Întrebări creştine
Aţi putea -concentrat, desigur- să expuneţi pentru ce anume consideraţi că este ortodoxia adevărata credinţă, în care ar trebui să trăiască toţi oamenii? Pastorul Iosif Ţon spune -de exemplu- că acea credinţă e bună, care ne duce la HRISTOS”.Oare nu? (1)
Fiindcă formulaţi întrebarea nu despre cele ale credinţei, ci direct despre mine ca individ, mărturisesc cu toată francheţea că sunt fericit a fi ortodox, fiindcă ortodoxia este cea mai conformă cu întreaga învăţătură a Mântuitorului nostru. De obicei, oamenii sunt prizonierii unor anumite structuri de gândire din care nu pot ieşi decât cu greu sau chiar deloc. Dacă însă ne-ar anima dragostea de adevăr, am cerceta şi altceva decât credinţa noastră, spre a avea şansa de a afla ADEVĂRUL. Cine renunţă la căutare, nu are cum afla. Cercetând multele religii, am rămas la constatarea de neclintit că stânca ortodoxiei în care stau este cea pe care valurile lumii nu o pot disloca niciodată.
. Voi veni cu un exemplu, fiindcă evit a vorbi despre mine şi doar silit o fac.
Serafim Rose a fost un american născut într-o sectă (nu mai spun care), dar în casa lui se citea şi altfel de literatură religioasă. Aşa a nimerit lucrări ale Sfinţilor Părinţi şi a avansat mereu în cunoaştere, până când şi-a dat seama că adevărata credinţă, cea mai fidelă învăţăturii lui IISUS HRISTOS este cea ortodoxă şi a devenit şi el un mare ortodox, un suflet mare de creştin.
Pastorul Iosif Ţon, a cărui carte am citit-o şi eu („Credinţa cea adevărată”) şi din care citaţi, are o dreptate doar în exteriorul afirmaţiei, sofistic. Şi ortodoxia şi catolicismul mă duc la HRISTOS şi luteranii şi reformaţii şi feluritele culte, puzderia de culte (cum li se zice mai nou sectelor). Acolo însă, unii ascultăm învăţătura lui HRISTOS şi o împlinim cu drag, dar alţii nu o ascultă decât parţial, nu o împlinesc decât parţial, adesea o răstălmăcesc, alţii îşi fac Biserică pe gustul lor, alţii o leagă noua învăţătuă de „burdufurile Legii Vechi, unii pun accentul doar pe o latură (baptiştii pe Botez, adventiştii pe a doua venire, alţii se ţin de Pentateuhul lui Moise, încercând a fi şi cu HRISTOS etc.)
Trebuie să observăm că ortodoxia ţine „în întregime predaniile”, cum se spune, adică prin Sfânta Tradiţie şi Sfânta Scriptură. Aici am putea integra şi catolicismul, cu remarca faptului că anumite „inovaţii” păguboase sau foarte păguboase, alterează integralitatea învăţăturii hristiice. Oricum, Biserica Răsăriteană şi Apuseană sunt, cum se spune, „cei doi plămâni” ai Bisericii Universale.
Protestantismul şi neoprotestantismul au renunţat la Sfânta Tradiţie şi au păstrat astfel doar o parte din cele Şapte Taine ale Bisericii (doar Botezul, Căsătoria), element de bază fiind Scriptura („Sola Scriptura”).ba chiar şi la unele părţi din Sfânta Scriptură (luteranismul la „Epistola lui Iacov”- ca să dăm doar un ex.) Ori, ni s-a poruncit să ţinem nu ceea ce dorim, ci TOATE: „ Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, porunceşte Mntuitorul,…învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă..”(Matei, 28,19.20).
Observaţi deci? „TOATE cele poruncite.” Cine le ţine toate, acela trăieşte întru adevărata credinţă. Iar apoi, fie şi numai acest fapt ce-l voi spune ar fi suficient doveditor : Lumina Sfântă coboară din cer în fiecare an de secole şi de peste un mileniu, la Paştele ortodocşilor, şi încă uneori la Paştele catolic, dar mai rar. Oare de ce doar aici? Vom continua cu ajutorul lui Dumnezeu şi data viitoare.
Har, milă, pace şi bucurie de la Domnul IISUS HRISTOS tuturor.
Citiţi şi:
- Întrebări creştine
- Părintele Vasile Beni: Practica liturgică a Ortodoxiei, o relaţie duhovnicească în care Dumnezeu şi omul îşi vorbesc reciproc
- Pr. Vasile Beni, la Duminica Ortodoxiei: Noi, dintru începutul plămădirii acestui neam, aşa ne ştim, români şi creştini ortodocşi!
- Întrebări creştine
- Deosebiri dogmatice și liturgice între ortodocși, catolici, protestanți și neoprotestanți
Adaugă comentariu nou