Atelier de lucru ,,MasterChef în bucătărie”, la CSEI nr. 1 Bistrița
Gătim sănătos!
”Săptămâna, Școala Altfel”: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, reprezintă calea spre întărirea relației profesor - elev, în absența clopoțelului și a lecției ce durează strict 50 de minute. Atmosfera din „săptămâna altfel”, este una specială, fiind trăită atât de elevi, cât și de profesori cu sentimentul câștigării unor experiențe noi.
Un parteneriat între două școli speciale CSEI Nr. 1 Bistrița cu elevii cls. I A și Liceul Tehnologic Special ”Sfânta Maria”- cu elevii cls a- XII- a A cu tema: „Masterchef în bucătărie”, în care copiii pregătesc mâncare împreună cu profesorii, joacă un rol extrem de important și benefic, cu un impact profund pe multiple planuri.
Iată câteva dintre cele mai semnificative roluri:
Dezvoltarea abilităților practice și autonomiei - învață tehnici de bază în bucătărie (măsurare, tăiere, amestecare, gătire), familiarizându-se cu ustensile diverse. Acestea sunt abilități practice esențiale pentru viața independentă.
Organizare și planificare – procesul de gătire necesită organizare, de la citirea rețetelor și pregătirea ingredientelor, până la respectarea pașilor. Acest lucru dezvoltă gândirea secvențială și planificarea.
Responsabilitate – fiecare copil are un rol în echipă și este responsabil pentru o parte a procesului, ceea ce cultivă simțul responsabilității și al angajamentului.
Stimularea socializării și comunicării – lucrul în echipă, gătitul în grup încurajează colaborarea și împărțirea sarcinilor, copiii învață să lucreze împreună, să se ajute reciproc și să își coordoneze eforturile.
Comunicare eficientă – este necesară comunicarea constantă pentru a înțelege instrucțiunile și a oferi ajutor, a-și exprima preferințele sau dificultățile.
Interacțiune cu noi persoane – parteneriatul dintre școli le oferă ocazia să interacționeze cu elevi și profesori din afara cercului lor obișnuit, extinzându-și rețeaua socială.
Gestionarea și exprimarea emoțiilor – bucuria succesului și aprecierea celorlalți aduce o bucurie imensă și crește stima de sine, gătitul poate fi o artă, iar copiii își pot exprima creativitatea, sub supravegherea profesorilor copiii pot să-și gestioneze emoțiile precum nerăbdarea, dezamăgirea sau chiar entuziasmul exagerat într-un mediu sigur și pozitiv.
Empatia – prin împărțirea mâncării și observarea reacțiilor celorlalți, copiii pot dezvolta empatia și bucuria de a oferi.
Rolul profesorilor - profesorii joacă un rol crucial în acest parteneriat ei nu doar supraveghează, ci și ghidează copiii, oferind instrucțiuni clare, demonstrații și sprijin individualizat. Sunt prezenți pentru a oferi confort, a calma frustrările și a celebra reușitele astfel încât elevii să-și înțeleagă emoțiile pe care le experimentează.
Concluzii – Un astfel de parteneriat ”Master chef în bucătărie”, este mult mai mult decât o simplă activitate culinară. Este o experiență educațională holistică ce contribuie la dezvoltarea abilităților practice, sociale și emoționale ale copiilor din școlile speciale, pregătindu-i pentru o viață mai independentă și împlinită.
Profesor psihopedagog: Barteș Valentina Ionela
CSEI NR. 1 Bistrița
Citiţi şi:
- Top 5 funcții inovatoare pe care să le cauți la cuptoarele electrice încorporabile
- Vrei să gătești într-un stil sănătos? Uite un ghid simplu de urmat
- Cum îi înveți pe cei mici să identifice cu ușurință formele geometrice?
- Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, la Bistriţa
- Un jurat la Masterchef pregăteşte surprize la Bistriţa
Adaugă comentariu nou