Referendumul, o cheltuială inutilă

Mihai Sărmăşan – consilier municipal PDL, preşedinte TDL Bistriţa

Astăzi, Consiliul Local al municipiului Bistriţa este convocat în şedinţă extraordinară cu un singur punct pe ordinea de zi şi anume dezbaterea unui proiect de hotărâre privind aprobarea organizării unui referendum local în vederea consultării cetăţenilor municipiului Bistriţa cu privire la probleme de interes local, în data de 29 septembrie 2013.

În motivarea convocării acestei şedinţe extraordinare, argumentul principal invocat de către primarul municipiului, iniţiatorul proiectului de hotărâre, constă în urgenţa determinată de necesitatea aprobării Planului Urbanistic General al municipiului şi a Regulamentului aferent. Ca de fiecare dată, când la prima strigare de dezbatere a unor proiecte , nu se întâmplă ceea ce îşi doreşte primarul municipiului, acesta ne obişnuieşte cu o convocare ulterioară a unei şedinţe extraordinare de Consiliu Local.

Este si cazul şedinţei de astăzi, cand primarul municipiului insistă cu organizarea unui referendum pe tema realizării "construcţiei în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa – Sud" şi "menţinerea ca zonă pietonală a străzii Liviu Rebreanu".

Amintesc faptul că la şedinţa din 14 August 2013, grupul consilierilor PDL prin liderul Gheorghe Tuţă şi-a exprimat un punct de vedere prin faptul că organizarea unui astfel de referendum nu îşi are rostul în contextul actual, ulterior grupul PDL părăsind lucrările şedinţei în semn de protest faţă de comportamentul celor care au condus şedinţa de Consiliu Local.

Faptul că municipiul Bistriţa are nevoie de o centură ocolitoare suntem cu toţii de acord, dar nu putem fi de acord cu modul tendenţios în care este pusă întrebarea din proiectul de hotărâre şi nu putem fi de acord nici cu un cu un traseu al centurii care să treacă prin pădurea Codrişor. În plus varianta de traseu propusă şi susţinută de primarul municipiului este ilegală, deoarece trece prin intravilanul localităţii, iar o mare parte din traficul de tranzit prin municipiul Bistriţa va trece pe actualul traseu (Viişoara - Str.Libertăţii - Bd.Independenţei - Bd.Republicii - Str.1 Decembrie - Calea Moldovei -Unirea pentru autoturisme, autocare, trafic de marfă uşoară şi Viişoara -Drumul Cetăţii - Unirea pentru TIR-uri).

Afectarea directă a multor proprietăţi din zonă, poluarea excesivă, pericolul de eroziuni, alunecările de teren şi faptul că nu se mai poate realize extinderea zonei de agreement Parcul municipal spre Pădurea Codrişor, proiect aprobat prin PUZ "Zona de agrement Râul Bistriţa-Dealul Codrişor", sunt doar câteva argumente pentru care traseul centurii prin pădurea Codrişor nu este unul fezabil.

Întrebarea referitoare la deschiderea circulaţiei rutiere pe pietonalul Liviu Rebreanu este una lipsită de sens, mai ales în contextul în care în urmă cu două săptămâni municipalitatea a semnat un contract care prevede modernizarea şi regenerarea centrului istoric al Bistriţei. Probabil, de această dată, majoritatea USL-PPDD-UDMR din Consiliul Local Bistriţa va fi prezentă cu toţi consilierii la şedinţă, astfel că proiectul de hotărâre să poată să treacă, dacă va trece, cu majoritatea consilierilor în funcţie si astfel, să nu mai avem parte de majorităţi necesare aprobării unui proiect de hotărâre în funcţie de numărul celor care participă sau lipsesc de la o şedinţă, aşa cum s-a întâmplat la ultima şedinţă din luna august, când s-a încercat ca hotărârea să poată fi adoptătă cu majoritatea numărului consilierilor prezenţi.

Punctul de vedere al consilierilor PDL rămâne acelaşi şi la şedinţa de astăzi, considerăm că organizarea unui referendum reprezintă o cheltuială inutilă în acest moment, iar cheltuirea banului public ar trebui să se îndrepte spre cu totul şi cu totul alte priorităţi ale municipiului Bistriţa.

Comentarii

02/09/13 10:44
... cititor ...

Da, asa este... o cheltuiala inutila !
Eu as recomnda domnilor consilieri ( loca si judeteni ) si domnului primar, ce au/are de facut sa faca si sa nu mai plece urechea la toti acesti "Gica Contra"... pentru ca permanent, cineva va fi impotriva .
Tot ceea ce este necesar si util sa se construiasca si care este de interes public si acesti "Gica Contra"... per total nu reprezinta pentru Bistrita nici 0,004% , efectiv sa fie neglijati si lasati in "plata Domnului" ... Nu mai plecati urechea la "strigatul magarului" va rugam frumos , ca nici "ciobanul nu lasa oile sa bea apa de unde zbiara EL" !
Deci... chiar asa... la ce mai trebuie cheltuiti niste bani aiurea, pentru ca noi toti soferii din Bistrita ( si Bistrita-Nasaud si poate ca nu numai... ) vom vota cu DA, SA SE DEFRISEZE PORTIUNEA DE PADURE DIN DEALUL CODRISORU si sa SE CONSTRUIASCA aceasta artera rutiera, deoarece efectiv prin Bistrita, nu mai incap masinile pe drum de aglomeratia creata ! Si... daca vor mai fi si alti bani, nu suntem ipotriva constructiei si a "Centurii Bistrita-Nord"... si al altora... care sunt spre folosul nostru al tuturor. Bani sa fie...

02/09/13 12:30
Vizitator

Primarul Cretu, pe care nu-l da inteligenta afara din casa, este un individ mediocru care se ocupa de gainarii (vezi mutarea statuilor) acum incearca sa umble din nou cu fofarlica, “inventand” un referendum pe tema centurii ocolitoare. Intrebarea formulata este insa din capul locului idioata si tradeaza interesele personale ale acestui individ: ”Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa-Sud?” Apoi, pe langa multe alte dezavantaje, Varianta Bistrita-Sud, nu rezolva in totalitate problema traficului de tranzit, urmand ca circulatia de pe DN-17C sa se desfasoare in continuare prin oras.
In primul rand, centura ocolitoare nu se decide prin referendum. Ea trebuie sa indeplineasca anumite criterii stabilite de experti. Pe cetateni nu-i poti intreba decat cel mult daca sunt de acord cu constructia centurii ocolitoare, ceea ce este echivalent cu intrebarea “mananci calule ovaz?” Cu alte cuvinte referendumul pe aceasta tema este inutil si chiar ilegal. Bani irositi aiurea. Fireste ca pe cetateni i-ar putea interesa efectele benefice ale centurii ocolitoare nu insa traseul si nici cu ce bani se va face. Doar cei care au anumite interese de a trece sau nu printr-un anumit loc ar putea fi preocupati de un anumit traseu.
In al doilea rand, cu toate ca acelasi primar s-a opus includerii in intravilan, dealul cu padurea Codrisor face parte din zona intravilana a orasului Bistrita, la fel cum dealul Cetatuia face parte din zona intravilana a Clujului. Atata vreme cat exista strazi precum Pe Tabara, Amurgului, Crangului sau Lempes care inconjoara dealul Codrisor este numai o incapatanare a unui singur om sa nu includa “de facto” zona in intravilan.
In al treilea rand, dealul Codrisor este confruntat cu mari fenomene de alunecare de teren. Se stie ca zgomotul, trepidatiile si vibratiile produse de trafic favorizeaza fenomenul de alunecare. Chiar si acolo unde terenul este stabil, un trafic intens produce miscari in scoarta terestra care provoaca fisurarea peretilor caselor din apropiere. Este la fel de bine cunoscut ca protectia cea mai buna impotriva alunecarilor de teren este asigurata de padure. De aceea cea mai buna solutie pentru "vitalizarea" zonei din stanga raului Bistrita este pastrarea Padurii Codrisor si amenajarea unei artere de circulatie pe malul apei. Eventual pentru consolidarea dealului Codrisor, un zid de sprijin la poalele padurii, prevazut cu gauri de drenare a apei de infiltratie ar putea fi luat in considerare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5