Consiliul Judeţean a aprobat modificarea structurii organizatorice a SJU Bistriţa, cu Heliport SMURD cu destinaţie medico-sanitară! Încep angajările şi formarea personalului!
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, reunit în şedinţă de îndată, a aprobat modificarea structurii organizatorice a Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa prin completarea cu Heliport SMURD cu destinație medico-sanitară, care se va afla în subordinea managerului unității sanitare şi în coordonarea operaţională UPU-SMURD.
„În sfârșit, am primit avizul pentru heliport, de la Ministerul Sănătății. Astfel, astăzi am putut aproba în ședința Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, proiectul de hotărâre privind modificarea structurii Spitalului Județean de Urgență Bistrița. Următorul pas este organizarea concursului de angajare a echipei de specialiști care vor asigura funcționarea acestuia.
Apoi, pasul final până la aterizarea elicopterului este primirea autorizației de funcționare a heliportului, de la Autoritatea Aeronautică Civilă. Sperăm că obținerea acestei ultime autorizări va dura mai puțin, deoarece heliportul în sine este o platformă de salvare de vieți omenești, iar timpul este extrem de prețios”, a declarat preşedintele Emil Radu Moldovan.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a inițiat în anul 2018 demersurile legale necesare pentru extinderea, modernizarea și dotarea Unității de Primire Urgență (UPU) din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bistrița, precum și pentru construirea unui heliport pe terasa acestuia, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD.
Pentru funcționarea corespunzătoare a heliportului se impune includerea acestuia în structura Spitalului Județean de Urgență Bistrița, în coordonarea operațională a UPU SMURD și în subordinea managerului spitalului, precum și modificarea organigramei și a statului de funcții ale Spitalului Județean de Urgență Bistrița în sensul includerii personalului aferent care va deservi structura nou înființată, respectiv heliport SMURD cu destinație medico-sanitară.
Astfel, activitatea heliportului este condusă de administratorul heliportului care este managerul spitalului. Personalul de heliport se compune din două categorii: personalul operațional și agenții de salvare (pompierii). Numărul persoanelor angajate la heliport trebuie să permită lucrul în ture, pentru a acoperi un program de lucru 24/7. În fiecare tură, în serviciu trebuie să fie cel puțin 3 persoane: o persoană din personalul operațional și doi agenți de salvare.
Structura Heliport SMURD cu destinaţie medico-sanitară va fi în subordinea managerului Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa şi în coordonarea operaţională UPU-SMURD și va avea un număr de 13 posturi compus din două categorii, respectiv personal operaţional și serviciu de urgenţă privat de pompieri.
Citiţi şi:
- Consiliul Judeţean, convocat în şedinţă de îndată, miercuri, 10 martie. Vezi ordinea de zi!
- A fost semnat contractul de proiectare şi execuţie a heliportului de la Spitalul Judeţean. Radu Moldovan: E o investiţie de 1,5 milioane euro, din bugetul Consiliului Judeţean
- Mulţumiri din partea unei familii din Rodna pentru dr. Anca Buda (UPU-SMURD Pediatrie Bistrița) și dr. Monica Pop (Pediatrie) din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa
- Felicitări! Dr. Tiberiu Tudor, medic-şef al UPU-SMURD Bistriţa: Pregătim noi măsuri de eficientizare a serviciului, unul implicat în comunitate!
- Linie de gardă de stomatologie la UPU-SMURD Bistriţa!
Adaugă comentariu nou