Axa de transport public Gării- Bulevardul Decebal – Andrei Mureşanu-Năsăudului, reconfigurată. Benzi pentru transport public, piste de biciclete, din fonduri europene

Consilierii municipali vor dezbate, în şedinţa ordinară din 13 septembrie, proiectul “Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”, care va beneficia de finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Valoarea totală a proiectului este de 50.145.144,04 lei, din care 49.868.983,06 lei - valoare totală eligibilă şi 546.160,98 lei - valoare totală neeligibilă. Contribuţia proprie în proiect a Municipiului Bistriţa, în valoare de 1.543.540,61 lei, reprezintă cheltuielile neeligibile ale proiectului - în cuantum de 546.160,98 lei cât şi contribuţia de 2% din valoarea eligibilă a proiectului - în cuantum de 997.379,63 lei.  Durata de implementare a proiectului este de 41 luni.       

         Municipiul Bistriţa a depus, în data de 18.06.2018, Cererea de finanţare “Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”, în vederea solicitării finanţării prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020. Agenţia de Dezvoltare Regională Nord - Vest a informat Primăria municipiului Bistriţa asupra faptului că proiectul a parcurs etapa de evaluare tehnică şi financiară, urmând să fie încadrat în etapa precontractuală.

Proiectul urmăreşte reducerea emisiilor de carbon în municipiul Bistrița prin reconfigurarea infrastructurii rutiere pe străzile urbane deservite de transport public de călători, în vederea construirii benzilor dedicate separate pentru transportul public de călători, a construirii /modernizării/extinderii traseelor/pistelor pentru pietoni și biciclete, inclusiv a construirii/modernizării/reabilitării părţii carosabile a infrastructurii rutiere.

Una din principalele probleme ale traficului în municipiului Bistriţa o constituie suprapunerea fluxurilor şi a modurilor diferite de trafic în cadrul aceleiaşi axe de dezvoltare urbană Est-Vest, corespunzătoare traseului DN17. Acest traseu s-a transformat pe anumite tronsoane într-o axă de viteză, influenţând negativ siguranţa circulaţiei, devenind în acelaşi timp şi un cumul de areale cu potenţial ridicat de congestionare, mai ales la orele de vârf şi în imediata apropiere a instituţiilor şi punctelor de interes care se află pe acest traseu. Astfel, o soluţie posibilă de restructurare a mobilităţii la scara localităţii este multiplicarea conexiunilor paralele axei principale şi reducerea solicitării traseului DN17.

Obiectivul general al proiectului este acela de a asigura un serviciu eficient de transport public de călători şi de a îmbunătăţi condiţiile pentru utilizarea modurilor nemotorizate de transport, în vederea reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (cu autoturisme) şi reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport, prin configurarea/reconfigurarea infrastructurii rutiere pe străzile urbane municipiul Bistrita.

În urma implementării proiectului se estimează scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an), creşterea numărului de pasageri transportaţi în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate  de la 62.285 pasageri în primul an după implementare, la  144.913 în ultimul an de durabilitate. 

De asemenea, ar urma să crească numărul de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse, în primul an an dup implementare la 2.576, pentru a ajunge la 7.727 persooane.

Vor fi construite/modernizate/reabilitate 10 staţii de transport public (nr.) - Valoare estimată la finalul implementării proiectului – 10, vor fo reabilitate benzi dedicate(separate) pentru mijloacele de transport public pe o lungime de 2,347 km, vor apărea 4,5 km de  piste pentru biciclete, vor fi modernizate trotuare pe o lungime de 4,4 km şi va fi creat un sistem de management al traficului.

 

 

 

Comentarii

09/09/18 16:13
Nasaudean

Hai sa povestim... "povesti " ... aiurea.
In nici un caz nu se va reduce intensitatea traficului rutier, ptr ca efectiv masinile nu au pe unde circula pe altundeva.
Prin configurarea unui traseu exclusiv la dus-intors pentru transportul public, inseamna ca traseul sa se reduca pentru autoturisme, la o singura banda de circulatie , deci pe un oras superaglomerat de autovehicule, care efectiv nu au nici pe unde circula si nici unde parca, aceasta gandire " bolnava " si neavenita, nu face altceva, decat sa ingreuneze si mai mult circulatia rutiera pe acest traseu .
Asa cum se desfasoara actualmente, este adevarat ca autobuzele de transport calatori intra si ies mai greu din alveolele destinate statiilor ptr transport public, dar circulatia acestora se integreaza in traficul general si drumul asi asa destul de ingust si agolmerat este folosit in egala masura de toata " lumea " ...
Mai sunt in Bistrita niste anomalii in gandirea unora care "organizeaza " circulatia rutiera, dar vad ca pe nimeni nu intereseaza acest lucru si se face un lucru asa doar de mofturile unuia oarecare, care habar n-are de sistematizare, arhitectura si trafic rutier si peste noapte, avand el " putere politica " ori influiente suspuse, " da dispozitii " de reorganizarea circulatiei dupa cum il duce pe el capul si Politia Rutiera sta si doarme si nu isi pune punctul de vedere, ptr ca nu are specialisti in domeniu si nici ei nu se pricep .
In str Artarilor, in sona din spatele Pietei Decebal , ar trebui modificat si facut sens unic, ori intr-o parte ori in cealalta, ca de la jumatate, te trezesti ca nu poti tranzita zona si trebuie sa te intorci inapoi, mai ales daca esti cu un autotrailer cu marfa si ai gresit traseul...
Si sunt destule zone facute aiutrea, dupa urechea cuiva ca asa are el un "moft " ... ca il "doare pe el capul noaptea " si ziua care urmeaza, in loc sa mearga la doctor, se apuca si modifica "drumul " dupa cum l-a "taiat pe el capul in acea noapte " ( era sa zic altceva... da... n-am zis ) .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5