Primarul Ovidiu Creţu: Luni încep negocierile, miercuri am putea semna contractul cu noul operator. Va fi o taxă specială, la primării

Adunarea Generală a Acţionarilor din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale (ADI Deşeuri Bistriţa-Năsăud) a aprobat documentaţia pentru procedura de selecţie a operatorului care va presta serviciul de salubrizare pe raza întregului judeţ, pe o perioadă determinată, în urma rezilierii contractului cu Vitalia. Documentaţia şi o invitaţie de participare vor fi transmise mai multor firme de la nivel naţional şi local, iar de luni vor începe negocierile. Potrivit primarului Ovidiu Creţu, înlocuitorul preşedintelui ADI Deşeuri BN, până miercuri, 31 august, ar putea fi stabilit un nou operator, fiind o procedură de urgenţă aceasta nu este supusă contestaţiilor.

         „Suntem – ADI Deşeuri – cu documentele pentru procedura de selectare a unui operator gata de a fi aprobată în Adunarea Generală a ADI Deşeuri, care va avea loc astăzi la ora 13 (n.n. – joi). Trebuie să recunosc că luni n-am bâlbâit cu procedura pe care să o aplicăm pentru rezolvarea problemei în regim de urgenţă, cu toate că domnul prefect ne-a spus-o foarte clar în scris că trebuie să aplicăm Legea 98/2016 a achiziţiilor publice, care face referire la situaţiile de urgenţă, cu toate că preşedintele ANRSC ne-a spus acelaşi lucru, că asta este legea pe care trebuie s-o aplicăm, cu toate că aveam deja o aprobare a Adunării Generale a ADI să aplicăm această lege, discuţiile pe teme juridice, inclusiv cu Casa de Avocatură, ne-au dus într-un punct mort, încât nu ştiam ce să facem. Să mergem pe această variantă, aşa cum ar fi fost normal sau trebuie să aplicăm Legea 100, să mergem pe varianta de concesiune. Diferenţa dintre ele era una esenţială, taxă sau tarif, adică şi pe viitorul operator îl trimitem să facă contracte cu fiecare cetăţean luni de zile, să colinde pe la porţi şi apoi să constatăm că a încheiat cu 30% din populaţie sau mergem direct pe o taxă specială, înfiinţată în aproape toate instituţiile administrativ-teritoriale, trebuie numai aplicată la întreaga populaţie. Aşteptam şi de la ANAF să primim o informare, până la urmă am constatat că ne bâlbâim şi aşteptăm degeaba, iar în calitate de preşedinte am luat decizia de a dispune să se meargă pe Legea 98/2016 şi să se întocmească documentele ca atare. Colegii de la ADI Deşeuri au lucrat schimburi prelungite, astfel încât avem documentele pregătite şi verificate, gata de a fi discutate şi aprobate în Adunarea Generală. Ele vor fi predate Comisiei de negociere care este condusă de administratorul public al judeţului, Florin Moldovan şi care în componenţă specialişti în achiziţii publice, de la CJ, Primăria Bistriţa, Primăria Năsăud, Primăria Beclean şi câţiva primari. Urmează ca ei să lanseze invitaţiile pentru toate firmele care s-au arătat interesate”, a precizat primarul Creţu.

         Potrivit acestuia, printre firmele care s-au arătat interesate de acest contract cu durată determinată pentru prestarea serviciilor de salubrizare se numără Supercom, Urbana, foştii parteneri ai Vitalia – SC Floricon Salub SRL şi SC Brantner Servicii Ecologice SA, dar probabil vor mai fi alte două-trei firme.

         Primarul Ovidiu Creţu a explicat că la nivel judeţului se va trece la o taxă specială pe care cetăţenii o vor achita de acum la Primărie.

         „Va fi o taxă specială, contractarea se va face fie cu ADI Deşeuri şi primăriile vor vira fondurile necesare către ADI pentru a face plata către operator, fie va fi un contract direct între primării şi operator. Primăriile vor plăti la numărul de persoane deservite. Nu se va merge pe tarif, asta ar însemna să încheie el contract cu fiecare dintre cei deserviţi”, a precizat edilul Bistriţei. În ceea ce priveşte valoarea acestei taxe, va fi stabilită un nivel maximal, separat pentru mediul urban şi rural, de unde se va scădea, la negociere.

Comentarii

26/08/16 11:07
Cititor

Ca sa nu se mai ajunga in situatia cu Vitalia, trebuie de la inceput, in contract introduce urmatoarele clauze :
1/. Contractul se incheie cu o societate care castiga licitatia publica , pentru o perioada de minim 2 ani si se reinaieste din oficiu, la ajungerea la termen, daca partile nu se opun ;
2/. Pretul stabilit la castigarea licitatiei publice, nu poate fi modificat pe durata valabilitatii contractului incheiat , sub nici un motiv , de catre nici una din parti ;
3/. Daca societatea care castiga licitatia publica, nu are in dotare utilajele necesare unui bun management al obicetului sau de activitate astfel contractat , beneficiarul , poate denunta contractul unilateral , oricand si organiza alta licitatie publica ;
4/. Daca sociatatea care castiga licitatia publica, nu-si mai poate executa sarcinile contractate din vina sa, beneficiarul poate angaja executarea acestor servicii, in contul societatii care a castigat licitatia si pe cheltuiala acesteia , la preturile stabilite initial prin licitatia publica respectiva ;
5/. Daca societatea care castiga licitatia publica, nu mai poate executa contractul, din vina sa, aceasta poate subcontracta ea anumite servicii, pe cheltuiala sa , fara sa poata mari preturile stabilite prin licitatia initiala ;
6/. In cazul in care una dintre parti, doreste denuntarea contractului fara un motiv pertinent, aceasta va suporta plata integrala a sumei pretului lunar, perioadei ramase neexecutate din contract .
( si alte clause, care sa asigure o buna derulare a contractelor )
Este de notorietate publica faptul ca la licitatie, societatile accepta preturi scazute, tocmai ca sa castige contractul si dupa aceia exercita presiuni asupra beneficiarilor, prezentand tot felul de motive, sa modifice preturile ca sa-i asigure lui beneficiile si profiturile pe care si le-a planificat inca dinaintea licitatiei publice , ceea ce nu este nici corect si nici moral . Toti practica astfel de "cmecherii contractuale " .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5