Învăţământul profesional şi tehnic, în raport cu cerinţele pieţei

*În judeţul Bistriţa-năsăud sunt 24 de unităţi şcolare cu profil tehnic

Îmbunătăţirea corelării dintre învăţământul profesional şi tehnic şi nevoile de dezvoltare socio-economică la nivelul judeţului a fost una dintre temele şedinţei de joi a Colegiului Prefectural.

,,Învăţământul profesional şi tehnic pregăteşte elevi pentru toată paleta de calificări profesionale cerute pe piaţa muncii, trebuie doar ca agenţii economici să fie partenerii unităţilor şcolare”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct, prof. Mihai Mureşan.

El a mai spus că în judeţul Bistriţa-Năsăud sunt 250 de clase de liceu cu profil tehnologic (6.285 elevi), 14 grupe învăţământ profesional (302 elevi), 12 clase de învăţământ postliceal (361 de elevi) şi 12 clase învăţământ special (118 elevi).

,,Circa 3.000 de elevi au absolvit clasa a VIII-a în acest an. Analiza demografică evidenţiază o scădere a absolvenţilor de clasa a VIII a cu 110 elevi, faţă de anul precedent. Astfel, după prima etapă de repartiţie 17 clase nu şi-au completat efectivul. Sunt domenii ca: industrie textilă şi pielărie, fabricarea produselor din lemn, agricultură, construcţii, instalaţii şi lucrări publice, electronică automatizări, pentru care elevii nu şi-au exprimat opţiunea”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct Mihai Mureşan.

Prefectul Ioan Ţintean şi subprefectul Ovidiu Frenţ au subliniat şi ei importanţa învăţământului tehnic şi profesional, corelarea acestuia cu nevoile de dezvoltare economică, pentru a asigura calificări şi oferte educaţionale relevante pentru nevoile pieţei muncii prin colaborarea directă cu reprezentanţii mediului economic, prin crearea unor cadre generale favorabile stabilirii unor parteneriate şcoală – agenţi economici.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5