Jenant. De aproape o lună, documentaţiile pentru DN 17 C şi DN 17 D sunt la Ministerul Tranporturilor. De 8 luni, frecăm menta

Licitaţia pentru lucrările de ranforsare a sistemului rutier pe două tronsoane din DN 17 C şi DN 17 D s-a încheiat de aproape 8 luni. De la mijlocul lui noiembrie se tot aşteaptă începerea lucrărilor, astfel că am devenit penibili, noi, ziarişti şi autorităţi, deopotrivă. Potrivit drumarilor, lucrările, când vor începe, vor avea „un ritm susţinut”, prin prisma soluţiei tehnice alese, astfel că s-ar încheia în această toamnă. Doar că ne aflăm aproape la mijlocul lunii iulie, şi tot aşteptăm ca de la Ministerul Tranporturilor să fie dată autorizaţia de construire care să determine acel ordin de începere a lucrărilor.

Acum o lună, anunţam că începe execuţia lucrărilor... în iunie. În prezent, suntem în măsură să vă spunem că documentaţia este la Ministerul Tranporturilor, stă acolo de 3-4 săptămâni, potrivit ing. Alexandru Slavita, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bistriţa, şi că e doar o chestiune de zile. „Aşteptăm OK-ul de la Ministerul Transporturilor, acele autorizaţii de construire şi apoi dăm ordinul de începere a lucrărilor. E o chestiune de zile, suntem foarte aproape. Constructorii sunt pregătiţi”, ne-a declarat ing. Slavita.

Între timp, Ministerul Transporturilor nu are ...ministru, care de-abia astăzi  (n.n. - Sorin Buşe) depune jurământul. Să sperăm că poate semna altcineva aceste documente, pentru că altfel ne prinde ninsoarea tot aşa.

Este doar un exemplu de complicăţenie românească, la toate nivelurile, cum să faci ca să nu faci. Normal, fiind drumuri naţionale, bugetarea vine de la nivel guvernamental, responsabilitatea la fel. În aceste condiţii, politicienii bistriţeni ar fi trebuit nici măcar să nu pomenească de aceste „investiţii”, dacă tot nu au pârghii să grăbească lucrurile.

***

Contractul de „Ranforsare sistem rutier a sectorului de drum DN 17 C km 9+020 - 26+050", de la Dumitra la Salva, a fost adjudecat de SC DIFERIT SRL din Cluj-Napoca. Lucrările prevăzute se efectuează în funcţie de sistemul rutier existent, inclusiv lucrări de reciclare in situ. Valoarea estimată, la data lansării procedurii de achiziţie, era estimată la peste 13 milioane lei, fără TVA. În urma licitaţiei, s-a ajuns la o valoare de aproximativ 8,5 milioane lei, fără TVA.

Pentru DN 17 D, lucrările de ranforsare a sistemului rutier pe sectorul de drum de la km 0+0750-21+660, adică de la ieşirea din Coldău până la Salva, vor fi executate de Strabag. La debutul licitaţiei, valoarea contractului era estimată la 21,6 milioane lei (fără TVA), ajungându-se la 11 milioane lei, fără TVA. 

***

Pentru celelalte tronsoane nu se aude nimic. Ba facem două sensuri de urcare de la Năsăud spre Bistriţa, ba traversăm iarna Pasul Rotunda mai simpli ca pe la Piata Fântânele etc. S-a tot vorbit de proiecte, cu „n” surse de finanţare. Practic, nu se întâmplă nimic. E doar jenant.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5