Experiență poloneză pentru elevii şi profesorii de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița
Şcoala Gimnazială ”Avram Iancu” din Bistrița a debutat în anul şcolar 2018-2019 în derularea proiectelor cofinanțate de Comisia Europeană, Erasmus+ KA2 cu proiectul School Entrepreneurship An Adventure Looking at The Future of Europe.
Proiectul School Entrepreneurship An Adventure Looking at The Future of Europe presupune un parteneriat strategic între şcoli din cinci state europene. Partenerii acestui proiect sunt IES Mirador del Genil, Iznajar, Cordoba - Spania- coordonatoarea proiectului, Instituto Comprensivo Statale ”Ignazio Buttitta” Bagheria, Sicilia– Italia, Școala Gimnazială ”Kaunas Versvu” Kaunas –Lituania, Zespol Szkalno-Przedszkolny w Smardzewicach, Smardzewice– Polonia, Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița –România.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a stimula lansarea unei companii tranzacționale cu scopul de a promova și comercializa produse naționale din fiecare țară implicată în proiect, în celelalte patru țări partenere. Produsele sunt următoarele: ulei de măsline din Spania, citrice din Italia, brânză de vaci din Lituania, pâine din Polonia și miere din România.
În perioada 28 septembrie -5 octombrie 2019, s-a desfăşurat a treia mobilitate de dezvoltare profesională, întâlnire găzduită de școala Zespol Szkalno-Przedszkolny w Smardzewicach, Smardzewice– Polonia. La această întâlnire au participat trei profesori și patru elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița. Pe parcursul celor șapte zile au avut loc o serie de activităţi legate de tema proiectului. După deschiderea oficială a evenimentului desfășurată în școala gazdă au urmat prezentările fiecărei şcoli din cele cinci ţări implicate în proiect, prezentări referitoare la resursele umane implicate în firma virtuală. Elevii au prezentat mai multe documente realizate pe parcursul vacanței de vară pentru compania tranzacțională: -scrisoare de intenție a unui posibil angajat, CV format Europass, un interviu de angajare filmat de doi elevi, o chartă despre drepturile și obligațiile angajaților, organigrama firmei.
S-a stabilit planul de desfăşurare a următoarelor mobilităţi-din România și Spania, s-au propus noi teme de lucru pentru elevii implicați în proiect. Elevii școlii gazde au organizat un tur ghidat al școlii.
Activitatea s-a dovedit ca fiind deosebit de reuşită. Elevii românii au fost foarte apreciaţi de către toţi participanţii la proiect, de părinții unde au stat în gazdă, ei fiind buni vorbitori de limba engleză şi dornici să se implice în toate activităţile organizate. Elevii au participat la diverse activităţi precum workshop-uri, în cadrul cărora au discutat sau au realizat diverse materiale, chestionare, desene, postere, însă au fost organizate şi mai multe activităţi în aer liber, la Baza sportivă olimpică din Spala, în oraşele Varșovia și Lodz, unde au fost vizitate Palatul regelui Jan Sobieski, orașul vechi, o peşteră şi un castel.
Următoarea mobilitate va avea loc în România, în luna martie a anului 2020, când vor participa atât profesori cât şi elevi.
Acest proiect este un exerciţiu de antreprenoriat care s-a bucurat de un real succes din partea celor implicați. Prin participarea la astfel de proiecte realizezi faptul că fiecare proiect este o oportunitate de învăţare pentru cei implicaţi – profesori, elevi, manageri. Fiecare dintre participanţii la proiecte are de învăţat şi de câştigat în acelaşi timp. Proiectele europene aduc noi cunoştinţe, schimb de idei, noi capacităţi, transfer de practici creative, exersarea şi perfecţionarea limbilor străine în contexte reale. Este important să învățăm despre alte țări, despre valorile culturale ale acestora pentru a învăța în acest fel să le respectăm și să ne simțim că facem parte din marea ”familie europeană”.
Unii academicieni au speculat că elevii şi studenţii participanţi la programul Erasmus se vor dovedi a fi o forţă în crearea unei identităţi pan-europene. Omul de ştiinţă Stefan Wolff, de exemplu, a afirmat că: „în nu mai mult de 20 sau 25 de ani, Europa va fi condusă de lideri cu o socializare complet diferită de cea de astăzi“, referindu-se la aşa-numita „Generație Erasmus“.
Prof. LUCA Alina Silvia
Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Bistriţa
Citiţi şi:
- Școala Gimnazială Avram Iancu din Bistrița – beneficiara unei noi experiențe europene prin proiectele Erasmus+
- Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița. Primul pas într-un proiect important
- Noi provocări Erasmus+, pentru Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” şi Şcoala Gimnazială „Avram Iancu”
- Erasmus+ merge mai departe!
- Un prim exerciţiu de antreprenoriat pentru elevii de la Şcoala Gimnazială Avram Iancu Bistriţa
Adaugă comentariu nou