Ioan Turc: Partidul Național Liberal s-a opus mereu acordării de privilegii nejustificate sub forma unor pensii speciale!
Partidul Național Liberal s-a opus mereu acordării de privilegii nejustificate sub forma unor pensii speciale, dar soluția desființării cu totul a acestora fusese stopată de Curtea Constituțională, prin componenta majoritar PSD-istă.
Din fericire, deputații au avut, azi, ultimul cuvânt în rezolvarea ca și for decizional, o dată pentru totdeauna, a injustiției sociale reprezentate de plata pensiilor speciale pentru anumite categorii profesionale, fără vreo legătură cu principiul contributivității. Pornind de la o impozitare cu 10% a sumelor ce depășesc 2000 de lei, scopul este atins printr-o impozitare cu 85% a pensiilor speciale ce trec de 7000 de lei.
Datorită presiunii constante a PNL, s-a ajuns la o formă unanim acceptată în camera inferioară a Parlamentului, iar acest fapt nu poate să fie decât salutar și menit să elimine senzația omului de rând că “unii sunt mai egali ca alții”.
Citiţi şi:
- Deputatul Daniel Suciu: Din supraimpozitarea pensiilor speciale, Guvernul să se țină de cuvânt: alocații și pensii mărite!
- Deputatul Diana Morar: Parlamentarii nu vor mai primi pensii speciale!
- Călin Stan (USR Bistriţa): PSD și PNL și-au dat din nou mâna pentru a vota împotriva proiectului USR de eliminare a pensiilor speciale ale parlamentarilor
- Deputat Iurişniţi: Partidele politice tradiționale trebuie să înceteze alba-neagra cu eliminarea și impozitarea pensiilor speciale
- PSD dă iarăși tonul în privința eliminării pensiilor speciale!
Comentarii
Intre pensiile speciale impozitate se numără si indemnizaţia pentru limită de vârstă prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare (primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de Consilii județene), care este neconstitutională.
Iata argumentele:
Aoptarea Codului Administrativ prin prin Ordonanţă de Urgenţă (OUG 57/2019) este de două ori neconstituţională. In primul rând nu se justifica adoptarea prin OUG, ocolind dezbaterea parlamentară. In al doilea rând, CCR a decis in noiembrie 2018, cu unanimitate de voturi, că legea privind Codul Administrativ este neconstituțională în integralitate pe motive extrinseci. Atunci Codul Administrativ a fost respins deoarece în cadrul procedurilor de adoptare Parlamentul a încălcat principiul bicameralismului. ”Unele articole au fost trimise Camerei decizionale, altele nu”. Un alt motiv care a stat la baza deciziei de respingere de către CCR a fost că inițiatorii Codului Administrativ nu au solicitat avizul obligatoriu al Consiliului Economic și Social. ”Legea te obligă să soliciți acest aviz. Chiar dacă ei nu trimit răspuns sau dacă avizul este negativ, este obligatoriu să-l ceri”. Si nu in ultimul rand, există decizii ale CCR din 2016, prin care s-a stabilit că pensiile speciale pentru aleșii locali sunt neconstituționale.
Adaugă comentariu nou