Un prim exerciţiu de antreprenoriat pentru elevii de la Şcoala Gimnazială Avram Iancu Bistriţa
Strategia europeană 2020 urmărește să promoveze modelul european al economiei sociale de piață, cu o dimensiune ecologică puternică. În acest context se desfăşoară şi proiectul Erasmus+ K229 în care suntem parteneri, School Entrepreneurship An Adventure Looking at The Future of Europe.
Obiectivul principal al proiectului nostru este acela de a stimula lansarea unei companii tranzacționale cu scopul de a promova și comercializa produse naționale din fiecare țară implicată în proiect, în celelalte patru țări partenere. Produsul promovat de România în cadrul proiectului este mierea de albine. Cum dorim să realizăm acest lucru? Prin stabilirea a ceea ce înseamnă idee de afacere, elaborarea planului de afaceri, promovarea produsului prin acțiuni publicitare directe şi nu în ultimul rând dezvoltarea abilităților de antreprenoriat în rândul elevilor.
În cadrul proiectului educaţional „Târg de Crăciun” în şcoala noastră s-a desfăşurat o activitate de mare anvergură, activitate care a reuşit să implice foarte mulţi elevi din şcoală şi să stârnească mult interes din partea colegilor, inclusiv a celor din ciclul primar.
Fiecare clasă din ciclul gimnazial a pregătit pentru târg produse specifice sărbătorilor de iarnă, şi anume ornamente și decorațiuni pentru împodobirea bradului de Crăciun, felicitări, turtă dulce şi alte prăjiturele pregătite cu atenţie şi drag de copiii noștri, pe care mai apoi le-au prezentat şi valorificat în cadrul târgului.
Această ocazie a reprezentat o bună oportunitate pentru promovarea produsului pe care ne-am propus să îl aducem în prim plan în cadrul proiectului Erasmus, mierea de albine. Cei 20 de elevi participanţi în proiect, elevi selectați în urma prezentării unei scrisori de intenţie şi susţinerea unui interviu deoarece trebuie să fie buni vorbitori de limba engleză şi dornici să se implice în toate activităţile organizate, au pregătit şi personalizat recipientelor în care a fost prezentată mierea de albine. Acestea au fost special realizate pentru a avea un produs cât mai atractiv. Tot elevii fost cei care au organizat standul, expunerea şi apoi vânzarea produselor. Astfel, am desfăşurat în cadrul proiectului un prim exerciţiu de antreprenoriat care s-a bucurat de un real succes din partea celor implicați, dar suntem cu toții dornici să știm mai mult, să învățăm de la specialiști ce presupune cunoașterea și promovarea unui produs, iar mai apoi dezvoltarea propriei afaceri.
Prof. Nelca Mirela Venera
Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Bistriţa
Citiţi şi:
- Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița. Primul pas într-un proiect important
- Experiență poloneză pentru elevii şi profesorii de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița
- O nouă experiență de învățare ERASMUS la Școala Profesională "Tiberiu Morariu” Salva prin intermediul proiectului "UNESCO BRIDGES”
- Rapsodia mierii de pe strada Enescu
- (Interviu) Grigore Cotu: Produsele apicole, medicamentul natural la îndemâna fiecăruia
Adaugă comentariu nou