În Bistriţa-Năsăud,

Anul trecut, două treimi din apelurile la 112 au fost false

Anul trecut, la Numărul Unic de Urgenţă 112, din judeţul Bistriţa-Năsăud au fost primite şi operate 180.908 apeluri, arată statistica realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Dintre acestea 33,61 % au fost urgenţe reale şi 66,39% apeluri false. Cele mai multe situaţii au fost transferate către Ambulanţă – 60,3%, Poliţie – 23,15%, Pompieri – SMURD – 13,43% şi Jandarmerie – 3,12%.

„Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 83 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112”, precizează purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonelul Adrian Fulea.

Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă.

Nici în 2013, bistriţenii nu sunt mai serioşi când e vorba despre 112. În luna ianuarie, în Bistriţa-Năsăud au fost recepţionate 14.576 apeluri dintre care 9646 false, reprezentând o pondere de peste 66 procente. Din situaţiile reale, peste 64% au fost direcţionate către Serviciul Judeţean de Ambulanţă, peste 17% din cazuri au fost de competenţa Poliţiei, aproape 15% au fost repartizate ISU şi SMURD, iar mai puţin de trei procente din urgenţe au revenit Jandarmeriei.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5