Instituţia Prefectului va deveni oficiu prefectural
Secretarul de stat din cadrul Ministerul Administraţiei şi Internelor, Mihai Capră, a prezentat vineri, la Bistriţa, varianta de reorganizare a Instituţiei Prefectului, dacă proiectul privind reorganizarea administrativ-teritorială a României va fi pus în aplicare.
Astfel, la nivelul „reşedinţei” fiecărui „judeţ mare” va funcţiona Instituţia Prefectului, în cazul nostru la Cluj-Napoca. În Bistriţa-Năsăud va rămâne doar un oficiu prefectural, „nu cu două-trei posturi”, ci aproape în formula de personal actuală, cu excepţia posturilor de la financiar, contabilitate, birou achiziţii etc., ceea ce reprezintă „structura suport”. Oficiul prefectural se va ocupa în continuare de controlul legalităţii actelor, apostilare, activitate de eliberare şi evidenţă a paşapoartelor, regimul permiselor etc. Altfel spus, serviciile de paşapoarte, permise de conducere şi certificate de înmatriculare nu vor fi regionalizate. Mai mult, a atras atenţia Mihai Capră, preschimbarea acestor documente se va face într-o perioadă de tranziţie, fie la expirare, fie în urma unor tranzacţii comerciale. Reorganizarea administrativă nu îi va pune pe oameni să alerge pe la instituţii pentru a-şi preschimba actele, a dat asigurări oficialul guvernamental.
La nivel regional, Instituţia Prefectului va avea… trei subprefecţi, urmând să fie reintrodusă şi funcţia de secretar general. Pentru o mai bună relaţie cu teritoriul, va fi introdus sistemul de semnătură electronică.
Una peste alta, „iar noi locului ne ţinem/ cum am fost aşa rămânem”, fie că vorbim de Instituţie, fie de Oficiu!
Citiţi şi:
- Avocatul Poporului acordă audiențe la Bistrița
- Aleşii locali ai PNL nu sunt de acord cu reorganizarea primăriilor prin comasare
- 21 martie – 30 aprilie, Luna curăţeniei de primăvară în BN
- Agenţii economici din Năsăud, invitaţi să-şi depună declaraţia pentru taxa de salubrizare la Primărie. Pentru neconformare, 2 tone din oficiu!
- După o viaţă dedicată administraţiei, Mariana Tulai trece într-o nouă perioadă a vieții
Comentarii
Pai, daca raman la sediul fostului "judet" tot atatia, atunci ce rost mai are infiintarea unui alt "centru" la Cluj ? Atunci inseamna ca numarul "birocratilor " va creste. Cu totul altceva ar fi, daca serviciile de "Apostila,permise de conducere,pasapoarte si inmatriculari, si alte servicii utile cetateanului ca birouri locale ... " ar ramane la "fostele" judete si nu se vor mai regasi in nici un fel, la cele noi care se vor forma, altfel, vom face un "ra... " mare ! Nu stiu la ce ne trebuie la nivel judetean si Consiliu Judetean si Prefectura ? De ce n-ar putea sa preia una din ele toate aceste atributiuni si sa mai renunte la tot felul de "analize si situatii" ...staistice care "blocheaza personalul in birouri ... De ce nu se desfiinteaza tot felul de "inspectorate generale,directii, organisme centrale..." care nu sunt altceva decat niste "intermediari ineficienti " cu ministerele de resort ? Doamne , cata birocratie mai poate "suporta " aceasta Romanie ?
Adaugă comentariu nou