La muzeul Mitropoliei din Iaşi apar doi balauri (simbolul Satanei) care îi “sprijină” pe Iisus Hristos şi pe încă doi sfinţi! O greşeală a pictorului sau se vrea a se transmite un mesaj ascuns

Figura malefică din curtea Mitropoliei din Iaşi… Ce caută “reprezentantul Satanei” în inima ortodoxiei româneşti?, scriem despre o figură malefică sculptată, aflată în curtea Mitropoliei din Iaşi, figură ce seamănă mult cu Satana. Figura malefică parcă era lipsită de nas şi de gură, dar prezenta două coarne proeminente şi încolăcite, parcă venite din iad… După lucrările de consolidare din ultimii 2 ani de la Mitropolia din Iaşi, figura malefică se pare că a dispărut.

Observăm însă că simbolismul ocult n-a dispărut de la Mitropolie, ci a apărut altul. În urma lucrărilor de consolidare de la Mitropolia din Iaşi, în subteran a fost amenajat un frumos muzeu, în care sunt prezentate în special opere religioase. Dar, un cititor fidel site-ului a observat ceva interesant… El mi-a trimis linkul de la pagina de Facebook a fotografului Petru Grapy, care a surprins câteva instantanee din interiorul muzeului Mitropoliei.

Priviţi imaginea de la începutul articolului… În ea se poate observa un mic altar, ce îl are pictat pe pereţi pe Iisus Hristos crucificat, iar în stânga şi dreapta Sa apar pictaţi Maica Domnului şi încă un sfânt. Sub cei doi sfinţi, apar doi şerpi (balauri) încolăciţi. Balauri care reprezintă simbolul Satanei.

O să spuneţi că ideea întregii picturi e următoarea: biruinţa binelui, al lui Dumnezeu şi Hristos împotriva răului (balaurului). Dar uitaţi-vă la balaurii din pictură: nu par deloc biruiţi, parcă trăiesc în armonie cu Iisus şi cei doi sfinţi şi se bucură împreună. Am mai văzut pe multe biserici pictura în care Sf. Gheorghe omoară balaurul (Satana), dar balaurul suferea, fiind străpuns de suliţă. Pe când aici, cei doi (simbolul maleficului) parcă sunt fericiţi…

În plus, dacă vă uitaţi la întreaga pictură, cei doi balauri sunt mai mari şi mai impunători decât restul personajelor sfinte, de parcă doar ei contează în întreg ansamblul. Totodată, se pare că atât Iisus, cât şi cei doi sfinţi, se “sprijină” pe cei doi balauri, de parcă simbolul Satanei ar constitui o fundaţie, o bază.

De aceea, consider această pictură ca fiind stranie în frumosul muzeu… Ori a fost o greşeală a pictorului, ori s-a vrut intenţionat a se transmite un mesaj ascuns…

Comentarii

13/10/16 13:49
prof. Vasile G.

Nu e niciun mesaj ascuns, aşa cum aţi sperat,domnule scriitor. E sugestia plastică a biruinţei lui HRISTOS prin Cruce asupra vechiului vrăjmaş al oamenilor, simbol al morţii şi păcatelor(Şarpele, "Balaurul cel vechi", care dintru început a fost ucigaş de oameni). Crucea a devenit armă a sfinţilor şi tuturor creştinilor şi de care demonii fug cu groază, căci prin Cruce s-a terminat domnia atotstăpânitoare a balaurului asupra oamenilor. Creştinii au primit stăpânire peste"scorpii, şerpi, vipere şi toată putera vrăjmaşului". Celor care cred în HRISTOS, nu tuturor. Nu ni se afectează libertatea. Prin gura căscată a balaurilor avem o dublă sugestie: urletul de durere pentru înfrângere, dar şi furia care i-a mai rămas ca fiară rănită "ce umblă ca un leu răcnind şi căutând pe cine să înghită"(ştiind că vremea existenţei lui s-a scurtat). Suntem pe la mijlocul basmului omenirii, când puterea zmeilor a fost înfrântă, dar răul nu este înă desfiinţat, (pentru ca cei ce nu-l aleg pe HRISTOS, să aibă unde alerga).
Pe domnia voastră nu are cum să vă înghită Balaurul, fiindcă v- înghiţit de mult şi-i propagaţi cu osârdie toate îndoielile, amestecând pulbere de "ştiinţă" cu numele Mântuitorului lumii. Sunteţi convins că lucraţi pentru gloria dv. de scriitor, iar pentru aceasta vă daţi şi sufletul, dar nu conştientizaţi pentru cine aţi dvenit instrument.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5