data de 30 iunie 2021, măsura șomajului tehnic suportat din bugetul asigurărilor de șomaj pentru salariații societăților care își desfășoară activitatea în domenii în care există în continuare restricții, salariații societăților a căror activitate se suspendă ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de direcțiile de sănătate publică și pentru alți profesioniști.
Până la această dată AJOFM Bistriţa – Năsăud a plătit cu titlu de indemnizaţie angajatorilor solicitanţi suma de 58.400.380 lei pentru şomajul tehnic. AJOFM BN va continua plata pentru acesta măsură privind acordarea indemnizației de șomaj tehnic pentru angajatorii/profesioniștii a căror activitate este suspendată, conform OUG 30/2020 şi în anul următor până la data de 30 iunie.
2.Prin intermediul HG nr. 1046/2020, Guvernul a prelungit aplicarea măsurii reducerii timpului de lucru (kurzarbeit) până la data de 30 iunie 2021. Așadar, de principiu, angajatorii vor putea recurge și în prima jumătate a anului viitor la această măsură de sprijin în cazul reducerii de activitate.
Tot cu privire la măsura reducerii timpului de lucru (kurzarbeit), OUG nr. 211/2020 a adus anumite modificări și elemente de noutate privind implementarea acestui mecanism de reducere a timpului de lucru:
- cele 5 zile în care reducerea timpului de muncă este obligatorie nu mai trebuie să fie consecutive;
- angajatorul va putea reduce timpul de muncă al salariaţilor cu cel mult 80% din durata prevăzută în contractul individual de muncă;
- interdicția de angajare sau subcontractare pentru activități similare supuse reducerii timpului de muncă se va aplica strict la nivelul locurilor de muncă afectate de această măsură și nu la nivelul angajatorului în ansamblul său, ca în prezent.
În vederea decontării indemnizațiilor pentru reducerea timpului de lucru, angajatorii vor depune o cerere însoțită de următoarele documente:
- copie a deciziei privind reducerea timpului de muncă, semnată de angajat că a luat la cunoștință;
- balanța lunară de verificare, pentru perioada prevăzută la art. 1 alin. (11) lit. b)
- un acord încheiat cu reprezentanții sindicatului sau, dacă nu există un sindicat, cu reprezentanții salariaților, referitor la procentul din numărul de salariați pentru care s-a dispus reducerea timpului de muncă;
- lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizația pentru reducerea timpului de muncă;
- copie a documentelor de plată a salariilor, cu evidențierea plății indemnizației.
Până la această dată AJOFM Bistriţa – Năsăud a plătit suma de 2.303.831 lei, la solicitarea a 36 de angajatori care au redus timpul de muncă al salariaţilor în condiţiile OUG 132/2020.
3. Pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.
Prin Legea nr. 282/2020 se modifică și categoria salariaților pentru care angajatorii pot beneficia de ajutorul pentru telemuncă, reglementat de art. 6 din OUG nr. 132/2020. Astfel, aceste ajutoare vor putea fi acordate angajaților care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență sau a stării de alertă pentru cel puțin 15 zile lucrătoare.
Nu în ultimul rând, este important de reamintit că ajutoarele pentru telemuncă se acordă, în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020.
Până la această dată AJOFM Bistriţa – Năsăud a plătit suma de 90.000 lei pentru 10 angajatori ai căror salariaţi desfăşoară activităţi în regim de telemuncă.
Citiţi şi:
- AJOFM BN continuă susţinerea agenţilor economici şi a angajaţilor, în contextul pandemiei generate de Covid! Aproape 100 milioane lei, plătite în judeţ!
- AJOFM BN: Plăţi de peste 90 milioane lei pentru măsurile active de ocupare a forţei de muncă şi şomaj tehnic!
- AJOFM BN vine în sprijinul agenţilor economici şi al angajaţilor, afectaţi de pandemie! Vezi măsurile derulate şi sumele plătite!
- AJOFM BN: Sprijin de 2500 lei pentru fiecare salariat în telemuncă! Vezi cum poţi aplica!
- AJOFM BN. Vezi de când se depun dosarele pentru acordarea șomajului tehnic conform O.U.G. nr.30/2020!
Adaugă comentariu nou