Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, anunță lansarea platformei de management și monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici
În vederea informatizării și flexibilizării mecanismelor de implementare a schemelor de ajutor de stat, Ministerul Finanțelor anunță lansarea platformei on-line de tip ”monitoring tool”, prin intermediul căreia operatorii economici pot transmite toate documentele necesare accesării unui ajutor de stat în baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie.
"Continuăm procesul de digitalizare la nivelul Ministerului de Finanțe și punem la dispoziția operatorilor economici un instrument on-line de depunere și analiză a documentației pentru plata ajutorului de stat. Totodată, platforma va permite o monitorizare eficientă, în timp real, a gradului de implementare prin prisma menținerii locurilor de muncă create și realizării investițiilor asumate prin proiectele finanțate", a declarat Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor.
Platforma asigură:
- transmiterea on-line a documentațiilor aferente cererilor de acord pentru finanțare și de plată a ajutorului de stat,
- informatizarea procesului de analiză a documentației transmise,
- monitorizarea în timp real a gradului de implementare și de respectare a condițiilor de menținere a investițiilor și a locurilor de muncă aferente proiectelor aprobate spre finanțare de către Ministerul Finanțelor.
Această platformă este disponibilă începând de astăzi, 14 aprilie 2021, accesând următoarele link-uri:
https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/ajutorstat
sau https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii
De asemenea, accesând platforma, operatorii economici vor putea consulta Ghidul de utilizare depunere ON – LINE a documentelor necesare obținerii ajutorului de stat acordat în temeiul H.G. nr. 807/2014.
Prin colectarea tuturor informațiilor referitoare la cererile de acord pentru finanțare și de plată, depuse în baza schemei de ajutor de stat, se creează o bază de date completă a proiectelor în curs de aprobare, implementare și monitorizare.
Platforma vine în completarea celor două instrumente prin care Ministerul Finanțelor asigură comunicarea permanentă cu mediul de afaceri, respectiv Formular asistență ajutor de stat și Solicitare întâlnire tehnică, prin care operatorii economici pot solicita clarificări cu privire la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare și de plată a ajutorului de stat sau recomandări cu privire la implementarea corectă a proiectului de investiții aprobat.
Sef administratie, Compartimentul Comunicare,
Dorina Sanda CICIOC
Citiţi şi:
- ANAF a actualizat Ghidul caselor de marcat
- Finanţe: Ordinul de plată multiplu electronic (OPME), în sprijinul IMM-urilor!
- Mâine se va lansa schema de minimis
- Ministrul Finanţelor Publice s-a întâlnit cu mediul de afaceri din Bistriţa-Năsăud. Eugen Teodorovici: Schema de ajutor de stat lansată, mult mai simplă, fără punctaj
- Amenzi de până la 5.000 de lei pentru nedepunerea on-line a formularului 112
Adaugă comentariu nou