DIDACTICA NOVA

Atelier de lucru ,,MasterChef în bucătărie”, la CSEI nr. 1 Bistrița

Gătim sănătos!

”Săptămâna, Școala Altfel”: Să știi mai multe, să fii mai bun!”,  reprezintă calea spre întărirea relației profesor - elev, în absența clopoțelului și a lecției ce durează strict 50 de minute. Atmosfera din „săptămâna altfel”, este una specială, fiind trăită atât de elevi, cât și de profesori cu sentimentul câștigării unor experiențe noi.

Un parteneriat între două școli speciale CSEI Nr. 1 Bistrița cu elevii cls. I A și Liceul Tehnologic Special ”Sfânta Maria”- cu elevii cls a- XII- a A cu tema: „Masterchef în bucătărie”, în care copiii pregătesc mâncare împreună cu profesorii, joacă un rol extrem de important și benefic, cu un impact profund pe multiple planuri.

Iată câteva dintre cele mai semnificative  roluri:

Dezvoltarea abilităților practice și autonomiei - învață tehnici de bază în bucătărie (măsurare, tăiere, amestecare, gătire), familiarizându-se cu ustensile diverse. Acestea sunt abilități practice esențiale pentru viața independentă.

Organizare și planificare – procesul de gătire necesită organizare, de la citirea rețetelor și pregătirea ingredientelor, până la respectarea pașilor. Acest lucru dezvoltă gândirea  secvențială și planificarea.

Responsabilitate – fiecare copil are un rol în echipă și este responsabil pentru o parte a procesului, ceea ce cultivă simțul  responsabilității și al angajamentului.

Stimularea socializării și comunicării – lucrul în echipă, gătitul în grup încurajează colaborarea și împărțirea sarcinilor, copiii învață să lucreze împreună, să se ajute reciproc și să își coordoneze eforturile.

Comunicare eficientă – este necesară comunicarea constantă pentru a înțelege instrucțiunile și a oferi ajutor, a-și exprima preferințele sau dificultățile.

Interacțiune cu noi persoane – parteneriatul dintre școli le oferă ocazia să interacționeze cu elevi și profesori din afara cercului lor obișnuit, extinzându-și  rețeaua socială.

Gestionarea și exprimarea emoțiilor – bucuria succesului și aprecierea celorlalți aduce o bucurie imensă și  crește stima de sine, gătitul poate fi o artă, iar copiii își pot exprima creativitatea, sub supravegherea profesorilor copiii pot să-și gestioneze emoțiile precum nerăbdarea, dezamăgirea sau chiar entuziasmul exagerat într-un mediu sigur și pozitiv.

Empatia – prin împărțirea mâncării și observarea reacțiilor celorlalți, copiii pot dezvolta empatia și bucuria de a oferi.

Rolul profesorilor - profesorii joacă un rol crucial în acest parteneriat ei nu doar supraveghează, ci și ghidează copiii, oferind instrucțiuni clare, demonstrații și sprijin individualizat. Sunt prezenți pentru a oferi confort, a calma frustrările și a celebra reușitele astfel încât elevii să-și înțeleagă emoțiile pe care le experimentează.

Concluzii – Un astfel de parteneriat ”Master chef în bucătărie”, este mult mai mult decât o simplă activitate culinară. Este o experiență  educațională holistică  ce contribuie la  dezvoltarea abilităților practice, sociale și emoționale ale copiilor din școlile speciale, pregătindu-i pentru o viață mai  independentă și împlinită.

 

Profesor psihopedagog: Barteș Valentina Ionela

CSEI NR. 1 Bistrița

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5