PSIHOLOGIA VIEŢII

Netul şi băutura

Blogul comercial Kelkoo afirmă că în jurul Crăciunului, aproape jumătate dintre britanicii care navighează pe net în stare de ebrietate, se apucă de cumpărături.

Cercetători din Ungaria, într-un studiu comparativ, constată că aproximativ 20% dintre internauţii adulţi au declarat că “erau băuţi tare” când se aflau în faţa calculatorului dar cumpărăturile electronice nu erau reprezentative în cazul lor. Ei nu-şi permit să avanseze acţiuni financiare în asemenea stări dar nici cumpărăturile de pe net nu constituie o preocupare atât de generalizată ca la britanici.

Ştiind faptul că băutura estompează inhibiţiile, se constată că oamenii în asemenea stări se apucă să comunice, să socializeze, să scrie e-mailuri, să posteze pe Facebook, să vorbească pe chat. Mulţi fac comentarii în aceste stări chiar cu riscul de a deveni evidentă starea lor, sub lozinca: “Lasă că îi spun eu acum în faţă...!”

Parţial e cunoscut faptul că Google are în Gmail un serviciu special care ajută oamenii să prevină comunicarea în stare de ebrietate. Acest serviciu, fiind activat, pune întrebări de matematică înainte de a trimite o scrisoare iar dacă persoana respectivă le rezolvă corect, trimite scrisoarea lui, în caz contrar nu.

Alţii, în asemenea situaţii, fac noi cunoştinţe sau joacă cărţi, oricum 2/3 dintre cei chestionaţi recunosc că altfel comunică în situaţia în care consumă alcool.

La întrebarea dacă oamenii regretă acţiunile săvârşite sub influenţa băuturii, o cincime dintre ei recunosc că au simţit păreri de rău legate de faptele lor. Dar e bine de precizat că asemenea distorsiuni în comunicare pot interveni nu doar pe net ci şi în localuri, locuri publice sau în familie.

Cuvintele lui Hemingway ni se par potrivite în asemenea cazuri: “Întotdeauna să înfăptuieşti lucid ceea ce tot promiţi în stare de ebrietate că vei săvârşi, acest lucru te va învăţa să-ţi ţii gura!”

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5