Consilierul judeţean Ioan Zăgrean: Drumul Expres Bistriţa-Cluj nu are culoare politică! E un drum care va deschide perspectiva municipiului Bistriţa

          Vicepreşedintele PNL B-N, consilierul judeţean Ioan Zăgrean, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că Drumul Expres Bistriţa – Cluj este o oportunitate care va deschide perspective pentru municipiul Bistriţa. Acesta a adăugat că proiectul nu trebuie să aibă culoare politică, mai ales că iniţiatori ai acordului de parteneriat între CJ Cluj şi CJ Bistriţa-Năsăud sunt reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice.

          „Acest drum expres este unul din visele mele la care ţin, şi unul din motivele pentru care sunt consilier judeţean. Nu cred că vor trece patru ani şi să nu înceapă execuţia lucrărilor. El nu este un simplu drum, el este un drum care va deschide perspectiva municipiului Bistriţa. Avem copiii plecaţi la Cluj, la studii, nu se întorc la Bistriţa pentru că nu le oferă  aceleşai condiţii ca la Cluj. Bistriţa o văd devenind un vas de expansiune al Clujului, cu o infrastructură adecvată. Clujul va deveni la un moment dat suprasaturat şi atunci multe din firme vor căuta forţă de muncă în exterior şi vor ieşi înspre Bistriţa. Noi am fi favorizaţi”, a explicat Ioan Zăgrean.

          Potrivit acestuia, acordul de parteneriat este „prima linie trasată în vederea realizării proiectului”. „Grupul de consilieri judeţeni ai PNL; prin mine, este semnatar al proiectului de iniţiere a acestui drum expres. În opinia mea, acest drum expres nu trebuie să aibă culoare politică, este recunoscut de toate formaţiunile şi toată lumea spune că este nevoie de el pentru judeţ. Nicio formaţiune nu trebuie să-şi asume că eu am făcut sau noi facem, noi toţi trebuie să punem umărul, să contribuim ca acest drum să se realizeze”,a  mai spus Ioan Zăgrean.

Comentarii

23/04/21 16:45
Radu

Parafrazându-l pe Ion Luca Caragiale, Proiectul pentru drumul expres Bistrița – Cluj-Napoca, „e admirabil, e sublim, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire”. In schimb există proiectele aprobate pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.
Cât priveste Drumul Someş Expres, ar urma să facă legătura dintre Autostrada „Nordului” şi vestul Europei, acesta nu trece pe teritoriul judetului Bistrița-Năsăud. Totusi, Drumul de mare viteză Someş Expres (380 km) va deveni una dintre şoselele de importanţă majoră pentru fluidizarea traficului în regiunea Transilvania, urmând a fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu, cu extensia Satu Mare – graniţa cu Ungaria. Se estimează că investiţia va avea un cost total de aproximativ de 2 miliarde de euro. Drumul va asigura şi legătura dintre Autostrada Transilvania (A3) şi Varianta de Ocolire Cluj-Est, urmând să includă centura orasului Dej de unde se interconectează tronsonul Baia Mare- Bistrita- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5