Prefectul Frenţ: Bistriţenii afectaţi de vijelie pot solicita ajutoare de urgenţă de la Guvern. Se pot adresa primăriilor!

Prefectul Ovidiu Frenţ a anunţat că a emis o circulară către primăriile din judeţ, prin care le-a solicitat edililor să-i informeze pe cetăţenii afectaţi de vijelia din 17 septembrie că pot solicita ajutoare de urgenţă, în baua Legii 416/2001.

„Se pot adresa, în urma evaluărilor, pentru pagubele la locuințe, la primării, care îi vor îndruma spre AJPIS pentru obținerea de ajutoare în baza Legii 416, de la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. E un lucru foarte important, pentru că s-au făcut în teren evaluările pagubelor la locuinţe”, a spus prefectul, în cadrul Colegiului Prefcetural.

Conform art. 28 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii, poate acorda ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate datorate calamităţilor naturale, incendiilor, accidentelor, precum şi pentru alte situaţii deosebite datorate stării de sănătate ori altor cauze care pot conduce la riscul de excluziune socială, dar şi în alte situaţii stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Ajutoarele de urgenţă se aprobă prin hotărâre a Guvernului, elaborată de Ministerul Muncii, pe baza propunerilor întemeiate transmise de agenţiile teritoriale.

Propunerea de acordare a ajutoarelor de urgenţă are la bază solicitarea unui membru de familie sau a persoanei singure, precum şi ancheta socială prin care se certifică existenţa situaţiilor de necesitate ori, după caz, a situaţiilor deosebite în care se află familiile sau persoanele singure.

Ancheta socială este efectuată de agenţia teritorială cu asistenţa personalului din serviciul public de asistenţă socială sau a persoanei/persoanelor desemnată/desemnate prin dispoziţie a primarului.

Ancheta socială este avizată de primar şi de prefect. Pentru acordarea ajutoarelor de urgenţă, agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială anchetele sociale efectuate, pe bază de borderou — care cuprinde numele beneficiarului, adresa de domiciliu/reşedinţă, situaţia pentru care se propune ajutorul de urgenţă şi suma propusă cu titlu de ajutor de urgenţă.
Pe baza borderourilor primite, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială transmite ministerului situaţia centralizatoare privind propunerile de ajutoare de urgenţă.


 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5